Toon posts:

[XP] Off-Line folders synchroniseren bij netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onze accountant had vandaag de vraag of het mogelijk is dat wanneer hij binnenkomt binnen ons bedrijf er automatisch een folder met de server gesynchroniseerd word.

Ik denk persoonlijk dat het mogelijk moet zijn met off-line folders, en het probleem is dat de accountant niet aan kan melden op ons netwerk omdat hij al aangemeld is bij het netwerk van zijn eigen accountants bedrijf.

Weet iemand of dit toch mogelijk is ?

Onze server draait op Windows 2000 Server en de laptop van de accountant draait op Windows XP Pro. Bij ons bedrijf is nog geen Wlan infrastructuur, maar denk dat ik dit op ga lossen met een usb wlan of een AP.

Heb de search al gebruikt, maar specifieke onderwerpen hierover waren er niet.

Verwijderd

Het probleem is dat je het bij je netwerk zoekt. Omdat hij niet aangemeld is op jullie domein zul je dus gewoon normale software moeten gebruiken in plaats van ingebouwde tools.

Hier staan er minstens 6 tussen: http://www.bykeyword.com/pages/synchronize.html :)

Maar IMO is dit weinig netwerktechnisch, ik geef hem dus een schopje naar Software Algemeen :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb een aantal tools geprobeerd, maar deze werken veelal binnen een netwerk. Er was 1 programma die wel de mogelijkheid gaf om te synchroniseren zonder in te loggen, maar de synchronisatie gebeurde door middel van email. De laptop heeft binnen ons bedrijf wanneer hij niet is ingelogt ook geen email/internet ter beschikking.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 15:17:
Het probleem is dat je het bij je netwerk zoekt. Omdat hij niet aangemeld is op jullie domein zul je dus gewoon normale software moeten gebruiken in plaats van ingebouwde tools.

Hier staan er minstens 6 tussen: http://www.bykeyword.com/pages/synchronize.html :)

Maar IMO is dit weinig netwerktechnisch, ik geef hem dus een schopje naar Software Algemeen :)
Ik denk trouwens dat het wel degelijk te maken heeft met netwerken. Ik zag dat je men titel had aangepast van [Wlan] naar [XP]. Het belangrijkste gedeelte is namelijk het Wlan gedeelte. Off-Line folders of bestands synchronisatie op een normale manier ken ik al.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

bestands synchronisatie heeft geen donder met een netwerk te maken. Het is een programma wat gebruik maakt van het netwerk en je geeft een account rechten om het programma te mogen uitvoeren that is all. Misschien is er een mogelijkheid als hij met net use z: \\server\share password /user:domain\username een mapping maakt en dan make available offline aanzet. Zo kun je namelijk schijven mappen op een ander domain door je user credentials in dat domain op te geven. Basis windows kennis.