Ik ben op dit moment bezig met een kleine prolog interpreter waarbij het de bedoeling is dat de oplossingen die gegenereerd worden, weer benaderd kunnen worden als terms op een hoger nivo. Als je dus een prolog programma draait, kan de uitkomt hiervan weer dienen als input voor het volgende prolog programma. Dit is technisch gezien niet zo`n probleem. Het zou verder wel handig zijn om ook metadata mee te nemen om het lagere nivo, zodat je dit bv op een hoger nivo weer kan aanspreken.
vb:
[edit]
Dit is alleen voor het idee, correct het niet.
Ik zit dus alleen even met die metadata. Ik kan kan me wel een paar simpele toepassingen voor de geest halen, maar ik zou liever zien dat ik wat literatuur voor handen kan krijgen zodat ik hier iets meer over weet. Dus wie kan me literatuur aanraden over metadata?
ps:
Ik weet van het bestaan van attributen in java/.net.
vb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| if moord_gepleegd then schuldig
@instantie(rechtbank);
if moord_gepleegd en toerekeningsvatbaar then schuldig
@instantie(hoger_gerechtshof);
meta regel:
beste_uitspraak(conclusie(schuldig,@instantie(hoger_gerechtshof)))); |
[edit]
Dit is alleen voor het idee, correct het niet.
Ik zit dus alleen even met die metadata. Ik kan kan me wel een paar simpele toepassingen voor de geest halen, maar ik zou liever zien dat ik wat literatuur voor handen kan krijgen zodat ik hier iets meer over weet. Dus wie kan me literatuur aanraden over metadata?
ps:
Ik weet van het bestaan van attributen in java/.net.
[ Voor 21% gewijzigd door Alarmnummer op 28-11-2003 12:44 ]