Toon posts:

[vb] ComboBox focus gele tip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een combobox met daarin bijv security classificaties zoals restricted en dergelijke ik wil dat als ik met mijn cursor over restricted ga dat er dan een geel boxje (wat je ook altijd bij word enz hebt als je op een tool staat) met de definitie van restricted verschijnt. Hoe kan ik dat doen?

alvast bedankt,

Jordy

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Dit heet een tooltip en kan op de meeste elementen gewoon als attribuut gezet worden.

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
ja dat klopt dan heb je het over de hele combobox maar ik wil dat als ik over een waarde in de combobox gaat dat hij het dan gelijk weergeeft.

Verwijderd

dominic schreef op 28 november 2003 @ 09:24:
Dit heet een tooltip en kan op de meeste elementen gewoon als attribuut gezet worden.
Dit gaat dus niet werken want dat vraagt hij volgens mij niet. Volgens mij wil hij van de afzonderlijke items in de combo/listbox de definitie zien.

En dat kan je doen door ik dacht iets van MouseOver maar dat blijkt niet te bestaan. Je kan het wel doen door gebruik te maken van het Change event en wanneer de value gevonden is een tooltip of de statusbar te vullen met de definitie. Ziet er wel goed uit dan denk ik ;)

Verwijderd

Topicstarter
je bedoeld zoiets:

code:
1
2
3
4
Private Sub Securityclassification_Change()
If Securiticlassification.List = 1 Then
Securityclassification.ToolTipText = lskdmf
End If

Verwijderd

Bijvoorbeeld, maar wat handiger is gebruik maken van een Selecet Case statement. Dus iets als

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
With lstSeqBlaat