[KPN ADSL Verhuizing] Overstappen naar andere provider?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Vanwege het dure KPN ADSL abbo dat ik 3 jaar geleden ben aangegaan en de achterwege blijvende upgrades (tot voorheen), zei ik al een tijd dat als ik ging verhuizen dat ik dan zou overstappen naar BBNED met als provider Demon. Dit om zo snel mogelijk weer ADSL tot mijn beschikking te hebben. 2 Maanden offline zijn voor mij is echt niet te doen. 2 jaar geleden ben ik verhuist en toen was ik 5 maanden offline en nog lang niet zo verslaafd als nu ;)...

Nu is het moment gekomen dat ik eindelijk een andere woning heb, maar wat wil er nu aan de hand zijn:
• KPN heeft zoals iedereen weet afgelopen maand de snelheid omhoog gegooid van (voor mij) 768/128 naar 1024/320.
• en er staat nu op de planning voor half januari dat er weer een snelheidsverhoging aan zit te komen van 1024/320 naar 2048/320.

Nu is het huidige abbo eigenlijk te duur (ik woon nu super goedkoop, vandaar dat ik dit ADSL abbo kon aanhouden, en ga duurder wonen) en zou dus ook liever een goedkoper abbo willen. Daarentegen weet ik niet ofdat mijn huidige provider toelaat om bepaalde servers te draaien, zoals ftp, http en in de toekomst zou ik ook graag mail willen gaan draaien.

Maar nu KPN dus opeens met die download verhoging komt, word KPN dus wel weer enigszins aantrekkelijk, mijn oog is daarom gevallen op XS4ALL omdat ik daar ook vele goeie verhalen over gehoord heb. Echter, een lite abbo is echt niet weg gelegd voor mij want ik ga met gemak over die 5 GB heen als ik begin met downloaden. Als ik niet zou downloaden, dan zit ik alleen al met internetten en af en toe een mp3 tje al aan 3-10 GB...

Een tijdje geleden heb ik ook een mailtje van Wanadoo gehad (mijn huidige provider) met de wijzigingen in de algemene voorwaarden. Helaas ben ik echter dat mailtje kwijt geraakt. Graag had ik (in het ergste geval) van deze wijziging gebruik gemaakt om mijn huidige abbo op te zeggen.

Kort samen gevat de eisen:
• de mogelijkheid hebben om zeker 50GB in de maand te kunnen downloaden.
• minimaal 1024kbit down en min 320 kbit up, liever hogere up.
• zo kort mogelijke down tijd tijdens verhuizing.
• kan ik server draaien zoals ftp, http, mail (XS4all in ieder geval wel)

Nu vraag ik me alleen af. Hoe zit het precies met het feit dat als je binnen dezelfde gemeente blijft wonen, ben je dan verplicht om bij je eigen provider te blijven, zo niet. Word de line-sync automatisch meeverhuist (lijkt me niet). Kan ik, zodra de telefoon werkt, dus ADSL bij bijvoorbeeld Demon aanvragen, of moet ik bij KPN blijven?

Wat ik me ook afvraag, lukt het niet om van mijn provider af te komen, kan ik me dan nog richten op mijn recht dat ik niet akkoord ga met de wijziging in de algemene voorwaarden en daarom mijn abbo opzeg? Het enige wat ik aan jullie dan wil vragen, wat was nu ook alweer die datum dat ze ingingen, tot wanneer ik mijn abbo dus kon opzeggen?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je zit al 3 jaar bij KPN. Kan je kosteloos opzeggen en BBNed ALVAST aanvragen op je nieuwe adres (mits mogelijk).
Je zit in zelfde gemeente NIET vast aan een ISP / profider en je line wordt zeker niet automatisch mee verhuist. dat moet je zelf aanvragen / doorgeven.

Met jou eisen zou ik ZEKER een BBned abo nemen omdat ik FTP zie staan in je verhaal en de uploads van BBned zijn gewoon hoger voor minder geld.

[ Voor 63% gewijzigd door Sumuhtsop op 28-11-2003 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou KPN ff mailen,
info@kpnadsl.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat met Wanadoo weet ik niet, dat ligt aan je contract of je mag opzeggen wegens wijzigingen in algemene voorwaarden.
Maar als abbo zou ik dan de Demon 1024/512 nemen voor 39,- per maand.
Snelle lijn, geen datalimiet en goede newsservers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Postjuh schreef op 28 november 2003 @ 14:32:
Je zit al 3 jaar bij KPN. Kan je kosteloos opzeggen en BBNed ALVAST aanvragen op je nieuwe adres (mits mogelijk).
Je zit in zelfde gemeente NIET vast aan een ISP / profider en je line wordt zeker niet automatisch mee verhuist. dat moet je zelf aanvragen / doorgeven.

