[shares] Disconnected Network Drives i.c.m Norton?

Pagina: 1
Acties:

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ik heb nu al een tijdje een merkwaardig probleem met mijn Windows 2000 & Windows Server 2003 shares.

Het probleem is dat na verloop van tijd een share zich automatisch disconnect. Nu beweert Microsoft dat dit 'by design' is.

Via een Support artikel van MS is te vinden dat via het "net config server /autodisconnect:-1" commando op de pc waar de shares opstaan dit probleem op te lossen zodat de auto disconnect ge-disabled wordt.

Nu lost dat mijn probleem niet op. Ik dacht dat een upgrade naar W2K3 een oplossing zou zijn, maar dit bleek niet het geval te zijn.

Nu begint zelfs tijdens het spelen van een mp3 een disconnect voor te doen, niet echt wat ik wil. Ook tijdens het afspelen van films of uitpakken van grote RAR bestanden doet het zich regelmatig voor.

Zoeken op Google leert me ook dat het ook te maken kan hebben met Norton Antivirus 7.x of 8.x. Dit heb ik toevallig op mijn clients staan. Symantec support zegt dat ze er nog mee bezig zijn, en in de laatste corporate versie zit nog geen fix.

Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is mijn clients langduriger te testen zonder Norton Corporate er op.

Heeft iemand hier meer ervaring mee? Mijn vermoeden ligt toch bij Norton, dus dat zal ik binnenkort gaan testen.

Relevante links:

Microsoft:
How Autodisconnect Works in Windows NT and Windows 2000

Symantec:
All mapped network drives are marked with a red "X" in Windows Explorer after Symantec AntiVirus Corporate Edition is installed

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Autodisconnect is inderdaad by design als een verbinding XX aantal minuten idle is. Zodra hij weer geactiveerd wordt user of programma interactie springt de verbinding weer op verbonden. Als je tijdens het afspelen van mp3tjes(dus geen idle time) een verbroken verbinding krijgt zou ik het toch gaan zoeken in een brak netwerk of een brakke netwerkinterface in je computer.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
mutsje schreef op 28 november 2003 @ 13:41:
Autodisconnect is inderdaad by design als een verbinding XX aantal minuten idle is. Zodra hij weer geactiveerd wordt user of programma interactie springt de verbinding weer op verbonden. Als je tijdens het afspelen van mp3tjes(dus geen idle time) een verbroken verbinding krijgt zou ik het toch gaan zoeken in een brak netwerk of een brakke netwerkinterface in je computer.
Nee de disconnects zijn van Windows Explorer zelf. Mijn verbinding is zelf 100% in orde. Er komt dus geen message van windows dat er een 'network cable unplugged" is of iets dergelijks.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Dit ligt imho simpelweg niet aan Windows. Ligt er nog een hub of router tussen?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
mutsje schreef op 28 november 2003 @ 13:50:
Dit ligt imho simpelweg niet aan Windows. Ligt er nog een hub of router tussen?
IMHO ligt het dus aan Windows of Norton. Om toch je vraag te beantwoorden, er ziiten inderdaad een aantal switches tussen, maar hoe verklaar je dan dat ik met applicaties als Dameware, Remote Desktop/Terminal Server client geen enkele disconnect krijg al zit ik daar uren mee te werken?

En hoe verklaar je dan dat ik documenten van MS of Symantec vindt die exact mijn probleem beschrijven?

[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 28-11-2003 13:53 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Is je PC toevallig multi-homed, danwel met fysieke netwerkkaarten danwel met bv. een netwerk kaart en een VPN connectie (PPTP) oid?

Zo ja, zou je eens moeten kijken met 'nbtstat -c' ofdat je ip addressen van de share waar je naartoe wilt niet regelmatig veranderen.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Pc's zijn voor de rest vrij standaard, geen multihome. IP van de server waar de shares verandert zogezegt nooit. Ik denk dat ik nog even ga testen zonder Norton Anti virus geinstalleerd

Pagina: 1