Toon posts:

TT - Blue orb..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een radeon 9600 pro van club3d met onderstaande standaart fan..

http://atro.nl//popup_image.php?pID=1008

Heb het nut om onderstaande: Blue orb er op de prutsen? Het is eigenlijk 1 voor een gf3 ofzo geloof ik. Of desnoods op de onderkant van de kaart?

http://www.dansdata.com/images/coolercomp/blorb220.jpg

IK hoop dat julie mij een goeiie ingeving kunne geven,

alvast bedankt

freezej

Verwijderd

Ik denk niet dat een (herrie makende) bleu orb beter zal presteren als de meegeleverde (en 2 jaar nieuwere) boxed koeler.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:35
Jah past alleen als je een spacer om de gpu hebt zitten kan het contact wat slecht zijn maar hij past er wel op. Zelf zou ik dan wel eerder voor een Crystal orb gaan coolt weer net ff 4c beter dan de blue orb.
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 11:51:
Ik denk niet dat een (herrie makende) bleu orb beter zal presteren als de meegeleverde (en 2 jaar nieuwere) boxed koeler.
Hij coolt wel degelijk beter scheeld toch al 5 a 10 c in vergelijking met een 9800 pro standaart cooler.

[ Voor 45% gewijzigd door Astennu op 28-11-2003 11:52 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 08:48

amd187

Ondertitel

ik denk niet dat het veel gaat schelen...
ten eerste omdat die blue orb niet helemaal de core bedekt (ik zat nog aan oude geforce te denken, radeons hebben net als athlons geen heatspreader dacht ik :)
ten tweede omdat het ding volgens mij niet veel beter koelt dat dat standaard ding wat er op zit...
hou er ook rekening mee dat dat ding een enorm kabaal maakt (had hem namelijk ook)

[ Voor 15% gewijzigd door amd187 op 28-11-2003 11:54 ]

• Astennu
amd187 schreef op 28 november 2003 @ 11:52:
ik denk niet dat het veel gaat schelen...
ten eerste omdat die blue orb niet helemaal de core bedekt (onderkant is rond)
ten tweede omdat het ding volgens mij niet veel beter koelt dat dat standaard ding wat er op zit...
hou er ook rekening mee dat dat ding een enorm kabaal maakt (had hem namelijk ook)
Cooler wel beter en waarom zou i core niet bedekken das onzin hij bedekt een 9100 core ook helemaal dan een 9800 en 9600 core al helemaal.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Astennu schreef op 28 november 2003 @ 11:53:
[...]

Cooler wel beter en waarom zou i core niet bedekken das onzin hij bedekt een 9100 core ook helemaal dan een 9800 en 9600 core al helemaal.
We hebben het ook over "niet veel", en niet over niet beter (jeetje, veerniet in een zin vind je niet?).

En als je niet gaat oc-en oid. waarom zou je het dan doen?

• Astennu
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 11:56:
[...]

We hebben het ook over "niet veel", en niet over niet beter (jeetje, veerniet in een zin vind je niet?).

En als je niet gaat oc-en oid. waarom zou je het dan doen?
DAn heb je er idd geen ene moer aan das zo i zo met standaart cooling kun je al beetje oc'en. Maar verder heeft het geen nut alleen dat je je garantie kwijt bent en kast hebt dat je em perongeluk sloopt.

Maar hij coolt wel degelijk beter dan die 2 jaar nieuwere cooler en die crystal orb is nog weer 4 c beter dan de blue orb.

[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 28-11-2003 11:58 ]

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 08:48

amd187

Ondertitel

heb je daar een bron van hoe je dat weet? ben geinteresseerd hoor, ik zeg niet dat je ongelijk hebt...

• Astennu
amd187 schreef op 28 november 2003 @ 11:59:
heb je daar een bron van hoe je dat weet? ben geinteresseerd hoor, ik zeg niet dat je ongelijk hebt...
Eigen ervaring Heb nu al tig radeon kaarten gehad. Laats getest op een 9800se De standaart cooler die er op zal ( 9700 model ) 69.6c de 9800 cooler ging tot 65.4C en de blue orb haalde 59.8 en de Crystal orb 55.3. Maar das geen bewijs maar je moet zelf maar weten of je het wilt aannemen.