Met jou eisen zou ik ZEKER een BBned abo nemen omdat ik FTP zie staan in je verhaal en de uploads van BBned zijn gewoon hoger voor minder geld.
Tsja, BBned is inderdaad nog steeds goedkoper dan het basic abbo van Wanadoo of XS4ALL. Het voordeel van BBned is idd ook dat je kan zeggen dat je geen telefoonaansluiting wilt (als ik het goed begrepen heb). Er komen dan wel extra kosten bij van ik dacht 9 euro per maand. Maar in het geheel is het dan wel goedkoper:

kosten per maand:
KPN ADSL
20,- telefoon abbo
25,- ADSL abbo KPN
25,- ADSL abbo Wanadoo
------------------------
70,- grofweg in de maand

BBned ADSL
39,- ADSL abbo Demon
9,- vanwege geen telefoonlijn
------------------------
50,- grofweg in de maand

Maar kan je bij demon ook een eigen mail server draaien? Ik krijg de laatste tijd zoveel spam op een bepaald adres, dat ik op mijn toekomstige eigen domein nickname.xs4all.nl of nickname.demon.nl een mail server wil zetten. Deze wil ik op zo'n manier instellen, dat ik willekeurige mail adressen aanmaak om te gebruiken bij bekende spammers om vervolgens hun bronnen te achterhalen...

Op zich is het allemaal toekomst muziek die mail server, maar je kan het beter vooraf allemaal bedenken, dan dat je achteraf weer met de hele mikmak zit.

Bovendien vraag ik me ook af hoe het zit met opzeggen, wat voor kosten zijn er bij beide providers aan verbonden? Ik geloof dat je iig minimaal 1 jaar bij ze moet blijven, daarna kan je maar per jaar opzeggen, toch?

Een ADSL ethernet modem heb ik al, helaas alleen voor het KPN netwerk... Dus dat zal ik ook in overweging brengen...

[edit]

Herstel, XS4ALL, kan je als je het minimaal een jaar hebt gehad, per maand opzeggen: http://www.xs4all.nl/adsl/faq.php#afmelding1

[ Voor 4% gewijzigd door jules op 28-11-2003 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:41

Dido

heforshe

Ch!pY-J schreef op 28 november 2003 @ 14:47:
Het voordeel van BBned is idd ook dat je kan zeggen dat je geen telefoonaansluiting wilt (als ik het goed begrepen heb). Er komen dan wel extra kosten bij van ik dacht 9 euro per maand. Maar in het geheel is het dan wel goedkoper:
Er zijn best goede redenen om BBned te kiezen, maar dit is er niet meer een.

Die ongeveer 9 euro is precies het bedrag dat je anders aan KPN betaalt voor een belbudget-abbo. Dat kost je echt geen 20 euro per maand!

Je prijsvergelijking is dus niet helemaal eerlijk :)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Dido schreef op 28 november 2003 @ 14:51:
[...]

Er zijn best goede redenen om BBned te kiezen, maar dit is er niet meer een.

Die ongeveer 9 euro is precies het bedrag dat je anders aan KPN betaalt voor een belbudget-abbo. Dat kost je echt geen 20 euro per maand!

Je prijsvergelijking is dus niet helemaal eerlijk :)
Ik zit idd net die site van Demon door te lezen, ik kan het idd niet meer vinden...

Wel zie ik dat je met een belbudget abbo ADSL kan nemen bij Demon. Hoe zit dat als je bij bijv XS4ALL een ADSL abbo neemt? moet je dan nog steeds een belbasis of een belplus abbo hebben? Of kan je tegenwoordig ook bij een belbudget abbo een abbo nemen?

Verder check ik regelmatig mijn mail via mijn phone (S55 op Orange). Voor als je het misschien nog niet wist, Orange host zijn servers volgens mij bij Wanadoo, wat als gevolg heeft, dat ik mijn mail zonder probleem zo via de pop server kan binnenhalen. Hoe zit dit bij Demon en XS4ALL? XS4ALL heeft een inbel accountje erbij zitten, Demon echter niet. Via Demon kan ik dus niet inbellen, maar kan ik wel vanaf een ander netwerk bij de popserver van Demon mijn mail checken? Wanadoo deed daar iig niet moeilijk over...

