Toon posts:

[apache] windows map linken op andere pc via html

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
moeilijke titel maar het verhaal is simpel...

Ik heb een intranet server waarop een intranetje draait en een file server waar mapje X op staat wat benaderbaar moet zijn vanuit het intranet.

nou is het met file:///c:\mijndocumenten (b.v.) geen probleem, maar nou wil ik dat de files dus van een andere pc afgehaald worden. Het zal dus iets zijn van file:///\\fileserver\mapje echter werkt dit niet....weten jullie misschien hiervoor een optie?

Naast natuurlijk een drive-map te maken b.v. p: (die verwijst naar \\fileserver\mapje) echter is dit geen oplossing aangezien er een stuk of 30 mapjes zo gelinkt moeten worden.

Iedereen heeft rechten alle rechten op de file serverdus dat is het probleem niet.

Verwijderd

Topicstarter
intranet is gewoon HTML ;)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 22:16
Dit heeft niets met P&W te maken.

p&w -> SA

https://fgheysels.github.io/

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik snap niet wat dit met apache te maken heeft. Je vraagt de bestanden immers op deze manier gewoon rechtstreeks via het filesystem op en niet via het netwerk.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
ja dat dacht ik ook achteraf maar ik kan de topic naam niet aanpassen.

maar weten jullie een oplossing?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:18

Crazy D

I think we should take a look.

Hmm vaag, getest onder IIS, maar in IE werkt een link naar file:///\\192.168.1.4\c$\file.txt prima, in Mozilla niet.
Vanuit een losse html file vanaf mn desktop werkt het in IE door de link te laten verwijzen naar \\192.168.1.4\c$\file.txt maar in Mozilla moet er dan juist wel weer file:/// voor.

Heeft dat niet te maken met local/intranet/internet settings ?

Of je zet op de server alles wat je moet linken in 1 directory, en maakt een mapping aan naar die directory :)

Exact expert nodig?

Pagina: 1