Planet Adsl-lite datalimit

Pagina: 1
Acties:

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-02 11:58
Ik heb nou al een jaar lang een planet adsl lite abo en toen stond er op de website dat het een datalimit van 1 gig had. Was mn eerste breedband abo dus kon me niet voorstellen dat je daar zo snel over heen ging :P. Maar na een jaar breedband denk ik daar ondertussen wel anders over.
Ik heb gelukkig nog niks gehoort van dat datalimit maar ik ben wel bang dat het straks zomaar toch nog wordt ingevoerd. Op de website van planet staat namelijk nog steeds dat er een data limit is.
Ik download ondertussen wel iets van 20 gig per maand wat dus zou betekenen dat ik eigelijk een rekening van ongeveer 100 euro extra zou moeten krijgen
( 5 euro per extra gig :( )
Ik heb niet zoon zin in ruzie met mn pa en een leeg spaarvarken :+ dus weet iemand hoe het zit met die datalimit? Zeker als straks de verbinding verhoogd wordt naar 1 mbit is de datalimit helemaal niet meer normaal.

PS: Ik heb helaas de zoekfunctie niet kunnen gebruiken omdat die error geeft op het moment dus mijn excuses als er al een topic over dit onderwerp is :)

[ Voor 9% gewijzigd door Aurelium op 28-11-2003 14:00 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

1 GB = 30MB per dag ongeveer, bijna niks dus. Bij Planet doen ze luchtig over die 1GB voor ADSL Lite, zolang je onder de 5-10GB blijft. Zit je echt langere tijd boven de 10GB (3 maanden of meer) dan kan je een mailtje oid verwachten. Overigens niet zelf ervaren, maar een collega van mij die per maand 20GB erdoor zat te pompen op zijn Planet ADSL-Lite.

LinkedIn
Instagram

• Aurelium
hmm hmm, ik dacht dat ik toch wel boven de 10 gig kwam deze maanden. Moet snel eens op zoek naar een goed programma dat mn totale down en upstream per maand/dag/week/jaar bijhoud. Netlimiter laat het wat dat betreft afweten :(

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:32

DJT

Planet heeft inderdaad een datalimiet, echter hebben ze géén systeem om je dataverkeer te meten.

Verwijderd

Dumeter is een prima pakketje die je up en down bijhoud per dag per week en per maand.
Je kan ook een limiet voor jezelf instellen en zodra je de limiet bereikt hebt krijg je een waarschuwing

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Wat jij zoekt is het programma DUmeter. Deze houd alle verkeer die je netwerkkaart uitgaat en binnenkomt bij.

Website van DUmeter

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Wat jij zoekt is Zonnet Lite, met FUP ;)

• Aurelium
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 14:09:
Dumeter is een prima pakketje die je up en down bijhoud per dag per week en per maand.
Je kan ook een limiet voor jezelf instellen en zodra je de limiet bereikt hebt krijg je een waarschuwing
Thx (dennis ook)!!
Zal het meteen downen!!!

• Aurelium
nokia6610 schreef op 28 november 2003 @ 14:10:
wordt moeilijk denk ik :) volgens mij is ons planet adsl lite abo net weer voor een jaar verlengd.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:26

Korakal

Up up up!

Daarbij, FUP is niet hetzelfde als 'geen datalimiet'.
20G op een lite-abo zal op dit moment niet echt 'fair use' zijn; moet je maar eens zoeken wat 'fair use' precies inhoudt.

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Misschien dat een upgrade naar basic wat is voor je.

offtopic:
nokia6610 schreef op 28 november 2003 @ 14:10:

Heb jij dat toevallig? Hoeveel download je gemiddeld per maand?

Ik zit namelijk bij tiscali met een light abo op het KPN netwerk. Mijn gemiddelde per maand is ~ 6 GB/maand (up+down). Nog niets van gehoord.
Nu blijf ik in 2004 ook een FUP houden, maar 'k ben toch benieuwd waar die grens ongeveer zal liggen.

Na wat zoeken op de GoT blijkt dat 1 GB voor de provider ongeveer €1.5 kost (incl winst). zie topic -> Downloadlimiet bij HCC Net

In 2004 komt er een datalimiet van 2 GB (down) op het light abo (nieuwe klanten). Nu blijf 34,95 betalen (€ 5 meer dan "nieuwe" light).
Na een rekensommetje van 5/1.5 = ~ 3 GB, denk ik dat de FUP bij Tiscali light ongeveer ook 5 GB per maand is (net zoals XS4ALL).

Zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 16% gewijzigd door _Rayman_ op 28-11-2003 14:24 ]

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Aurelium schreef op 28 november 2003 @ 14:05:
hmm hmm, ik dacht dat ik toch wel boven de 10 gig kwam deze maanden. Moet snel eens op zoek naar een goed programma dat mn totale down en upstream per maand/dag/week/jaar bijhoud. Netlimiter laat het wat dat betreft afweten :(
Om bij te houden wat er gedownload (en geupload) wordt kijk ik regelmatig ff op m'n router. Die houdt alles keurig bij. Alleen ff 1 keer in de maand aan/uit zetten. Geen enkel probleem!

Succes is een keuze

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Korakal schreef op 28 november 2003 @ 14:17:
Daarbij, FUP is niet hetzelfde als 'geen datalimiet'.
20G op een lite-abo zal op dit moment niet echt 'fair use' zijn; moet je maar eens zoeken wat 'fair use' precies inhoudt.
Dennis2925 schreef op 28 november 2003 @ 14:21:nokia6610 schreef op 28 november 2003 @ 14:10:

Heb jij dat toevallig? Hoeveel download je gemiddeld per maand?
Vriend van me heeft het... die heeft toch echt 4 maanden meer dan 30 gb/maand gedownt... dus lijkt me niet zo'n heel groot probleem :)
Pagina: 1