Forget your fears...
...and want to know more...
Je hebt met de search toch wel in Webdesign & Graphics gezocht daar Flash en andere clientside meuk daar thuishoort?
Moved iig dus
Moved iig dus
Verwijderd
Je kan de text die je wilt wegschrijven sturen naar een PHP file, deze schrijft op zijn beurt een text file op de server. Zorg ervoor dat je het bestand de rechten geeft om te lezen en schrijven.
Dit gaat niet over de grafische kant van Flash, maar over de scripting erin... Leek me meer iets voor webscripting maar goed...curry684 schreef op 28 november 2003 @ 10:34:
Je hebt met de search toch wel in Webdesign & Graphics gezocht daar Flash en andere clientside meuk daar thuishoort?
Moved iig dus
Forget your fears...
...and want to know more...
Textfiles lezen gaat met Loadvariables. textfile mag ook een php file of iets anders zijn. Je variables staan dan in deze vorm in je textfile: &var1=waarde1&var2=waarde2
Elke variable wordt door voorafgegaan door een & (vergelijkbaar met $ in php)
Druk voor de gein als je Flash open hebt staan eens op F1....gaat een wereld voor je open.
Ik meen me trouwens te herinneren dat schrijven naar een textfile wel mogelijk is, maar dat die textfile dan lokaal(clientside dus) moet staan. In dat geval ben je bij schrijven dus afhankelijk van een andere scripttaal (php, pearl, asp whatever) waarbij flash de waarden stuurt naar bijvoorbeeld schrijf.php
Elke variable wordt door voorafgegaan door een & (vergelijkbaar met $ in php)
Druk voor de gein als je Flash open hebt staan eens op F1....gaat een wereld voor je open.
Ik meen me trouwens te herinneren dat schrijven naar een textfile wel mogelijk is, maar dat die textfile dan lokaal(clientside dus) moet staan. In dat geval ben je bij schrijven dus afhankelijk van een andere scripttaal (php, pearl, asp whatever) waarbij flash de waarden stuurt naar bijvoorbeeld schrijf.php
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
1) welke versie van Flash gebruik je
2) moet het online gebeuren of offline ( CD-ROM, Projector, etc)
3) welk platform(en) moet het ondersteunen ( Windows, Mac, Linux )
2) moet het online gebeuren of offline ( CD-ROM, Projector, etc)
3) welk platform(en) moet het ondersteunen ( Windows, Mac, Linux )
"You're only as good, as what you did last week."
offtopic replies getrashed, hou het ontopic please...
Intentionally left blank
Ik weet niet of dit werkt onder FlashMX, maar er schijnt een ongedocumenteerde functie te bestaan in Flash "dashBoardSave()" waarmee je tekstbestanden kunt schrijven (werkt trouwens alleen in de designer, dus niet in de Flashplayer)
http://chattyfig.figleaf....i/index.php?dashBoardSave
http://chattyfig.figleaf....i/index.php?dashBoardSave
Pagina: 1