Toon posts:

koelblok op geforce 4 Ti4200 128 MB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De cooler van mijn videokaart is gisteren stuk gegaan. Snel terug naar de winkel gegaan en ze hebben er een koelblok op gezet.

Ze zeiden dat ie geschikt was voor mijn kaart...

Maar ik vraag me steeds af of dit wel verstandig is. Koelt een koelblok ook goed? Of is een fan beter?

Ik zou het zonde vinden als mijn videokaart stuk gaat.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Ligt eraan wat voor koelblok, met een zalman hp80 zit je wel goed, met een simpel blokje krijg je problemen ;)

Test het uit zal ik zeggen, gewoon ff benchen

Verwijderd

kun je ff een foto posten ? Dan kunnen we zien wat voor een cooler er is opgezet! Moest het een koelblokje zijn van (voor) een geforce 4 mx ofzo raad ik je toch aan om er iets anders op te zetten >:)

Verwijderd

geen foto's vandaag?

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 14:45:
De cooler van mijn videokaart is gisteren stuk gegaan. Snel terug naar de winkel gegaan en ze hebben er een koelblok op gezet.

Ze zeiden dat ie geschikt was voor mijn kaart...

Maar ik vraag me steeds af of dit wel verstandig is. Koelt een koelblok ook goed? Of is een fan beter?

Ik zou het zonde vinden als mijn videokaart stuk gaat.
Ben je eigenlijk niet je garantie kwijt als je er een andere cooler op zet, al dan niet zelf of van de winkel? Ik zou trouwens een nieuwe kaart eisen, als ze de TI4200 niet meer hebben, mínstens een FX 5600 (ultra) (echt niet lager!) en liever een Radeon 9600 (pro)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

De winkel weet meestal(!!) wel wat ze doen.
En alstie daardoor (binnen 2 jaar :X) kapot gaat is het nog niet zo ramp. Winkel heeft dat ding erop gezet, dus zij zijn ook verantwoordelijk alsie daardoor dood gaat.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

yojordi schreef op 28 november 2003 @ 20:21:
De winkel weet meestal(!!) wel wat ze doen.
En alstie daardoor (binnen 2 jaar :X) kapot gaat is het nog niet zo ramp. Winkel heeft dat ding erop gezet, dus zij zijn ook verantwoordelijk alsie daardoor dood gaat.
Dat snap ik ook nog wel.... Maar van de fabrikant geen garantie meer neem ik toch aan... Ik zou iig wel een nieuwe eisen....

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

Kweetniet, maar das wel een redelijk kleine heatsink.. Zelf de GF4 MX440se in de pc van m'n vriendin word gloeiend heet met een vergelijkbare (standaard op dat ding) heatsink. Misschien issut wel te doen, maar zorg dan in ieder geval voor een zeer goed airflow in je kast. En niet gaan overclocken hè! :P

Edit:
Ehm.. ik zat met m'n wazige kop naar de heatsink van je southbridge te kijken 8)7
Die op de videokaart is waarschijnlijk wel een stukje beter aangezien het koeloppervlak een stuk groter is. Maar dan nog, passief koelen van een GF4 Ti4200 lijkt me verre van ideaal. Nvidia monteert niet voor niets fan's op haar kaarten.

[ Voor 36% gewijzigd door Hazuki op 28-11-2003 21:45 ]

Koekie?

Verwijderd

Topicstarter
In de winkel hebben ze gezegd dat ie er geschikt voor is???

Ik ga er van uit dat ze niet zomaar wat op mijn videokaart schroeven :?

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

Mensen die in winkels werken doen ook domme dingen hoor ;)

Koekie?

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

tja ehm.. tis wel wat anders als wat op mijn Leadtek 250TD zit 8)7 Lijkt me geen onverstandig idee om er zelf een iets groter blok op te zetten, des te koeler des te beter...

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 08:57
Ik heb ook zo'n kaartje, en ik kan je vertellen dat zo'n ding aardig wat warmte weet te produceren. Als je een uurtje flink gaat gamen of benchen denk ik dat je best problemen kan krijgen. Ik zou gewoon een benchmarkprogje een paar uur lekker laten draaien, merk je vanzelf of tie het trekt of niet. Garantie heb je toch nog wel.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de kaart die ik heb:

Zat geen grote cooler op...

Geforce 4 Ti4200 128 MB DDR A-GX20

Afbeeldingslocatie: http://www.chaintech.com.tw/tw/images/Products/VgaCard/a-gx20_M.jpg

http://www.chaintech.com....pec.asp?MPSNo=14&PISNo=30

Verwijderd

maar wel een fan

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/vga/v9280s/v9280s_l.jpg

Deze ti4200 heb ik, dit is dan wel de opgeschroefde versie, maar zo te zien is zelfs het geheugen gekoeld.

mij lijkt het ook beter dat er een fan op jou heatsink moet..

