Toon posts:

Wharfedale zaldek1000

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ga nieuwe speakers kopen met de kerst
Ik heb nu, een kenwood stereo ampje (4x80w)
en 2 jbl atx 40 boxen ( waar ik ook erg tevreden over ben )

Ik wilde hier dus zowiezo die Wharfedale zaldek1000 speakers bij kopen, nou is mijn vraag of iemand met deze speakers ervaring heeft?

http://www.wharfedale.co.uk/zaldek.htm

Ik ben zowiezo van plan hierna of de Receiver JVC RX-5032 of de Receiver Sony STR-DE495, te kopen welke vinden jullie beter? ( ik weet dat het subjectief is )

Ik heb dan hier vier full range speakers op aangesloten is het dan nog nodig om een apparte subwoofer aan te schaffen?

het zijn dus 3 vragen ;)

ow net nog ff een vierde vraag, als ik die nieuwe reciever heb en ik wil dan gewoon een cdtje stereo afspelen, kan ik dit dan over die 4 speakers spelen of alleen over 2??

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 12:03 ]

Verwijderd

Heb pas een setje Wharfedales gekocht en het klonk totaal nèrgens naar (gelukkig tweedehands en goedkoop, maar wel pas 2 jaar oud). Dus dan is mijn vraag: Heb je de wharfedales al eens beluisterd? Zo nee: Laat maar. Het ziet mij er véél te populair uit. Dat is dan mijn mening over de moderne Wharfedales...
Subwoofers zijn nooit nodig als je goeie boxen hebt, ze maken het alleen maar lelijker, heb een hekel aan die dingen (subjectief, hè?). Als je al een sub zou willen kopen koop er dan alsjeblieft geen met een baspijp (basreflex). Geldt trouwens ook voor boxen, da's echt niet mooi.
Over de receiver: Als je toch geld uitgeeft, koop dan een Denon of een Marantz of een dure Philips, is tòch altijd een graadje beter. En dan kun je gegarandeerd ook prima CDtjes via elke box die je wil spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan ze jammer genoeg niet beluisteren, dan toch naar maar weer naar medianmarkt in duitsland voor nieuwe speakers. :D

en marantz receiver zat ik ook over te denken maar heb ik voor tussen de 300 en 350 euro zo een reciever??

Verwijderd

Topicstarter
ik heb besloten aangezien ik ook al jbl atx 40 speakers heb, er nog 2 atx 40's bij te kopen, alleen dan de zwaardere variant

ivb met klank-kleur schijnt erg belangrijk te zijn,

de vraag over de marantz blijft staan :d en weet iemand een winkel in de buurt van heerlen of eindhoven waar ze marantz verkopen.

Ik ga morgen eens bij een grote media markt in duitsland kijken

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 21:28 ]

Verwijderd

Bekijk het zo, wat betreft geluid: Het geluid is zo slecht als de zwakste schakel. Dat geldt bij alles. Als jij 4 goeie en 2 slechte boxen neerzet, heb je kut geluid. Marantz heb je voor dat geld, Denon is goedkoper en net zo goed, aangezien die minder aan Design doen (prima!). De Mediamarkt kan je zeker verder helpen. Koop liever geen JBL's. JBL is de beste box voor een laag bedrag, maar het is geen topkwaliteit. Houd je liever bij boxen als KEF, B&W, BNS, Canton... Een box is goed of kapot, dus het is onzin om boxen per sé nieuw te willen kopen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je hulp, ik zal dan zeker voor denon gaan ik heb hier inderdaad meer goeie dingen overgehoord.

De boxen kijk ik nog ff want ik kan die jbl's voor 100 euro pst krijgen, en ik heb dezelfde al alleen met minder vermogen en ik ben er toch best tevreden over.

maar wel bedankt voor alle raad

Verwijderd

100 euro is natuurlijk niet duur, maar weet je... Als je het mij vraagt kun je met kopen het beste met de boxen beginnen, daar moet je eigenlijk niet op bezuinigen. Als ik ooit eens andere boxen koop (heb prima boxjes, maar tkan véél beter) wil ik daar ook gewoon geld aan uitgeven. Dan luister ik met m'n oren, niet met m'n portemonnee ;-). Neemt niet weg dat iK JBL zeker niet zal afkeuren.
En wat betreft Denon: Denon en Marantz zijn kwalitatief eigenlijk gelijk, alleen in uiterlijk en in de prijs zit verschil. Koop overigens geen Denon of Marantz boxen, dat is grote troep.

