[W2K Server] Problemen met scheduled task plannen

Pagina: 1
Acties:

• Nighty
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 09:30
Hallo!

Weet iemand hoe ik het System account rechten kan geven om een scheduled task aan te maken?

Op dit moment zit ik namelijk met het volgende probleem:
Ik heb een batch bestand wat bepaalde procedures automatisch uitvoerd. Nadat de batch afgelopen is moet hij na een minuut weer gaan draaien. Om dit te realiseren maak ik gebruik van het resourcekit tooltje soon.exe. Met dit tooltje kun je een taak plannen over x seconden:
b.v. soon.exe 60 c:\test.cmd
Soon plant dan test.cmd over 60 seconden.

In het batch bestand wordt op de laatste regel het commando soon aangeroepen met als parameter zichzelf. Wanneer ik het batch bestand dan start loopt hij 1 keer en plant zichzelf in de Task Scheduler. Als ik dan wacht loopt de batch na 1 minuut weer, maar hij weigert om zichzelf te plannen.
Omdat soon gebruik maakt van het AT commando en AT een taak plant onder het Systemaccount vermoed ik dat het System account geen rechten heeft om een taak te plannen. Deze rechten wil ik graag toevoegen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Is het niet gemakkelijker met een loopje te werken in combinatie met Scheduled tasks? Zelf gebruik ik voor dit soort dingen meestal iets als:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
@ECHO OFF
REM ** we gebruiken dit script om elke 3 minuten de reporting te laten lopen

REM ** We slaan eerst de huidige datum op:
for /f "tokens=*" %%i in ('date /t') do SET _SAVEDATE=%%i

:LOOP

REM ** Draai de rapportering
CALL D:\Report\Report.BAT

REM ** en wacht 3 minuten
ECHO Wait 3 minutes..
SLEEP 180

REM ** exit out of the loop if the date changed
for /f "tokens=*" %%i in ('date /t') do SET _CURDATE=%%i
IF "%_SAVEDATE%" NEQ "%_CURDATE%" GOTO END

GOTO LOOP

:END

En deze batch laat ik elke nacht draaien - dit om een fout in de cmd.exe te omzeilen (als je dit script niet regelmatig herstart, zal de cmd.exe na een paar dagen crashen).

Verwijderd

BoBo schreef op 28 november 2003 @ 11:05:
Hallo!

Weet iemand hoe ik het System account rechten kan geven om een scheduled task aan te maken?

Op dit moment zit ik namelijk met het volgende probleem:
Ik heb een batch bestand wat bepaalde procedures automatisch uitvoerd. Nadat de batch afgelopen is moet hij na een minuut weer gaan draaien. Om dit te realiseren maak ik gebruik van het resourcekit tooltje soon.exe. Met dit tooltje kun je een taak plannen over x seconden:
b.v. soon.exe 60 c:\test.cmd
Soon plant dan test.cmd over 60 seconden.

In het batch bestand wordt op de laatste regel het commando soon aangeroepen met als parameter zichzelf. Wanneer ik het batch bestand dan start loopt hij 1 keer en plant zichzelf in de Task Scheduler. Als ik dan wacht loopt de batch na 1 minuut weer, maar hij weigert om zichzelf te plannen.
Omdat soon gebruik maakt van het AT commando en AT een taak plant onder het Systemaccount vermoed ik dat het System account geen rechten heeft om een taak te plannen. Deze rechten wil ik graag toevoegen.
AT != scheduler

om een command te schedulen heb je iets anders nodig (ik zal ff zoeken :))

hehe lees dit maar es dan: [rml][ XP]HOWTO: local en remote scheduled tasks[/rml]

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 13:20 ]

• Nighty
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 09:30
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 13:02:

AT != scheduler

om een command te schedulen heb je iets anders nodig (ik zal ff zoeken :))
AT = Scheduled Tasks alleen met minder functionaliteiten.
Op het moment dat jij met AT een job aanmaakt komt deze ook mooi in Scheduled Tasks te staan.

Heb trouwens de oplossing ook al gevonden:
Als je de scheduled tasks opent, dan kun je in het menu Advanced de optie AT Service Account kiezen. Zodra je hier een gebruikers account invult en vervolgens in het menu Advanced de optie Stop Scheduler en daarna Start Scheduler, draaien alle jobs die onder het systemaccount draaien echt onder dat useraccount ipv het systemaccount.

In ieder geval bedankt voor de moeite!!

[ Voor 3% gewijzigd door Nighty op 28-11-2003 13:17 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Let wel op met het ingevulde account zodra het password daarvan wisselt moet je dit ook in je Task Scheduler resetten omdat het password hard in de Task Scheduler komt te staan :+ anders lock je je zelf snel uit om de 3 minuten bv..