Toon posts:

[HELP]Computer is RIP

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren deed 'ie het nog, vanochtend niet meer, helemaal niks meer, hartstikke dood.

Ik heb geprobeerd om 'm opnieuw aan te zetten, helemaal niks dus. Het lijkt erop alsof er geen stroom op de machine staat. Stekker er in, stekker er uit, in beide gevallen geen reactie. Normaal is was het zo dat m'n computer opstartte als ik de stekker er in deed, of dat in ieder geval m'n CD/DVD drives even activiteit vertoonden. Maar m'n Optische muis geeft wel licht, niet als de stekker er niet in zit.

Is het de voeding, of is het ernstiger... ???

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:35

TwoR

Gekleurde stippen

Tja het zou de voeding kunnen zijn, vervang die gewoon eens voor een andere. Hoe kunnen wij nou weten wat er precies aan de hand is
Probeer eens een ander stopcontact, zit er een schakelaarje op je voeding die uit staat. En zo kan je wel een poos je door gaan.

[ Voor 34% gewijzigd door TwoR op 28-11-2003 09:11 ]

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien dat je eerst hier eens moet kijken: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verder zou wat meer info wel handig zijn.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
Hmmz, altijd lastig als een pc helemaal nix meer doet. Als ie piepjes geeft oid dan kan je daar aan afleiden wat het probleem is. Mogelijkheden zijn Voeding Mainboard en evt cpu , ram of videokaart. Maar dan zou die piepjes moeten geven. Dit is niet altijd het geval |:(

Dit is echt een kwestie van uitproberen en elimineren. Probeer eens een andere voeding en kijk of het werkt. Vervolgens een andere vidkaart , geheugen cpu en als laatste het mainboard. Lees wel eerst even een stukje over het vervangen van een cpu ivm coolerpasta etc. De Cpu gaat sneller stuk dan je denkt =/

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
kijk eerst eens of je mobo lampje brand (als de stekker er dus in zit ;)), zo niet dan staat er idd geen spanning op je mobo :P :)

• Pakjebakmeel
Misschien moet je topic even verplaatst worden, ik snap niet waarom dit bij ineternet en telefonie staat :o |:( :?

• Pakjebakmeel
DutchTSE schreef op 28 november 2003 @ 09:17:
kijk eerst eens of je mobo lampje brand (als de stekker er dus in zit ;)), zo niet dan staat er idd geen spanning op je mobo :P :)
Zijn usb muis lampje gaat wel branden. Die gaat via de usb op mainboard ;)

Verwijderd

Niet echt iets voor IT dit, of ligt dat aan mij?

Enfin, aangezien je muis nog wel licht geeft is er nog hoop. Je zou je harde schijf er even uit kunnen halen en er weer instoppen.

Krijg je geen foutmeldingen, als in piepjes van het mobo?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, sorry, was misschien verkeerde forum, mag wat mij betreft ook wel slotje op, ben d'r namelijk inmiddels achter. De voeding is gaar... Pak vandaag wel ff ergens een nieuwe weg...

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dit hoort niet echt in I&T inderdaad :)
Verder had je idd die troubleshooter kunnen gebruiken.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.