[Codec] Hoe zie ik welke codec een bestand nodig heeft

Pagina: 1
Acties:

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:19
Ik zit hier met een (door een collega gemaakt) .mpg en nu komt de bekende (error attemting to download codec from MS melding

geen probleem zou je denken gewoon even een codec installeren

Maar dat gaat juist niet omdat we hier niet de bevoegdheden hebben om de codecs te installeren. Systeembeheer wil het wel doen (het is immers zakelijk) maar vraagt ons welke codecs er op alle >1000 pc dan moet worden geinstalleerd.

Dus nu zoek ik een manier om te achterhalen welke codecs nodig zijn voor een bepaald mpg bestand 120 mb

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:51

evaarties

Powerball @ 12.582

Even op zoek gaan naar G-Spott, doet wat je wilt. -> http://www.headbands.com/gspot/

Verwijderd

Ik had daar een heel handig tooltje voor, dat heette Gspot volgens mij....

google daar maar es naar....

[net te laat dus]

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 11:45 ]

• BovenHond
Ik heb G-spot gedownload,

Helaas, hij blijft eigenlijk overal op N.A staan,
[the module could not be loaded]

Waarschijnlijk is het een hele exotische MPG file. Het vreemde is, hij is op een gloednieuwe PC met een schone windows XP proffesional met het pakket Pinacle Studio gebakken.

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 16:10
GSpot is inderdaad een goeie, maar persoonlijk vind ik AviCodec prettiger werken. :)

The sentence below is true.
The sentence above is false.

• Vae Victis
  • Laatst online: 17:36

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

.mpg
Is het niet gewoon mpeg2?
Dus een mpeg2 codec installen moet genoeg zijn, of een dvd afspeelsoftware progje.
Zit codec bij in.

• evaarties
  • Laatst online: 18-08 16:51

evaarties

Powerball @ 12.582

Matsu_matsu schreef op 28 november 2003 @ 11:51:
Ik heb G-spot gedownload,

Helaas, hij blijft eigenlijk overal op N.A staan,
[the module could not be loaded]

Waarschijnlijk is het een hele exotische MPG file. Het vreemde is, hij is op een gloednieuwe PC met een schone windows XP proffesional met het pakket Pinacle Studio gebakken.
Probeer het eens op een PC met volledige Administrator rechten.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Maniakje schreef op 28 november 2003 @ 11:52:
GSpot is inderdaad een goeie, maar persoonlijk vind ik AviCodec prettiger werken. :)
Oeh, ziet er leuk uit. Ik zal die binnenkort even toevoegen aan de Software Algemeen FAQ <-- trouwens iets dat Matsu_matsu nog even kan lezen :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

http://www.videolan.org

Kan alle gangbare formaten afspelen zonder dat je codecs hoeft te installeren.

• BovenHond
F_J_K schreef op 28 november 2003 @ 11:59:
[...]

Oeh, ziet er leuk uit. Ik zal die binnenkort even toevoegen aan de Software Algemeen FAQ <-- trouwens iets dat Matsu_matsu nog even kan lezen :Y)
F_J_K,

No offence maar de FAQ heb kende ik al voor dat ik deze post maakte. Ik kan op een PC met admin rights ook heel goed alle codecs installeren zodat deze .mpg het goed doet. Maar ik zit nu op een PC zonder admin rights en toch tracht ik uit te zoeken welke codec er noodzakelijk is.

Anyway, bedankt voo de hulp
De aanpak voor nu:
• G-spot proberen op een PC met Admin rights,
• daar uitzoeken welke codec er nodig is
• Dan systeem beheer codec laten installeren.

Probleem, de enige PC met admin rights is niet verbonden met het netwerk. Maar dat los ik wel weer op.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Matsu_matsu schreef op 28 november 2003 @ 12:06:
F_J_K,

No offence maar de FAQ heb kende ik al voor dat ik deze post maakte.
Geen probleem hoor, dat was me niet duidelijk dus ik maakte een blijkbaar foute aanname :)
Al was het handiger geweest als je even had aangegeven wat je al wel wist, scheelde de mensen boven me weer overbodige suggesties doen :)
De aanpak voor nu:
Yup. Al kan je nog even de tips van ptaverne en Maniakje checken. Videolan heeft geen installatie en waarschijnlijk ook geen adminrights nodig.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1