[php] specifieke printer sturen vanaf het web.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
omschrijving:
Ik ben bezig aan een kleine webapplicatie, waarin de gebruik enkele administratieve zaken kan uitvoeren. Nu wordt deze applicatie door verschillende mensen gebruikt, een soort van groupware dus.
Aan de hand van deze webapplicatie, gaat de gebruiker rapporten kunnen genereren, die dan in een browservenster geprint worden. Nu heeft iedere gebruiker 2 soorten printers (matrix en inktjet/laser).
Slechts één van de rapporten die gegeneerd worden, moet afgedrukt worden op de matrixprinter, de rest mag allemaal naar de gewone printer gestuurd worden.

probleem:
Nu vroeg ik me dus af, ofdat het mogelijk was om een printer rechstreeks aan te sturen via het web. Of eventueel de printer bij te houden in een tabelleke, per gebruiker. Zodat ze dit maar 1x hoeven te specifieren. En niet dat ze telkens een (windows)popup krijgen, waarin ze hun printer dan moeten kiezen.

Ik heb al vanalles proberen uit te denken, maar misschien is er wel een gemakkelijke oplossing voor dit probleem. Maar enkel de manier met de windowspopup kan doen wat de gebruiker verlangt.
Kan iemand me hiermee verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Al naar ScriptX gekeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:06

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Puur met PHP lijkt me dit (gelukkig) niet kunnen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met php is het niet mogelijk om de printers van de clients te besturen. Het zou wel mogelijk moeten zijn om de aan de webserver hangende printers rechtstreeks te benaderen, maar daar heb je niet veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
*kickje*

zou het dan ook eventueel niet mogelijk zijn, indien de printerinstellingen en de stuurprogramma's gebruikersspecifiek bijgehouden worden in een database, om ze dan zo aan te sturen??

Volgens mij moet het dus wel mogelijk zijn, alleen ben ik er nog niet helemaal uit.
De oplossing van TheRookie zou dan ook nog eventueel gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je niet een stukje software schrijven die bij de client geinstalleerd word? Dan kun je via dat stukkie software printen.
Ik weet anders ook niet echt een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dit niet mogelijk dmv een javascriptje aan te roepen ..
desnoods een paar keystrokes in de buffer stoppen :+
lijkt me toch wel mogelijk mbv javascript ..
Pagina: 1