[php] Staaf Grafiek

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xboty
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 13:18
Hey, ik heb een tabel:

+---+-------+---------+----
|ID |klantid|contactid|en nog wat kolommen
+---+-------+---------+----

Nu wil ik een staafgrafiek maken, waarin per klant staat welk contact het meest heeft gebelt. Op zich is dit best simpel. Gewoon selecten op klant. en dan totaal rows tellen. Dan per contactid aantal rows delen door totaal aantal rows x 100 en zovaak een streepje neerzetten dus
Klant 1

contact1 |||||||||||||||||
contact2 ||||||
contact3 ||||||||||||

Probleem is alleen dat er steeds meer contacten bij komen dus hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:32
Wat heb je zelf al geprobeerd?

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• packman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Dit is toch een puur wiskundig probleem? Je neemt het totale aantal calls, en dan ga je percentueel berekenen hoeveel elk contact heeft gebeld.. Niet moeilijk toch?

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xboty
quote: pacman
Dit is toch een puur wiskundig probleem? Je neemt het totale aantal calls, en dan ga je percentueel berekenen hoeveel elk contact heeft gebeld.. Niet moeilijk toch?
De hele grafiek maken enzo lukt allemaal. Alleen als er dan weer een contact bij komt moet ik de hele code aanpassen. Het gaat dus om een manier om automatisch te kijken hoeveel contacten er zijn voor die klant en per contact dan uitrekenen hoeveel procent van het totaal hij is/heeft.

[ Voor 25% gewijzigd door Xboty op 28-11-2003 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

count en group by heb je nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xboty
Oke ga ik proberen. thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

- Haal alle contacten per klant op gesorteerd op contact
- Maak een loop die per contact het totaal telt
- Schrijf de totaal waardes weg in de grafiek

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tel het aantal verschillende klanten.
Tel de keren dat hun gebeld hebben.
Bereken hoeveel procent ieder gebeld heeft.
Geef bijvoorbeeld per pagina, in geval van grote hoeveelheden klanten, 25 klanten weer, en zet een knopje met volgende erop, of nummertjes, etc. Mogelijkheden zat wat dat betreft.

suc6 :)

edit:
Ik zag dat je het over streepjes had, waarom niet een GIF-je uitrekken aan de hand van het percentage? Dus width=86 bijv..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Het gaat niet om het maken van de grafiek, maar meer om hoe het script dynamisch gemaakt kan zodat hij niet in de code hoeft te zetten door hoeveel verschillende mensen ze zijn gebeld. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Ja, jongens, dit is gewoon basic SQL en de oplossing (of iig een schop in de goede richting) heeft Erkens al gegeven. Ga dus alsjeblieft niet zitten filosoferen over hoe je dat allemaal met for-loopjes in PHP kan gaan zitten doen want dat is helemaal niet nodig.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkkE schreef op 28 november 2003 @ 13:31:
Het gaat niet om het maken van de grafiek, maar meer om hoe het script dynamisch gemaakt kan zodat hij niet in de code hoeft te zetten door hoeveel verschillende mensen ze zijn gebeld. :)
Dat stond erboven ;)
Pagina: 1