Verwijderd

Vraagje.........
Jullie hebben het altijd over Denon Marantz Philips hebben jullie nooit gehoord van Harman Kardon en Nakamitchi ? Heeeeel goed spul en ook niet al te gek duur
:*)

Verwijderd

Harman Kardon, Nad en Nakamichi zijn een hele hoop duurder dan Denon en ook nog wel duurder dan Marantz, dat scheelt echt onzettend veel. De versterkers en CD-spelers van Nakamichi zijn niet van uitzonderlijk goede kwaliteit. Nakamichi moet het hebben van de cassettedecks (Nakamichi en Philips waren dan ook samen de uitvinder van het cassettedeck). NAD is top, maar erg duur en Harman Kardon is top, maar je betaalt weer een hoop voor het Design, net als bij Marantz. HK en NAD zijn wel béter dan Marantz en Denon, maar ook echt véél duurder.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus net die jbl's zowiezo besteld.

Ik ben ook bij de mediamarkt geweest daar kosten de jbls 180 euro ps/t exact dezelfde.

Ook heb ik voor de receiver gekeken en ik heb een aantal mooie gezien:

Denon Avr 1064 (6x110w) - 399 euro - is die 6de speaker btw voor de subwoofer???

Denon Avr1404 (5x110w) - 349 euro - zag er erg mooi uit
Marantz sr4300 - 399 euro
yamaha rx-v540 (6x115w) - 429 euro
yamaha rx-v440 (6x100w) - 349 euro

Ik twijfel tussen de denon avr1404 de marantz en de yamaha rx-v440

Verwijderd

Die zesde speaker is waarschijnlijk de center achter...
( dus niet alleen een center voor maar ook een achter ik ben dat al een paar keer tegengekomen oa bij Jvc )

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 14:35:
HK en NAD zijn wel béter dan Marantz en Denon, maar ook echt véél duurder.
En gebaseerd op wat neem jij deze conclusie?

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Van de rest weet ik het niet maar ik zelf heb van Harman al diverse keren testen gelezen in vakbladen en heb ze daar diverse keren Denon zien voorbij streven....

Verwijderd

Topicstarter
ja ze hadden ook de harman en kardon avr 505 limited edition maar die is maar 5x40w

waar die ander 5x110 w zijn

is toch een groot verschil denk ik zo en ik wil ook echt hard kunnen !!!

Verwijderd

Ehm voor zover ik weet uit de caraudio branche ( waar ik werk ) is het zo dat Amerikaanse bedrijven alleen een continu vermogen op mogen geven en geen max en piek wattages en de japanse bedrijven en duitse bedrijven hebben die policy niet en geven ook max en piek vermogens op incl 10 % vervorming
Een continu vermogen word berekent door het max vermogen door 3 te vermenigvulden
dus die 4 x 40 word dan 4 x 120 en die 4 x 100 word dan 4 x 33 om ongeveer op een continu te komen
Greetzz Zone

Verwijderd

Topicstarter
he das interresant want die harman en kardon zag er wel fuckin vet uit echt extreem mooi.

weet iemand misschien een site waar wat vergelijkingen tussen receivers opstaan een soort tomshardeware guide maar dan voor receivers?

Verwijderd

Google weet alles 8)

Verwijderd

Topicstarter
ja nou op google kan ik toch echt niet genoeg vinden jammer genoeg.

Ik ben nu wel erg geinterresserd naar dat harman en kardon verhaal t.o.v die denon wat vermogen betreft, maar ik wil dus niet zoveel vermogen opgeven voor geluid dat toch nooit uit me jbl atx 40's gaat komen

Verwijderd

ZUCHT.......
moeilijk hoor beetje zoeken..
http://www.google.nl/sear...=Google+zoeken&lr=lang_nl

Verwijderd

TomSwinnen schreef op 29 november 2003 @ 16:23:
[...]
En gebaseerd op wat neem jij deze conclusie?
Oren en testblaadjes ;-).
En trouwens euh... Wat robbie zegt: "Harman kardon ziet er echt vet uit" blabla... Njah, daar gaat 't niet om, toch? Of let je daarop?

Verwijderd

Hmm... Misschienb en ik trouwens gemeen in wat ik zeg, maar als je toch bij alleen die JBL's blijft, zou ik eigenlijk ook niet zoveel geld uitgeven aan een goeie versterker... :S

Verwijderd

Topicstarter
ik vind dat je die jbl's wel onderschat, ik heb ze nu al en ik vind het aardig geluid hoor.

Mijn vader heeft bang en olufson die zuilspeakers en eerlijk gezegd vind ik bijvoorbeeld alleen klassieke muziek daar mooi opklinken.

