Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 11:02:
Spam heeft ook veel te maken met je eigen internetgedrag. Door je e-mail adres overal achter te laten krijg je vanzelf veel spam. Laat dus gewoon nergens je e-mail adres achter! Verder is e-mail onder een eigen domein ook handig. Ik hanteer zelf overal een ander mail adres (bv. bol.com@mijndomein.nl gebruik ik op bolcom en marktplaats@mijndomein.nl gebruik ik op marktplaats). Als er op 1 adres in eens spam binnenkomt weet ik precies hoe dat gebeurt is en kan ik makkelijk dat ene mail adres afsluiten.
Zonder extra software dus! Maar ik besef me wel dat het niet afrekend met bestaande spam als je je huidige mailaddressen wilt blijven gebruiken....uitsterven doet spam niet. een mailadres waarop veel spam binnenkomt zal dat in lengte van jaren blijven doen.
Ja ok, dat is misschien handig, maar wat nu als iemand je probeert te bereiken op markplaast@mijndomein.nl om misschien wat af te spreken betreffende aflevering van een artikel die jij op marktplaats hebt gekocht... dan wil je die dus zien...
wat ik bedoel te zeggen: de meeste spam komt toch binnen aangezien <vulhiermaaronzinin>@mijndomein.nl misschien toch wel informatie bevat die je wel zou willen zien....
het handigheidje werkt dus, maar tot op zekere hoogte...
(hoe vaak ik hier 's ochtends op mijn werk wel niet mailboxen moet leegmaken waarin weer 100+ emails aan jkhfgkjhdgf@mijndomein.nl zijn binnen gekomen... zucht...)