Toon posts:

continue up/download?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu sinds gisteren als ik mijn pc aanzet gewoon continue up en download terwijl dit eerder niet zo was.
Ik kwam er achter toen e-mule niet meer lekker wilde werken. Het leek net of de hele tijd de verbinding verbroken werd want mijn upload sprong te hele tijd op 0.
Het vreemde is ook dat ik hetzelfde probleem heb onder XP home (werk normaal op XP pro en gebruik XP home alleen voor spelletjes) en die had ik al meer dan een week niet meer gebruikt.
Ik heb 1 voor 1 de processen gekilled om te kijken of een voor de processen het veroorzaakte maar de up/download bleef.
Misschien dat het nog het automatisch downloaden van patches was maar ook dat bleek het niet te zijn.
Ik heb op een gegeven moment zonealarm erop gezet (had toevallig nog versie 2.6 liggen) en binnen een minuut had ik 500 alerts van portacessen. Terwijl ik dus achter een router internet en afgezien van de poort voor emule staan alle andere poorten dicht. Terwijl de range van alerts ongeveer alle poorten besloeg :S.
Had toevallig 2 dagen van te voren McAfee geupdate en laten scannen en die heeft toen niks gevonden. Had gisteren ook nog ad-aware gedraaid maar die vond ook niks.
Ik kan zo images terugzetten van het os (zijn wel alweer een paar weekjes oud :S) maar weet dus niet of het puur aan het os ligt of dat er iets mis is met mijn router (Draytek Vigor 2200E trouwens)

Ik heb vandaag helaas geen tijd maar wil dus morgen eens kijken wat er nu precies mis is (heb er alleen nie zo veel verstand van :( ) ... misschien dat het verholpen is met het terug zetten van een image maar wil ook eigenlijk graag weten wat het nu is.
Wilde zelf eens kijken of ik misschien met een of andere netwerk monitor tooltje (iemand suggesties?) kan achterhalen welk programma nu mijn upload/download veroorzaakt.

Voor de rest weet ik eigenlijk nie wat ik nog allemaal meer kan proberen om te achterhalen wat het probleem is, dus als iemand ideeen heeft ...

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat bedoel je precies met continue? Continue 10KB/sec upload, of 0.10KB/sec?

Een beetje up- en download heb je altijd wel en is geen reden tot zorg.

Verwijderd

Topicstarter
nou ongeveer 5 kb/s up en iets meer down. En dat had ik tot voor gisteren niet.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Een of andere XP Service wellicht?

Probeer naast McAfee ook ff een andere virusscanner, en naast AdAware ook ff Spybot S&D.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 20:48
Als het weinig bandbreedte was geweest zou ik zeggen dat het je firewall is maar dit is wel erg veel. Hmmz, toevallig tools geinstalleerd naast windows. Een status bar bijvoorbeeld of popupkiller.

Verwijderd

Topicstarter
Nopes, niks nieuws ginstalleerd. Bovendien heb ik er ook last van onder XP home en daar is echt weken niks meer aan verandert. Had het zelfs tot voor gisteren al meer dan een week niet meer opgestart.
Dus als het iets van software/spyware is wat het veroorzaakt hoe kan het dan dat ook XP home er last van heeft. Misschien dat het wel kan, maar ik zou niet weten hoe.

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

virus misschien check je pc is met de online scanner van tiscali

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Kun je niet met netlimiter checken welk progje er nu precies aan up/download is?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde morgen eens gaan kijken of ik dat kon achterhalen (vandaag helaas geen tijd). Maar met netlimiter zou dat dus kunnen. Thanks ... hebben we in ieder geval iets op uit te proberen :)
Pagina: 1