Ook als ik bij vrienden naar huis speakers luisteren en zij bij mij komen we toch tot de conclusie dat het bij altijd beter klinkt

Verwijderd

Nee, ik denk niet dat ik ze onderschat, ik weet dat JBL's goed klinken, maar ik vraag me af of ze goed genoeg klinken om er een peperdure versterker op aan te sluiten. Ik denk dat jij Harman Kardon onderschat ;-). Het moet uiteindelijk tòch uit de boxen komen! Ik ken de B&O zuilen niet, ken van B&O alleen die hele aparte platte boxen (die lijken op een drieluik). Daarvan heb ik de grootste uitvoering een tijdje terug gehoord en die vond ik absoluut gewèldig. Maar ik denk dat je bij een HK versterker of een NAD ofzo echt moet denken aan een set boxen van B&W of KEF ofzo, denk dat JBL... Tjah, het klinkt goed hoor, maar het is geen topklasse en dat is die versterker wel. Als je die versterker al wil kopen zou ik geen extra boxen meer kopen, maar gewoon even afwachten en later boxen kopen die passen bij zo'n dure versterker...

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
mja volgens mij onderschat jij marantz beetje ;)

die kan zich prima meten met diverse NAD en HK versterkers zeker voor de prijs..
Of praat ik nu poep omdat ik zelf ook marantz heb :) .
Ben er nie zo in thuis namelijk

Verwijderd

Topicstarter
denon past dan toch wel goed bij jbl qua prijs zeker toch

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

In deze topic zie ik eigenlijk alleen maar losse beweringen en gedachten voorbijkomen .. Er bestaat nu eenmaal geen beste merk , en dat merk A beter is als merk B kan alleen luisteraar A bepalen , en niet B.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Tom, we weten inmiddels dat je het alelmaal maar los (loos?) en achterlijk en stom vindt, maar jij bent hier de hifi-kenner, wij discussieren gewoon graag. Overigens wel een goed idee om erbij te noemen: Celestion maakt mooie boxjes :-).
Hoe het ook zij: Ik onderschat Marantz zéker niet, maar vergelijken met Nad en HK zou ik toch niet willen doen. Overigens heb ik 3 jaar plezier gehad van mijn Marantz 1090 versterker en 2100 tuner. Heb hem een paar dagen terug verkocht voor 150 euro en ingeruild voor een Philips set. 384 versterker en 186 tuner. Gekocht samen met een set 467 boxen. Die had ik al (gebruik ik hier), maar dubbel kan geen kwaad!
http://www.mfbfreaks.com/1978nl/imagepages/image23.htm --> Versterker uit folder (bovenste)
http://www.mfbfreaks.com/1978nl/imagepages/image32.htm--> Boxjes uit folder
Mijn boxjes (even zonder front)
Afbeeldingslocatie: http://dreeke.crewserver.com/~stijn/GOT/467.jpg
Mijn versterker/tuner:
Afbeeldingslocatie: http://dreeke.crewserver.com/~stijn/GOT/384.jpg
En dat is dan allemaal wel geen High Tech (1978), maar het klinkt verdomme wel!
Momenteel luister ik gewoon via de uitgang van m'n Behringer DX-1000 mengtafel naar de naband (dat is gelijk de weergave van hetgeen dat ik op band opneem) door 'n Philips N6300 kopfoon. Lekker geluid, heel lekker :-). ANALOOOG!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 00:38 ]

Verwijderd

Nog even over je AVR-1404 topic die gesloten is: Ik koop nooit iets nieuws. Alles tweedehands, behalve destijds m'n MiniDisc, pas m'n mengpaneel en ooit een CD-speler, maar verder is alles dat hier staat tweedehands. boxen, versterker, tuner 3 bandrecorders, 2 draaitafels, cassettedeck, DCC... Alles perfect :). Dus ik zie het niet, waarom je dat niet zou moeten doen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil wel graag een surround versterker ;), Ik heb op het moment de kenwood kaf3010r versterker, hier ben ik ook vrij te vreden over, maar ik heb het idee dat die denon toch een wat beter geluid kan produceren

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Alle merken passen bij alle merken, je moet zelf luisteren naar wat je mooi vindt en loop in vredesnaam eens een winkel in en stel daar al je simpele vragen, kijk eens op een website en in een factsheet, sommige versterkers kunnen wel 4 kanaals spelen andere niet. Een subwoofer heb je nooit "nodig" maar voegt altijd toe en dat kan je alleen zelf bepalen door zelf te luisteren...

Simple as that. Dit is nu al je zoveelste "welke moet ik kopen" topic, maak eens zelf je beslissing

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.