[ Voor 27% gewijzigd door jules op 28-11-2003 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Ch!pY-J schreef op 28 november 2003 @ 14:58:
Ik zit idd net die site van Demon door te lezen, ik kan het idd niet meer vinden...

Wel zie ik dat je met een belbudget abbo ADSL kan nemen bij Demon. Hoe zit dat als je bij bijv XS4ALL een ADSL abbo neemt? moet je dan nog steeds een belbasis of een belplus abbo hebben? Of kan je tegenwoordig ook bij een belbudget abbo een abbo nemen?
Ja, hoor. Dat kan. Is wel eens anders geweest, maar ik heb tegenwoordig ook een belbudget aboo en intertnet nog steeds vrolijk verder via ADSL van KPN .

Wat overigens ook kan (volgens primafoon, op de site van KPN staat het nog verkeerd) is een belbudget-abbo als je twee lijnen hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Dido schreef op 28 november 2003 @ 15:01:
[...]

Ja, hoor. Dat kan. Is wel eens anders geweest, maar ik heb tegenwoordig ook een belbudget aboo en intertnet nog steeds vrolijk verder via ADSL van KPN .

Wat overigens ook kan (volgens primafoon, op de site van KPN staat het nog verkeerd) is een belbudget-abbo als je twee lijnen hebt)
Da's mooi dat dat kan, want dan word mijn prijzen staatje ook weer anders zoals het hierboven staat :)

Maar hoe zit dat met wat jij zegt 2 lijnen? Zijn dat fysiek 2 PSTN lijnen of bedoel je belbudget op een ISDN lijn?
Als je dan 2 PSTN lijnen bedoelt, bedoel je dan ook op iedere lijn een eigen ADSL verbinding? Dus 2 ADSL aansluitingen op 1 huis? (niet dat ik daar interesse in heb ;))

[edit]
Toch nog een aanvulling op die telefoon kosten: (Bron)
# Kan ik mijn KPN abonnement opzeggen nadat mijn DSL verbinding is opgeleverd?

Dit raden wij af. DSL Express wordt met linesharing geleverd. Onze DSL partner betaalt aan KPN om de lijn te mogen 'delen'. Als u het KPN contract op de lijn opzegt berekent KPN hogere kosten aan onze DSL partner voor het gebruik van de lijn. Deze extra kosten ter hoogte van Euro 9,40 (inclusief BTW) per maand zullen via Demon aan u worden doorberekend. Indien u weinig gebruik maakt van de telefoonlijn voor normale telefonie kunt u wel voor de abonnementsvorm Belbudget kiezen.
Ik zou bij wijze van spreke mijn telefoonlijn dus kunnen verhuizen,
• of omzetten naar belbudget,
• of na het aanvragen & aansluiten van ADSL deze lijn kunnen opzeggen

Op dezelfde site zag ik ook:
# Kan ik mijn eigen mail- of webservers draaien met Demon DSL Express?

Ja, bij Demon DSL Express accounts kunt u uw eigen mail- of webservers draaien. Hier wordt echter geen support op geleverd.

[ Voor 44% gewijzigd door jules op 28-11-2003 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Ch!pY-J schreef op 28 november 2003 @ 15:04:
Maar hoe zit dat met wat jij zegt 2 lijnen? Zijn dat fysiek 2 PSTN lijnen of bedoel je belbudget op een ISDN lijn?
Als je dan 2 PSTN lijnen bedoelt, bedoel je dan ook op iedere lijn een eigen ADSL verbinding? Dus 2 ADSL aansluitingen op 1 huis? (niet dat ik daar interesse in heb ;))
2x PSTN bedoel ik (belbudget en ISDN kan weer niet vziw), en daar ben ik toevallig in geinteresseerd. Mijn tweede lijn wordt aan gewerkt, daar vraag ik BBned op aan, om vervolgens de eerste op te zeggen, zodat ik tenminste wat betreft het KPN-deel van mijn abbo afben.
Op die manier kost overstappen wel wat meer, maar geen downtime :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dido op 28-11-2003 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 12:31
Ch!pY-J schreef op 28 november 2003 @ 14:28:

