@Home op bedrijfslaptop met domein

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:06
Hi, ik heb hier de laptop van de directeur en die wil hij thuis ook gebruiken voor internet. Nu hebben we die laptop al de naam van @home gegeven cc***-b en aangemeld op het netwerk.
Dit gaat verder wel goed, alleen als hij nu thuis komt moet hij dan nog wat extra instellen? Of krijgt hij zo een goed dhcp adres van @Home en kan hij meteen internetten? Ik las op een freesco forum dat de gateway ingevuld moet zijn??
Ik heb de search al gebruikt, alleen de een zegt je moet de werkgroep instellen en de ander zegt van niet dus het is niet duidelijk!

Hail to the king baby!

Verwijderd

Alleen CC-nogwat en werkgroepnaam @home invullen de rest komt via DHCP.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 21:06
Ligt eraan wat ie thuis heeft staan.. als ie thuis al een routertje (met DHCP) heeft hoef je eigenlijk niets te doen, zelfs niet de naam in te stellen..

Je hoeft zowieso niet in de werkgroup HOME te zitten; het werkt zo ook al..

Pvouput live

• urk_forever
Hij hangt dus met zen notebook rechtstreeks aan de @home modem, dus geen router ertussen, werkgroepnaam invullen kan niet aangezien de laptop op het bedrijfdomein is aangemeld!!

Hail to the king baby!

Verwijderd

Maak ff twee account voor hem aan op de laptop. 1 voor thuis met alle ongein voor thuis en 1 voor op de zaak. Hiermee hou je de kans op inbraak ook kleiner, zo is het minder goed mogelijk om de inloggegevens voor de zaak via de andere account te achterhalen. Geef hem als thuisgebruiker gewone gebruikersrechten zodat hij bij een hack veiliger zit.

Wel ff voor beide accounts de `mijn documenten`map naar dezelfde dir verwijzen en de lees/schrijfrechten etc voor zijn mappen goed zetten. Dus user-thuis moet kunnen lezen/schrijven naar user-werk en viceversa.

Je kunt met de copy-user-settings-tool alle instellingen eenvoudig overhevelen van werk-account naar thuis-account.

• urk_forever
Ik denk dat dat voor hem alleen maar verwarrend werkt, hij is nl nogal computer noob ;)

Hail to the king baby!

Verwijderd

Wat voor besturingssysteem draait dat ding op? Als het winXp is met een domein dan zal hij toch moeten inloggen met ctrl-alt-del en daarbij de domeinnaam moeten opgeven. (is aan te bevelen ) Thuis zal hij een foutmelding krijgen omdat dat domein niet wordt gevonden.

• urk_forever
Er staat XP Professional op. Thuis kan hij ook gewoon inloggen met de gegevens van het domein hier, dat heet Cached Credentials als ik het goed begrepen heb.
Dit houd in dat als je een keer op het domein aangemeld bent je je ook aan kunt melden als het domein niet beschikbaar is. Doe ik ook en dat werkt gewoon!

Ik wil gewoon weten of de pc zo een ip gaat krijgen van @Home, dus als de computernaam goed staat maar de werkgroep niet.

Hail to the king baby!

Verwijderd

hmm volgens mij maakt de werkgroep/domein waar de computer is aangemeld niets uit. @home geeft dhcp op basis van hostname.
en het aanmelden gaat ook gewoon werken, want hij pakt gewoon zijn lokale profiel, dus er hoeft geen DC aanwezig te zijn.

Verwijderd

Dat kan dus.

Maar druk je baas wel op het hart dat hij risico´s loopt mbt gegevensbeveiliging.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:10
Ik heb een zelfde 'probleem' gehad.

Laptops zonder CP- of CC- naam, genummerd volgens ITIL methode. Aangemeldt in een domein.

Oplossing, extra netwerkkaart met vaste (@home) IP settings. Werkt gegarandeerd.
Pagina: 1