Toon posts:

SMC Barricade SMC7404BRA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag deze router gekocht en volgens mij staat alles precies zo ingesteld als in het boekje wordt aangegeven maar nu kan ik nog steeds geen verbinding maken met internet.

Weet een van jullie misschien wat ik nog kan veranderen ??

Ik wil nog de Firmware gaan updaten maar het netwerk doet het ook niet meer dus dat kan ook ff niet. Is dit eigenlijk wel nodig want hij is net nieuw namelijk

Meer info op verzoek ;)

Provider: Planet
Instellingen (bij mycom gekregen de instellingen voor ADSL van KPN)

ISP: PPPoE
Username en Password had ik goed ingevuld
DSN: 195.121.1.34

En meer hoefde je niet in te vullen

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 15:27 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je ons niet vertelt welke provider je hebt en welke instellingen je gedaan hebt kunnen we niet veel.

Je hebt meer info gegeven :)

Heb zelf een Speedtouch, en daar hoefde ik alleen maar een configfile te uploaden, en vervolgens username en password in te voeren. Dus zou zo snel niet weten waar je zou kunnen kijken in die router, geen ervaring met dat ding. Kan je ergens zien of ie een IP heeft gekregen/of ie connectie heeft?

Nou zei je ook iets dat je lokale netwerk niet meer werkte. Misschien heeft het met elkaar te maken (blijkbaar kan je wel naar je router, dus helemaal brak is het ieg niet).

Kijk ook nog even goed de kabels na. Bellen met Planet is natuurlijk ook een optie.

[ Voor 83% gewijzigd door Mike Jarod op 28-11-2003 15:46 ]

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik zou eerst maar eens de DHCP server enablen in je router, dan krijgt je Pc autom. een IP adres (dan hoef je dat DNS ook niet in te vulllen). Ik heb ook Planet en bij mij staat ie niet op PPPoE maar op PPPoA (VC MuX). Nog een tip: configureer je router eerst d.m.v. de wizard, da's gewoon veel handiger, later kan je altijd nog andere dingen instellen.

edit:

Bijna vergeten te vermelden dat ik exact dezelfde router heb :P ;)

[ Voor 13% gewijzigd door KillerBee op 28-11-2003 15:46 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe dit nu ff via laptop en oude internetverbinding.

In de router zit ook een modem en firewall ingebouwd. Ik kan alleen naar de site van SMC gaan om de router te configureren dat heb ik ook gedaan precies alle stappen gevolgd. Maar als ik dan bij status kijk dan staat er disconnected en kan wel op connect drukken maar dan doet het nog steeds niet :s

Snap het echt niet meer

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Heb je nu dan wel eerst de wizard gebruikt en via de wizard op PPPoA ingesteld?? Zo niet, dan zou ik dat maar snel doen... :+

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Is het nu al gelukt, Decoma_1?

Pagina: 1