[Kernel] iptables probleem

Pagina: 1
Acties:

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Topicstarter
Ik draai debian op een AMD systeempje en wil graag ipv6 aan de gang hebben, dus een nieuwe kernel bakken :)
Mooie faq gevonden: http://www.snakeshit.nl/documentatie/kernel-compileren.html en me daar netjes aangehouden.

Maar als ik de kernel boot werkt alles op een ding na: iptables.
Ik heb de optie: Network options --> Network packet filtering aangezet, maar krijg nog steeds deze melding:

code:
1
2
3
modprobe: Can't open dependencies file /lib/modules/2.4.21/modules.dep (No such file or directory)
iptables v1.2.9: can't initialize iptables table `filter': iptables who? (do you need to insmod?)
Perhaps iptables or your kernel needs to be upgraded.

Ik heb kernels 2.4.22 en 2.4.21 gedaan maar helaas.
Modprobe iptabels geeft aan dat ie die niet kan vinden

(help??? ) :P

[ Voor 7% gewijzigd door Pim. op 28-11-2003 15:41 . Reden: layout redden ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

nieuwere versie van mod-init-tool mischien ?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 15:54 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Heb je alleen Network options --> Network packet filtering aangezet, of heb je daarna ook de grote hoeveelheid opties in het daardoor nieuw ontstane menu mbt iptables/netfiltering doorgelopen en geactiveerd?

Verwijderd

Doet insmod het wel ?

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 15:56 ]

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 28 november 2003 @ 15:51:
Heb je alleen Network options --> Network packet filtering aangezet, of heb je daarna ook de grote hoeveelheid opties in het daardoor nieuw ontstane menu mbt iptables/netfiltering doorgelopen en geactiveerd?
Doorgelopen en geactiveerd

http://ircow.dnsalias.com/kernel.png

[ Voor 7% gewijzigd door Pim. op 28-11-2003 15:59 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Je gebruikt nu nog ipchains :)
IP Netfilter Configuration > Alles M(odule) en de laatste 2 opties (ipchains en nog iets) weglaten, anders gebruik je duz ipchains :)

• Pim.

Pim.

Topicstarter
http://ircow.dnsalias.com/kernel1.png

Blijft helaas het zelfde :(

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
./Proxy schreef op 28 november 2003 @ 15:39:

code:
1
2
3
modprobe: Can't open dependencies file /lib/modules/2.4.21/modules.dep (No such file or directory)
iptables v1.2.9: can't initialize iptables table `filter': iptables who? (do you need to insmod?)
Perhaps iptables or your kernel needs to be upgraded.

Ik heb kernels 2.4.22 en 2.4.21 gedaan maar helaas.
Modprobe iptabels geeft aan dat ie die niet kan vinden
De eerste melding kun je verhelpen door 'depmod -a' te doen, en ik hoop dat iptabels in je post een typfout is? :)
Pagina: 1