Toon posts:

axis storpoint cd+ laat switch crashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ff een klein probleempje.

Bij een klant van ons moeten wij een AXIS Storpoint CD+ neerzetten (cdtower). Heb de hele config doorlopen, en hem een ip gegeven. Daarna daadwerkelijk in het netwerk gehangen (eerst met crosskabel geconfigureerd).

Na enkele minuten krijg ik medewerkers op mijn nek dat niemand meer bij het netwerk kan. Haal ik dan de AXIS eruit, en reset ik de switch dan kan iedereen gewoon weer werken.

Heeft iemand een idee?

Grtz

Rolf

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 07:41
Mischien wat meer info over de switch etc.

We gebruiker die axis storpoint machine hier zelf ook en die hangt aan een Cisco 3550 switch zonder problemen.

Mischien dat die poort anders geconfigged moet worden.

kortom... eerst wat meer info bitte

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

Verwijderd

Topicstarter
tja, wat wil je er mee over weten. Tis een 3com switch, gewoon standaard ingericht eigenlijk. Geen glas of zo erin.

Het probleem komt alleen voor als ik dus die storpoint aansluit op het netwerk. Voor een paar minuten gaat het goed, alleen breekt dan de hel los.

Kan het eventueel iets te maken hebben met poorten oid?

Grtz

Rolf :? :? :? :? :? :?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
begin eens met zowel op de switch als op de axis exact dezelfde snelheid in te stellen: bij voorkeur full duplex / 100 Mb. Indien dit niet werkt terug naar half duplex.
kan de 3com loggen? - zoja aanzetten

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
thx voor de reacties, maandag eens gaan kijken bij de klant of dat een optie is.
Normaal gesproken zou dat toch niks mogen uitmaken? Full of halfduplex voor een switch?

Grtz

Rolf
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 10:11
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 13:39:
thx voor de reacties, maandag eens gaan kijken bij de klant of dat een optie is.
Normaal gesproken zou dat toch niks mogen uitmaken? Full of halfduplex voor een switch?

Grtz

Rolf
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dat maakt wel wat uit als het niet aan allebei de kanten (Switch en Axis) het zelfde is, als de ene op full duplex staat en de andere op half kan het zijn dat de switch onderuit gaat.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Gelive te kappen met overdaad aan smileys aan het einde van je post ;)

Is de axis recent, of is het een boud beestje ?
Kijk verder eens goed naar je settings idd.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1