Nu vraag ik me alleen af. Hoe zit het precies met het feit dat als je binnen dezelfde gemeente blijft wonen, ben je dan verplicht om bij je eigen provider te blijven, zo niet.
Nee
Word de line-sync automatisch meeverhuist (lijkt me niet).
Nee
Kan ik, zodra de telefoon werkt, dus ADSL bij bijvoorbeeld Demon aanvragen, of moet ik bij KPN blijven?
Kan bij iedereen die bij jou aanbiedt.
Wat ik me ook afvraag, lukt het niet om van mijn provider af te komen, kan ik me dan nog richten op mijn recht dat ik niet akkoord ga met de wijziging in de algemene voorwaarden en daarom mijn abbo opzeg?
Dat zal in de Algemene Voorwaarden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 08:34
Ch!pY-J schreef op 28 november 2003 @ 14:47:
Maar kan je bij demon ook een eigen mail server draaien?
Ja
Bovendien vraag ik me ook af hoe het zit met opzeggen, wat voor kosten zijn er bij beide providers aan verbonden? Ik geloof dat je iig minimaal 1 jaar bij ze moet blijven, daarna kan je maar per jaar opzeggen, toch?
Zover ik weet zijn er geen kosten verbonden aan het opzeggen van een abonnement. De meeste providers hanteren minimaal een jaar en hierna 1 jaar of 1 maand opzegtermijn. XS4All loopt inderdaad per maand, Planet bijv. juist weer per jaar.
Een ADSL ethernet modem heb ik al, helaas alleen voor het KPN netwerk... Dus dat zal ik ook in overweging brengen...
Welk modem heb je dan? De Alcatel Speedtouch Home is bijv. gewoon voor Demon te gebruiken. Overigens: bij Demon (en vele andere providers) krijg je tegenwoordig het modem (en evt. aansluitkosten) gratis. Dus dan heb je straks gewoon twee modems, geen probleem toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
jochemd schreef op 28 november 2003 @ 15:25:
Dat zal in de Algemene Voorwaarden staan.
Nu is het vervelende, het meeltje met de link daarnaar heb ik niet meer en op de site kan ik het niet vinden... Hier op GoT is het ook niet te vinden...
Is er toevallig iemand die dit mailtje ook gehad heeft en me die link kan pasen?
(heb op het wanadoo forum terug kunnen zoeken dat ik dat mailtje eind oktober gehad heb.
eborn schreef op 28 november 2003 @ 15:36:
Welk modem heb je dan? De Alcatel Speedtouch Home is bijv. gewoon voor Demon te gebruiken. Overigens: bij Demon (en vele andere providers) krijg je tegenwoordig het modem (en evt. aansluitkosten) gratis. Dus dan heb je straks gewoon twee modems, geen probleem toch? :)
De actie loopt tot 1 januari 2004, voorlopig dus nog voldoende tijd. Waarschijnlijk word het dus een week of 2 weken voordat we verhuizen dat de telefoon aansluiting verhuist word, als die is aangesloten, vragen we meteen ADSL aan.

Even een duidelijk overzichtje:

XS4ALL maandkosten:
9,47 telefoon abbo (Belbudget)
51,15 ADSL abbo
-----------------------------
60,62 totaal per maand

Demon maandkosten
9,47 telefoon abbo (Belbudget)
39,00 ADSL abbo
48,47 totaal per maand

Opstart kosten:

XS4ALL:
74,95 aansluitkosten
00,00 geen modem (kan mijn huidige Alcatel Speed Touch Home nog gebruiken)
74,95

Demon:
00,00 aansluitkosten tot 1 januari 2004
00,00 gratis ethernet modem tot 1 januari 2004
00,00

XS4ALL
+ punt XS4ALL, een appart inbel accountje behorend bij het abbo, handig maar ook echt noodzakelijk?
+ goeie newsserver, maar gebruik ik die hem of ga ik hem in de toekomst gebruiken?
+ hogere download, maar zo snel dat ik het niet super boeiend vind, momenteel vind ik 1024kbit al lekker zat....
(+ goeie service?)
- Lagere upload
- Duurder

Demon
+ cheap
+ hoge upload
+ geen aansluitkosten
- geen inbel abbo
- langere tijd offline waardoor mogelijk het goedkopere abbo tenniet word gedaan door de online belminuten

Levertijd Demon: gemiddelde is ongeveer 6 weken
Levertijd XS4ALL: gemiddeld is een ADSL aansluiting binnen 3 weken na aanvragen opgeleverd.

