[WAP] Wat doe ik fout?

Pagina: 1
Acties:

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-05 23:38
Ik probeer een WAP pagina te maken waarin ik wat status-velden af kan lezen van access points.

Ik heb dus een index.wml met daarin wat PHP code. De output is (dynamisch) zoals hieronder

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?xml version="1.0"?><!DOCTYPE wml PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN" "http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml">
<wml> 
<template> 
</template> 
<card id="Wifistatus" title="Wifi status"> 
<em><p>OM3EGA</p></em><br/><p>10.30.83.10</p><br/><i><p>online</p></i><p>___________</p> 
<em><p>PB0AIC</p></em><br/><p>10.30.83.11</p><br/><i><p>offline</p></i><p>___________</p> 
<em><p>OM3EGA</p></em><br/><p>10.30.83.12</p><br/><i><p>offline</p></i><p>___________</p> 
<em><p>John</p></em><br/><p>10.30.83.13</p><br/><i><p>offline</p></i><p>___________</p> 
<em><p>Bob</p></em><br/><p>10.30.83.44</p><br/><i><p>offline</p></i><p>___________</p> 
</card> 
</wml>

De WAP pagina staat hier.

Op mijn telefoon (Siemens S55) krijg ik een :
500: Web service problem. P
Please contact the service provider
Als ik details opvraag over deze error krijg ik :
1019: Compile Error.
De Headers van de wml file worden door PHP geparsed en de source is als volgt :

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
<?
// send wml headers
header("Content-type: text/vnd.wap.wml");
echo "<?xml version=\"1.0\"?>";
echo "<!DOCTYPE wml PUBLIC \"-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN\""
   . " \"http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml\">";
?>

Overigens werkt de output wel goed met een online WAP browser (diverse geprobeerd) maar dit (had ik al gelezen) is geen garantie.

Ik weet het echt niet meer wat ik nu nog aan kan passen. Iemand nog een suggestie?

[ Voor 50% gewijzigd door om3ega op 28-11-2003 13:02 . Reden: Telefoon toegevoegd ]

• om3ega
Deze mag dicht :) .. Het probleem is opgelost.
Ik gebruikte te veel <p> tags...
Deze moeten alleen aan het begin en aan het eind van de pagina komen...

En nog wat veranderd aan de encoding (zoals de source van wap.tweakers.net)

:)

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:36
Een algemene tip voor mensen die WML code moeten schrijven: maak gebruik van de handige eigenschap dat WML code per definitie geldige XML code moet zijn. Met een XML parser (ik gebruik zelf meestal RXP onder Unix) kun je dit soort fouten heel makkelijk vinden.

Je kunt op deze pagina web URL's checken op well-formedness/validity (met behulp van RXP): http://www.hcrc.ed.ac.uk/~richard/xml-check.html

• om3ega
Nog een tip :)

De nodes waarvan ik de status opvraag komen uit een database.. Een toevoeging als test
leerde me dat mijn wap pages worden gecached door de proxy van de provider of door de telefoon of waar dan ook.. ik kreeg dus NIET de nieuwe pagina te zien.

Ik heb nu de volgende headers meegegeven en ik denk dat dit het probleem oplost :

PHP:
1
2
header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate");  
header("Pragma: no-cache");

:) ..