Toon posts:

[XP] Muisaanwijzer beweegt zonder activiteit*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een heel vreemd probleem.
Ik loop stage bij een zorginstelling en één van onze bewoners heeft een pc staan. Dit is een Packard Bell IMedia met Windows XP home edition, verdere specs weet ik niet omdat ik daar niet bij mag komen.
Omdat deze bewoner gehandicapt is, kan hij geen gewone muis gebruiken en dus maakt hij gebruik van "muistoetsen". Hiermee kan hij dus via het numerieke deel van het toetsenbord de muis bewegen.

Wat echter het vreemde is, is dat sinds hij gisteravond de computer heeft opgestart de muis op onverklaarbare wijze constant naar links blijft bewegen, zelfs als je niets met de muis of de muistoetsen doet. Dit betekent dat de muis bijzonder langzaam reageert als je naar rechts wil, (dit kan dus nog wel, maar dat duurt extreem lang voordat de aanwijzer ook echt naar rechts gaat) of naar boven en beneden.

Ik heb al geprobeerd om alle instellingen van de muistoetsen anders te zetten, dit hielp niets. Verder heb ik de wizard toegankelijkheid geheel opnieuw doorgelopen en ook dit hielp niets. Ik heb de instellingen van de gewone muis bekeken en anders ingesteld, maar dit hielp ook niets.

Heeft iemand enig idee wat hier aan te doen is?? (Zonder opnieuw installeren, want dit mogen wij niet doen bij pc's van bewoners i.v.m. aansprakelijkheid bij defecten)

Alvast bedankt.

Verwijderd

Toetsenbord vuil ??? toets die blijft hangen. probeer eens ander toetsenbord

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Dit klinkt als een muis calibratie programma die (mis)bruikt is.

Heb je het al zonder muis geprobeerd, anders misschien de muis disable-en in device manager?

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Misschien een rare opmerking. Maar kan het niet zijn dat die toets op het toetsenbord blijft hangen?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een USB-muis en die heb ik er ook al uit getrokken, maar ook dan blijft ie lopen. Toets blijft niet hangen, want als ik het pijltje naar links druk dan gaat de aanwijzer nog sneller naar links bewegen. 8)7
Ik snap er weinig van, want anders had die dat toch ook al eerder moeten doen. Het is pas sinds gisteravond en gistermiddag heb ik nog op die pc wat ingesteld en toen had die er geen last van.

• Togt
Misschien eens in safe mode inloggen, dan zie je of het een driver issue is?!

Alle TSR programmaatjes killen?

Verwijderd

Topicstarter
Wat is TSR??? Echt nog nooit van gehoord weer :)

• Togt
Oh, misschien wordt die benaming al niet meer gebruikt in windows, maar alle "terminate-stay-resident programmas. Oftewel in xp/win2000: alle icons rechtsonder in beeld naast je tijd, dus volume control, virus scanners, misschien ook muis-instellingen?!

succes!
Pagina: 1