Bij beide is het zo dat je na een jaar het abonnement per maand kan opzeggen...

Demon:
# Wat is de contractsduur?
Een jaar. Na dit jaar kunt u te allen tijde opzeggen met inachtneming van een termijn van 1 maand.
XS4ALL:
Wanneer kan ik mijn ADSL abonnement weer opzeggen?

De ADSL abonnementen van KPN en van XS4ALL kennen beide een contractduur van minimaal 1 jaar. Na het eerst jaar kunt u beide abonnementen per maand opzeggen. Zegt u het ADSL-abonnement gedurende het eerste jaar op, dan factureert zowel XS4ALL als KPN u de resterende looptijd van de overeengekomen contractsduur.
Het enige jammere is, is dat we die paar weken verstoten zitten van internet (we hebben natuurlijk wel een telefoon aansluiting met nog een 56k modempie (nog altijd ernaast gehouden gelukkig :)). Ook willen we het nummer behouden dat we nu hebben... Dus het verstandigste is om dat BelBasis abbo van nu nog even aan te houden en pas na de aansluiting van ADSL deze om te zetten naar BelBudget.
Hebben ze bij de Casema niet toevallig nog steeds die actie dat je een maand lang internet kunt uitproberen? Niet goed geld terug :P. Lijkt me wel relaxed! Verders hoef ik trouwens echt niks van de Casema. Ik walg nog meer van Casema dan van Wanadoo :P (heb nl al eens eerder een aanvaring met Casema gehad, dat niet meer iig, naast de vele slechte verhalen die ik erover hoor....)

hmz, moeilijk!

[edit]Algemene voorwaarden van Wanadoo heb ik inmiddels ook al gevonden: http://web.wanadoo.nl/wan...den_algemeen-20516-1.html

Jammer, deze zijn gewijzigd per 1 november, hmz, maandje te laat :Z.....

[ Voor 11% gewijzigd door jules op 28-11-2003 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 08:34
Ch!pY-J schreef op 28 november 2003 @ 16:10:
De actie loopt tot 1 januari 2004, voorlopig dus nog voldoende tijd. Waarschijnlijk word het dus een week of 2 weken voordat we verhuizen dat de telefoon aansluiting verhuist word, als die is aangesloten, vragen we meteen ADSL aan.
Ach, die acties gaan altijd als volgt: op 1 januari 2004 stopt deze actie en op 2 januari 2004 start er opeens een enorme super-mega-aanbieding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
eborn schreef op 28 november 2003 @ 21:08:
[...]
Ach, die acties gaan altijd als volgt: op 1 januari 2004 stopt deze actie en op 2 januari 2004 start er opeens een enorme super-mega-aanbieding ;)
Klopt idd. Bij XS4ALL hadden ze de zogenaamde super actie van oktober verlengt of zoiets.

Vandaag doorgegeven dat ik m'n ADSL basic abbo wilde downgraden naar een Wanadoo Free. Wist niet dat het kon, maar het is wel gebeurd :) Bovendien betaal ik abbo geld tot de dag van opzegging, daarna word de automatische incasso meteen stopgezet. Da's natuurlijk helemaal mooi! Weet niet ofdat dat komt doordat ik aan het einde van mijn abbonements periode zit, ofdat ik had opgegeven dat ik ging verhuizen. Eind goed, al goed!

Nu duim ik alleen nog dat alles in een keer goed gaat. Boven mij ergens hangt een grote vloek volgens mij, (bijna) altijd gaat er wel wat mis bij mij. Het lijkt wel alsof ik het aan trek :)

Maar nu ben ik dus nog op zoek naar hele specifieke info tussen XS4ALL en Demon.

Graag zou ik in (de verre) toekomst een eigen mail server willen gaan draaien. Nu heb ik ooit ergens gelezen dat er providers zijn die een soort van backup mail servers hebben staan, die eventuele mail opvangen als mijn eigen mail server down is. Nu vraag ik me dus ofdat XS4ALL dat ondersteund voor het Basic abbo en Demon voor het 1024/512 abbo. En zo ja, wat zijn de kosten.
Met een eigen mail server is het natuurlijk veel aantrekkelijker om een eigen domein te hosten. Nu vraag ik me echter af ofdat dat ook bij hun kan, zo ja, wat de kosten zijn en misschien ofdat ik beter een domein aanvraag (eventueel inclusief beperkte webspace) bij iemand anders kan doen.

Pagina: 1