Verwijderd

Topicstarter
Is er anders 1 die een stuk beter is dan deze blue orb, en die zo rond de 15/20 euro kost... En die op mijn radeon 9600 pro past en die gewoon op de kaart aangesloten kan worden...

Want deze vind ik toch niet zo betrouwbaar, en ik moet met m'n voeding gaan knutselen omdat ik die kabeltjes neit meer heb...

ALs ik toch wil fucken met me kaart laat ik dan meteen goed koelen en niet 'iets' beter...

Maar wat zijn goede alternatieven?

Alvast bedankt voor de antwoorden he :D

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 20:48
Keb niet alles gelezen maar even over die bleu orb. Dat ding is nix beter dan de standaard coolers op de videokaarten van tegenwoorden. Bij alle coolers heeft de heatsink alleen vinnen aan de rand en niet op de kern waar dat juist nodig is. Ook blaast de fan nog niet eens op het midden van die idiote heatsink.

Snap nog steeds niet hoe iemand zon koeling kan bedenken. Zal wel met ruimtegebrek te maken hebben.

edit:
nu wel alles gelezen :)...ik zou gewoon een cpu cooler erop monteren. En dat met je voeding is echt geen gekloot hoor. Zitten btw ook nog wel stekkers op je mobo waar cpu fans op kunnnen dus das ook makkelijk. Kijk is rond op de hcc dagen zou ik zeggen. Daar is genoeg te vinden en het hoeft nog nix te kosten ook nog.

[ Voor 29% gewijzigd door Omebas op 28-11-2003 12:29 ]

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Omebas schreef op 28 november 2003 @ 12:25:
Keb niet alles gelezen maar even over die bleu orb. Dat ding is nix beter dan de standaard coolers op de videokaarten van tegenwoorden.

Snap nog steeds niet hoe iemand zon koeling kan bedenken. Zal wel met ruimtegebrek te maken hebben.
Er is toch iemand hier in dit topic die aangeeft veeel betere resultaten met deze koeler te halen. Daarbij zijn er heeeel veeel problemen met de standaard koelers. Gezien jouw gebrekkig onderbouwde mening dat de bleu orb niks beter is vraag ik me af hoe jij tot deze conclusie komt...
Bij alle coolers heeft de heatsink alleen vinnen aan de rand en niet op de kern waar dat juist nodig is. Ook blaast de fan nog niet eens op het midden van die idiote heatsink.
Dit snap ik niet helemaal..*met name dat eerste niet kun je dat even uitlleggen?

edit:
De hoeveelheid posts in dit topic is wel zo bar weinig dat je beter even WEL alles kan lezen in het vervolg...

[ Voor 8% gewijzigd door under-world op 28-11-2003 12:32 ]

• Astennu
Omebas schreef op 28 november 2003 @ 12:25:
Keb niet alles gelezen maar even over die bleu orb. Dat ding is nix beter dan de standaard coolers op de videokaarten van tegenwoorden. Bij alle coolers heeft de heatsink alleen vinnen aan de rand en niet op de kern waar dat juist nodig is. Ook blaast de fan nog niet eens op het midden van die idiote heatsink.

Als je het neit wil geloven meot je het zelf maar weten :?
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 12:18:
Is er anders 1 die een stuk beter is dan deze blue orb, en die zo rond de 15/20 euro kost... En die op mijn radeon 9600 pro past en die gewoon op de kaart aangesloten kan worden...

Want deze vind ik toch niet zo betrouwbaar, en ik moet met m'n voeding gaan knutselen omdat ik die kabeltjes neit meer heb...

ALs ik toch wil fucken met me kaart laat ik dan meteen goed koelen en niet 'iets' beter...

Maar wat zijn goede alternatieven?

Alvast bedankt voor de antwoorden he :D
Revoltec Radeon cooler + ram sinks das wel mooie optie of gewoon een Zalman HP80C.

