Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Afgewezen door telfort..

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11 18:16
Ik heb vorige week een abonnement besteld bij Bestelmaar.nl, nadat ik de benodigde papieren opgestuurd had kreeg ik deze mail terug:
Wij hebben uw aanvraag bij Telfort ingediend alleen bent u door de provider afgewezen. De reden hiervoor is bij ons niet bekend. U kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice van Telfort: 070-4525220
Nou dacht ik ineens weer aan mijn bijbaantje bij Talkline, ook dit bedrijf bekeek binnenkomende aanvragen en beoordeelde de aanvrager op zijn credibiliteit, vaak werd er gekeken in welke buurt deze persoon woonde en aan de hand van het betalingsgedrag van de buurt kwam daar een score uit.
Was de score te laag dan werd de aanvraag afgekeurd.

Nou lopen er geen incasso's bij me, sta ik weleens rood maar ach ik ben student :)
(en half nederland staat regelmatig rood tegenwoordig).
Ik woon sinds januari in den haag bij "hollands spoor", (in de buurt van de schilderswijk), en komen er tal van incasso brieven binnen die bedoeld zijn voor de vorige bewoner.

Maw. ik ben in mijn ogen onterecht afgewezen, ik bel telfort op en krijg te horen dat ik hierover schriftelijk een klacht kan indienen en dan gaan ze er nog eens naar kijken.

Ik vind het gewoon belachelijk dat ik een soort van "smeekbrief" moet gaan sturen, of ik aub klant mag worden van ze... dacht et niet..

Nou heb ik na deze e-mail zowiezo al iets van FUCK Telfort, maar wie heeft er al eens iets vergelijkbaars meegemaakt en hoe is dat toen afgelopen?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-11 20:07

Nitai

Live the life you love.

je kan even aangeven dat je hier pas bent gaan wonen....gebeurt wel vaker..., maak je niet druk :) tik een briefje en klaar is jij :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Als je student bent heb je sowieso veel meer kans om afgewezen te worden.

Verwijderd

offtopic:
Nog veel leuker is het om van je CAI signaal afgesloten te worden omdat de vorige bewoners niet wensten te betalen.
Dus geen Internet (@Home), geen telefoon(Twinner) en geen TV dus.

Alle kredietverstrekkers werken hiermee, ook de wehkamp, otto en consorten.
Ik denk dus ook telfort.
Mijn vriendin werd een paar jaar geleden nog geweigerd omdat ze een bijstandsuitkering had :? , ik weet alleen niet meer bij welke provider dat was.

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik vind het idd ook belachelijk. Ben ook pas afgewezen, door vodafone.
Ik heb geld en wil ze graag betalen voor de dienst die ze me leveren. Maarja als ze het niet willen dan niet toch. Genoeg andere providers die mijn geld wel willen!

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11 17:37
BKR -> Bureau Krediet Registratie

Hier worden dus de verschillende financiele gegevens geregistreerd, of je rood staat, of je ooit incassoprocedures gehad hebt en andere financiele feiten.

• pinolief
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01-2021
supershoe schreef op 28 november 2003 @ 16:14:
Ik vind het idd ook belachelijk. Ben ook pas afgewezen, door vodafone.
Ik heb geld en wil ze graag betalen voor de dienst die ze me leveren. Maarja als ze het niet willen dan niet toch. Genoeg andere providers die mijn geld wel willen!
Belachelijk deze ontwikkeling!
Gewoon naar een ander gaan!!
Het is niet te hopen dat dit een trend gaat worden bij alle aanbieders zeg.... :r

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Dat een bedrijf een kredietcheck doet, dat vind ik niet vreemd. Jij zal bij een bakker die op het punt staat failliet te gaan ook geen taarten voor volgende maand bestellen. In die zin kan je niet anders dan Telfort de ruimte gunnen om enig onderzoek te plegen. Als je onterecht afgewezen wordt, is dat natuurlijk geen pretje. Echter, je krijgt de mogelijkheid om schriftelijk tegen deze afwijzing in te gaan. Dat lijkt mij een keurige optie waar je dan maar gebruik van moet maken. Dat hoeft geenszins een vernedering te betekenen, althans, niet in mijn ogen. Je kan natuurlijk eens een andere provider proberen.

Verwijderd

Bij Orange willen ze juist studenten :+, je krijgt gratis 3 maanden abbo bovenop de gebruikelijke acties, als je je collegekaart kan laten zien aan hun. een vriend van mij is ook afgewezen bij telfort. Heeft gewoon op ze pa's naam gedaan daarna, maar is toch raar. Als je gewoon rood staat, wordt dat dan bij BKR geregistreerd?

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 12:06
Hmmm Telfort/O2 heeft voor UT studenten juist een actie... Wireless Campus ofzo. Dan kan je gratis bellen naar ander O2 bellers voor zoveel 100 minuten en verder was de rest ook inet echt duur.
Maar tis dus niet helemaal waar dat Telfort geen studenten wil want anders zouden ze niet zo'n actie doen lijkt mij.

Was ik maar rijk en niet zo knap...

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11 22:13
Ik heb tijdje geleden ook een abbonement via telfort besteld en kreeg een brief terug waarin stond dat ze geinformeerd hebben bij een of andere instantie en zijn tot de conclusie gekomen dat mijn inkomen niet hoog genoeg is om een abbo af te sluiten.

