Hoi,
Ik heb een javascriptfunctie geschreven die bepaalde zaken checkt wanneer de gebruiker een formulier submit. Alles werkt; alerts worden gegeven wanneer het betreffende veld niet of niet goed is ingevuld. Alleen weigert de functie om uiteindelijk als alles goed is ingevuld het formulier te submitten. Ik heb twee alerts erin gezet (//check) die visueel weergeven waar de functie is. Ik heb ook verschillende delen van de functie weggelaten om te kijken waar het probleem zit. Maar ben daar niet verder mee gekomen. Hieronder is de code van mijn functie:
Ziet iemand wat ik hier fout doe?
Ik heb een javascriptfunctie geschreven die bepaalde zaken checkt wanneer de gebruiker een formulier submit. Alles werkt; alerts worden gegeven wanneer het betreffende veld niet of niet goed is ingevuld. Alleen weigert de functie om uiteindelijk als alles goed is ingevuld het formulier te submitten. Ik heb twee alerts erin gezet (//check) die visueel weergeven waar de functie is. Ik heb ook verschillende delen van de functie weggelaten om te kijken waar het probleem zit. Maar ben daar niet verder mee gekomen. Hieronder is de code van mijn functie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| function Submitter(){
if(document.formulier.voornaam.value == "") {
alert('Vul a.u.b. een voornaam in');
}else if(document.formulier.achternaam.value == "") {
alert('Vul a.u.b. een achternaam in');
}else if(document.formulier.emailadres_reactor.value == ""){
alert('Vul a.u.b. een emailadres in');
}else if(document.formulier.cvnaam.value == ""){
alert('Vul a.u.b. uw c.v. in');
}else if(document.formulier.cvnaam.value != ""){
var bestand = formulier.cvnaam.value;
if ((bestand.indexOf('.doc',0) == -1 && bestand.indexOf('.DOC',0) == -1)&&(bestand.indexOf('.txt',0) == -1 && bestand.indexOf('.TXT',0) == -1)&&(bestand.indexOf('.pdf',0) == -1 && bestand.indexOf('.PDF',0) == -1)&&(bestand != "")){
alert("U kunt alleen bestanden met de extentie 'doc', 'txt' of 'pdf' uploaden.");
return false;
}
}else{
//check
alert('2b');
document.formulier.submit();
}
//check
alert('3');
} |
Ziet iemand wat ik hier fout doe?