[ Voor 4% gewijzigd door mimic op 28-11-2003 22:13 ]

Verwijderd

doe er gewoon een klein fannetje op
dat kleine blokje is echt niet genoeg

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

-

[ Voor 126% gewijzigd door Dre op 10-11-2012 17:58 ]

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Afbeeldingslocatie: http://hardware.pchome.net/2002/08/17/leadtek%20gf4%20ti4200.jpg
Deze heb ik..... en ik denk (net zoals de rest van de tweakers) dat het echt beter is om een wat groter blokje erop te zetten. Desnoods met fan :)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga van de week wel even terug voor een andere cooler.

Als ik zie wat voor GROTE coolers er op die Geforce 4 kaarten zitten , denk ik niet dat mijn kaart lang zal blijven leven.

Gelukkig heb ik nog garantie :)

Verwijderd

awaarle schreef op 28 november 2003 @ 22:19:
[afbeelding]

Mijn koelblok neemt net 2 pci sloten in beslag, en wordt nog steeds aan de de bovenkant (in de pc de onderkant) te warm om vast te pakken (+- 60 graden)
Dat ziet eruit als een koelblok van een ouwe 486 ofzo? Te beoordelen aan die randjes bij de hoeken, waar de schroeven voor de fan in moeten vallen. Waarom zet je daar dan niet even een oud fannetje op? Een passief blok alleen zet natuurlijk nooit zoden aan de dijk :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Ik heb een koperen Thermaltake erop geschroefd en er komt binnenkort h2o koeling op.

Dat blokkie van jou zou ik asap laten vervangen, want dat lijkt me echt niet genoeg

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Wat een gebleer hier over dat die koeler niet goed zou zijn...

Meen je nu werkelijk dat een plat aluminium plaatje zonder koelribben + fan beter koelen. (want dat is de koeler + fan in 90% van de gevallen) ... think again.

Als je de kaart niet overclocked is dit meer dan voldoende.

Als je wel wilt overclocken schroef er een fan bovenop en je hebt de ideale oplossing.

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

-

[ Voor 100% gewijzigd door Dre op 06-09-2013 18:45 ]

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:39
Dat lijkt met niet verstandig, zo´n heatsinkje op een GF4 Ti 4200. Op mijn MSI GF 4 Ti 4200 zat een flinke heatsink met een fan (d´r in zeg maar, die direct op het punt blaast waar de core onder zit).

Naja, die is kadoek, en ik zit nu met een GF2 Mx 400 tijdelijk, en daar zit zo´n heatsink op als dat jij hebt:

http://www.ter-horst.demon.nl/pic1.jpg

En die wordt zonder fan en lichtjes oc´d boven de 70 graden (te heet), dus heb ik er maar een fan op geschroeft zoals je op het plaatje ziet, en dat houd hem onder de 30 graden. Al met al lijkt het me dus niet goed om zo´n klein heatsinkje op zo´n kaar te hebben. Je kunt er dus beter maar een fan op schroeven of een fatsoenlijke heatsink + fan halen ;)

Verwijderd

Vraag gewoon naar de passief koelende zalman.. Is een groot koelblok met een heatpipe die lekker heet word :P

Ik heb tevens een passiefe koelset op mn radeon9800 zitten.. die koelt ook perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik nog ff een weekje wacht. Ik ga de kaart ff goed testen:

UT 2003
1280*1024 resolutie , 32 bit kleur
Alle details op highest
Map "Inferno"
7 bots
(Spectate)

Heeft het al een uur volgehouden , zonder dat ik rare dingen op het beeld zag.
Toen heb ik de computer weer uitgezet , want ik moest weg.

Zal 'm straks ff wat langer aanzetten...

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 13:25:
Ik denk dat ik nog ff een weekje wacht. Ik ga de kaart ff goed testen:

UT 2003
1280*1024 resolutie , 32 bit kleur
Alle details op highest
Map "Inferno"
7 bots
(Spectate)

Heeft het al een uur volgehouden , zonder dat ik rare dingen op het beeld zag.
Toen heb ik de computer weer uitgezet , want ik moest weg.

Zal 'm straks ff wat langer aanzetten...
Tja, als je er een slecht gevoel over hebt zet er gewoon een kleine fan op. (van een oude 486 op P1 ofzo) (Dit zou ik zelf ook doen, vooral omdat ik toch alles overclock wat ik in me vingers krijg :P)

Maar zoals al eerder door mij gezegd, als je ook maar een klein beetje airflow in je kast hebt en je niet overclocked dan is die koeler meer dan zat om de kaart stabiel te laten functioneren.

De tegenwoordig trend van grote koelblokken met fans die klinken als straaljagers is allemaal marketing geneuzel.

[ Voor 8% gewijzigd door KBDE op 29-11-2003 15:49 ]

Pagina: 1