Die kosten voor het abbonement waren maar 20 euro per maand.

Btje vreemd allemaal

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mis je niks aan, ik heb laatst een 150 abbo van debitel (telfort netwerk) genomen omdat mn kpn afliep, nergens bereik :'(
zwijndrecht, dus behoorlijke randstad

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:00

Smarron

The bend

Als jij zeker weet dat er niks aan de hand is, dan stuur je toch even een brief? Dan is het meteen opgelost. Het is idd je medemens die het voor jou verpest.

Het is wel jammer dat je op zo'n manier afgewezen wordt, maar zeker niet onbegrijpelijk vanuit de kant van de provider. Als jij dat abonnement wilt, moet je er toch wat moeite voor doen. Andere providers zullen trouwens dezelfde conclusie trekken, dus naar een andere gaan, zal weinig zin hebben.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• voil
moeite doen omdat ik een abbo neem? ze mogen blij zijn dat ik juist telfort kies, er zijn zoveel andere keuzen! ze moeten t juist makkelijker maken om abbo's te verkopen

• Smarron

Smarron

The bend

De reden die jij hebt gekregen is regelrechte onzin! Daar mogen ze niemand voor afwijzen. Dus in jouw geval is het ook niet echt redelijk.

In het algemeen blijf ik bij mijn standpunt. Als je iets wilt hebben, doe je er moeite voor. Dat is met alles zo. Als je af wordt gewezen en je weet nergens van waarom enzo, zou ik er toch echt wel even achteraan om hun ongelijk te bewijzen!

Maar probeer andere providers maar, ik denk niet dat ze jou daar wel opeens toelaten.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

voil schreef op 29 november 2003 @ 02:14:
moeite doen omdat ik een abbo neem? ze mogen blij zijn dat ik juist telfort kies, er zijn zoveel andere keuzen! ze moeten t juist makkelijker maken om abbo's te verkopen
jaja, en weet jij hoeveel mensen er zijn die dan ineens niet kunnen/willen betalen. Die regeling doen ze niet om je te pesten hoor.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• voil
ja snap ik maar als je een abbo afsluit dan lijkt het mij logisch dat als je een redelijk mens bent gewoon wat geld op je rekening houd zodat het niet fout kan gaan?

of denk ik nu te goed

• Smarron

Smarron

The bend

voil schreef op 29 november 2003 @ 11:46:
ja snap ik maar als je een abbo afsluit dan lijkt het mij logisch dat als je een redelijk mens bent gewoon wat geld op je rekening houd zodat het niet fout kan gaan?

of denk ik nu te goed
Jij denkt idd te goed. Zo zou het wel moeten zijn hoor. Jammer dat steeds minder mensen zo denken.

• Metalium-220
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Ik werk bij Orange en heb hier ook regelmatig mee te maken. Rood staan heeft er in ieder geval niets mee te maken, daar kijken ze niet naar. Ze controleren wel of je leningen hebt lopen, regelmatig te laat bent met het betalen van rekeningen en of je in een buurt woont met veel wanbetalers.

Ik heb laatst een "creditcheck" bij mijn eigen nummer gedaan en tot mijn verbazing sta ik op een zwarte lijst. Dit terwijl ik geen schulden heb en ook niet in een buurt woon met veel wanbetalers. Ik heb vorig jaar trouwens wel zonder problemen een T-Mobile abonnement kunnen afsluiten.

Mijn ervaring is dat die "checks" toch op de een of andere manier niet altijd kloppen.
Ik heb al aardig wat klanten gesproken die in eerste instantie een negative "score" hadden en na het sturen van een brief toch een abonnement konden afsluiten.

[ Voor 13% gewijzigd door Metalium-220 op 29-11-2003 13:07 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-11 20:55

job

er zijn een aantal dingen waar ze naar kijken.
ze kijken naar het adres. woonde er kort voor jouw op dat adres een wanbetaler dan kan je pech hebben.
ze kijken ook naar de postcode, woon je in een wijk waar aardig wat mensen schulden hebben.. pech voor jou.

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 18:39

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Vriend van me en zijn vrouw zijn laatst ook geweigerd voor een Voda abonnement... verkeerde postcode. Ze wonen in Rotterdam, in hun straat wonen er vóór de brug alleen maar yuppen (zoals zij zelf, prima tweeverdieners), maar na de brug begint een beetje een wat slechtere buurt :X
Daardoor kunnen zij het iig bij Voda wel schudden dus :X

• Smarron

Smarron

The bend

PowerFlower schreef op 03 december 2003 @ 11:46:
Vriend van me en zijn vrouw zijn laatst ook geweigerd voor een Voda abonnement... verkeerde postcode. Ze wonen in Rotterdam, in hun straat wonen er vóór de brug alleen maar yuppen (zoals zij zelf, prima tweeverdieners), maar na de brug begint een beetje een wat slechtere buurt :X
Daardoor kunnen zij het iig bij Voda wel schudden dus :X
Een brief sturen doet wonderen. Dus even iets meer moeite, daarna zal het geen probleem zijn voor Vodafone om hen een contract te geven.

Pagina: 1