Afbeeldingslocatie: http://www.revoltec.nl/media/rs002-1_rb.jpg

Er zit ook een led in:

Afbeeldingslocatie: http://www.revoltec.nl/media/rs002_rb.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 28-11-2003 12:32 ]

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 20:48
Kijk eens naar je cpu zou ik zeggen. Een heatsink bestaat daarbij uit een plaatje met allemaal vinnen erop. Kan je het nog volgen? Op deze manier word de hitte optimaal verplaatst vanaf de kern van de cpu waar deze het heetst is. Boven de heatsink zit dan weer de fan die de vinnen koelt.

Heatsinks op videokaarten hebben die vinnen alleen aan de rand van de heatsink. En de fan zit daartussenin waar eigenlijk die vinnen nodig zijn. Maar ok wat ik zeg dat het net zo slecht is klopt niet maar het blijft zo dat het niet effectief koelen is. Dan zal ik het maar zo zeggen. De orb is minder slecht dan standaard koeler. :)

Die uberdikke zalman passive koeler koelt natuurlijk ook goed als je er een dikke fan voor hangt. Is ook incl fan te krijgen btw.

Keb nog is goed naar die orb en die revoltec gekeken en tis zeker wel een goede verbetering in ontwerp als je vergelijkt met standaard koelers. Goedkope cpu fan blijft ownen moet je alleen wel plek voor hebben onder je agp slot.

[ Voor 14% gewijzigd door Omebas op 28-11-2003 12:43 ]

• Astennu
Omebas schreef op 28 november 2003 @ 12:41:
Kijk eens naar je cpu zou ik zeggen. Een heatsink bestaat daarbij uit een plaatje met allemaal vinnen erop. Kan je het nog volgen? Op deze manier word de hitte optimaal verplaatst vanaf de kern van de cpu waar deze het heetst is. Boven de heatsink zit dan weer de fan die de vinnen koelt.

Heatsinks op videokaarten hebben die vinnen alleen aan de rand van de heatsink. En de fan zit daartussenin waar eigenlijk die vinnen nodig zijn. Maar ok wat ik zeg dat het net zo slecht is klopt niet maar het blijft zo dat het niet effectief koelen is. Dan zal ik het maar zo zeggen. De orb is minder slecht dan standaard koeler. :)

Die uberdikke zalman passive koeler koelt natuurlijk ook goed als je er een dikke fan voor hangt. Is ook incl fan te krijgen btw.

Keb nog is goed naar die orb en die revoltec gekeken en tis zeker wel een goede verbetering in ontwerp als je vergelijkt met standaard koelers. Goedkope cpu fan blijft ownen moet je alleen wel plek voor hebben onder je agp slot.
jah en dat koper gelijd de warmte wel lekekr snel dus hij coolt goed en ziet er ook leuk uit maar zelf heb ik gewoon een cpu cooler op mijn kaart zitten ( coolermaster v62 )

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.pol11/9800non/cardfront.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Die revoltec is inderdaad een goede optie, ik heb ff gemailed of er een 3 pin naar 4pin voeding kabeltje bij zit..

Is die 20 euro het waard om te kopen?

En astennu.... met die CPU cooler dr op, wat voor resultaten haal je daarmee>? ik heb nog een p4 ding liggen dus... maar die maakt nogal veel lawaai...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 14:02 ]

• Astennu
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 14:01:
Die revoltec is inderdaad een goede optie, ik heb ff gemailed of er een 3 pin naar 4pin voeding kabeltje bij zit..

Is die 20 euro het waard om te kopen?

En astennu.... met die CPU cooler dr op, wat voor resultaten haal je daarmee>? ik heb nog een p4 ding liggen dus... maar die maakt nogal veel lawaai...
P4 cooler zal te groot zijn. Mijn 9800 non pro draait nu 480 mhz eerst 420 alleen toen werd i 50c nu met 1.7 naar 1.95 volt en 480 mhz max 41 @ 4100 RPM fan kan 7500 max.

Tis die 20 euro zekers wel waard.

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 28-11-2003 14:19 ]

Pagina: 1