Club3D Ati R. 9800pro fan kapot/design flaw

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 16:40
Ik vroeg me af of hier meerdere mensen last van hebben/hadden van het volgende:

Mijn Club3D Ati Radeon pro heeft het al na 2 weken begeven.
De fan van de kaart bleek defect, of zelfs een contructie fout te bevatten (bron MaxPC) in de vorm van een soort bolling van de fan. Wat ik begrepen heb is er een uitval van 50%, wat ik extreem veel vind.

De eerste symtonen waren bij mij dat het gehele beeld gestoord/vertoord was tijdens het opstarten (windows logon scherm) wat na een reboot veholpen was.
Ik heb een aantal vrienden gevraagd of ze dezelfde problemen hebben met hun 9800 pro van Club3D en dat werd bevestigd.

Wat ik begrepen heb zal er in de loop van volgende week een revisie van de kaart naar de leveranciers verstuurd worden. Nu vroeg ik me af of dit degehel club3D 9800 pro lijn is, of slechts een klein gedeelte.

Maar als je een Club3D Ati Radeon pro hebt, en je kaart heeft kuren (verstoord beeld, 3Dmark crashes, DVD hardware play artifacts) neem dan contact op met je leverancier.

Verwijderd

Ik heb geen Club3d Radeon, maar ik heb van heel veel mensen gehoord dat Club3d kaarten geleverd worden met slechte fans. Club3d is tijdens de ontwikkeling van deze serie waarschijnlijk voor een goedkopere koel-oplossing gegaan, helaas ten koste van kwaliteit.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 19:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Poehee, dat is wel heftig. Je zou toch zeggen dat Club3d z'n zaakjes wel op orde zou hebben...

Overigens is mijn 9600 Pro van Hercules ook al herrie aan het maken (de ventilator is nu dus al defect, na 1 maand gebruik)

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik had tot voor kort een Club3D Radeon 9700pro. Toen trapte ik op de knop van het stekkerblok waar mijn pc aan hangt. Alles viel uit. Bij het opnieuw opstarten bleek mijn radeon van 450 euri het te hebben begeven... Dus over de kwaliteit van de kaarten heerst bij mij enige twijfel. 50% uitval is idd HEEL ERG VEEL. Ik zou'm idd omruilen en er tevens zeker van zijn dat je een gereviseerd model in handen krijgt, en anders een ander merk nemen...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

Als je hier effe zoekt op club3d, fan en 9800pro zie je dat velen dat probleem hebben/hadden. Sommigen hebben een rma gedaan, die waren hun kaart dan voor een paar weken kwijt, anderen hebben voor een alternatieve koeling gekozen, een zalman ZM80HP-C met optionele fan (ik oa).

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ikzelf ben ook in het bezit van zo'n dikke zalman sandwich koeler. Je kan ook voor een goedkopere oplossing gaan. Kijk eens op www.freezinghardware.nl, daar heb je voor rond de vijftien euro al een koeler die sowieso beter is dan die standaard k*tmeuk die je op je kaart aantreft. En dan ben je je kaart ook niet een paar weken kwijt.;)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Is al vaker voorgekomen hier, kapotte/rammelende/af-en-toe-wel/niet-draaiende 9800 fans. Gewoon mee teruggaan en zorgen dat ze een goede oplossing ervoor bedenken ;)

Dikke Thermaltake, Zalman oid :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Nog een geval right here... Ik zet waterkoeling op mijn Club3D 9800

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op 28 november 2003 @ 10:53:
Ik had tot voor kort een Club3D Radeon 9700pro. Toen trapte ik op de knop van het stekkerblok waar mijn pc aan hangt. Alles viel uit. Bij het opnieuw opstarten bleek mijn radeon van 450 euri het te hebben begeven... Dus over de kwaliteit van de kaarten heerst bij mij enige twijfel. 50% uitval is idd HEEL ERG VEEL. Ik zou'm idd omruilen en er tevens zeker van zijn dat je een gereviseerd model in handen krijgt, en anders een ander merk nemen...
kostte jouw 9700 pro 450 euro!!!!!!!!!!!!!???????????? dan ben je wel HEEEL erg opgelicht

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 11:55:
[...]

kostte jouw 9700 pro 450 euro!!!!!!!!!!!!!???????????? dan ben je wel HEEEL erg opgelicht
Waarschijnlijk is het een all in wonder, of hijft 'm gekocht toen ie net uit was...

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 20:27

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 11:55:
[...]

Deze prijs zal waarschijnlijk nieuw prijs zijn van een jaartje terug.
toen koste mijn R9700 Pro ook zoveel ;)

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 20:56
Simkin schreef op 28 november 2003 @ 10:23:
Ik vroeg me af of hier meerdere mensen last van hebben/hadden van het volgende:

*knip*
De eerste symtonen waren bij mij dat het gehele beeld gestoord/vertoord was tijdens het opstarten (windows logon scherm) wat na een reboot veholpen was.
Ik heb een aantal vrienden gevraagd of ze dezelfde problemen hebben met hun 9800 pro van Club3D en dat werd bevestigd.
*knip*
Heb zelf de 9800Pro. Heb al een paar keer gehad dat ik een corrupt beeld had vanaf het moment van booten totdat het bureaubald geladen werd. In Windows is het beeld weer normaal. Heel vreemd, want ik heb er een waterblok voor de koeling opzitten. Het probleem was bij verholpen nadat ik in m'n bios een delay voor m'n IDE schrijven van 2 sec had ingesteld. Maar ik vind het een ernstig probleem, krijg het idee dat er meer aan de hand is met die kaarten behalve de koelconstructie. En nee, ik kan geen rma doen, want er zitten koperen heatsinks op het RAM geplakt (met AS3 adhesive, dus da's een beetje permanent)

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat de fans van sommige 9800Pro kaarten niet bepaald betrouwbaar zijn is al wat langer bekend, met een snelle search vond ik genoeg, waaronder de volgende topics:

Radeon 9800, welk merk geen fan problemen?
Radeon 9800 Pro Fan stopt soms
andere cooler voor Radeon 9800

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.