Toon posts:

wiskunde b dag

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
kan ik nu niets meer zeggen ofzo, je moet elkaar toch een beetje kunnen helpen lijkt mij?? daar gaat het toch om in de wereld??

maar goed het gaat dus over verschillende mogelijkheden die je bijvoorbeeld met 16 elleboogjes van 90 graden kan maken en natuurlijk moeilijkere vragen we stuiten (nog) niet op een probleem, maar misschien anderen??

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Wat was er onduidelijk aan Confusion's sluitmessage hier:
Wiskunde B dag 2003 :?

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
we stuiten op het probleem:

met 4 elleboogjes (van 90 graden) kan je 1 circuit maken
met 8 elleboogjes ook 1
met 12 elleboogjes 3
met 16 elleboogjes 7

we moeten nu dus een logisch verband zien te vinden...

Verwijderd

Topicstarter
we zijn misschien tot een verband gekomen...
de formule is 2^(x-1)-1
als je deze invult en je kijkt in je tabel (op gr) dan zie je de rij en die klopt met het begin van wat je zelf hebt gevonden..
je kijkt nu niet naar het aantal elleboogjes maar naar het aantal circuits dat je kan vormen.. dus(4-1 / 8-1 / 12-3 / 16-7?) uit 4 elleboogjes 1 circuit enz
dus je krijgt nu de rij 1-1-3-7
het verschil hiertussen is eerst 0 dan 2 en dan 4..
als je nu die 2 x2 doet krijg je 4 en als je die weer x2 doet krijg je 8 (waarschijnlijk het verschil in circuits tussen 16 en 20 elleboogjes..
als dit klopt krijg je bij 20 elleboogjes dus 15 circuits en bij 24 elleboogjes 31 circuits..
ik hoop dat iemand op hetzelfde idee is gekomen!!
wij denken dat het goed is......

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Confusion was duidelijk in de sluitpost van het vorige topic. Het is niet de bedoeling dat je dan eigenwijs maar een nieuw topic gaat openen. Deze gaat dus ook dicht.

Dit topic is gesloten.