• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-03 12:23
ik ga verhuizen naar een studentenhuis waar geen telefoon aansluiting is. NU kan ik me pc mee nemen, maar als ik wil internetten, kan ik dit dan via mijn bluetooth doen ? ik heb een MSI-bluetooth dongle, dus een verbinding tussen telefoon en pc.

moet dit dan via gprs of via wap

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:47
ik zou het sowieso dan via gprs doen. Da's goedkoper.

Maargoed, de vraag is of je van GPRS je internetverbinding wil maken. Is niet echt snel hoor. Als jij een paar daagjes internet per maand dan kun je bijna beter gewoon ADSL aanschaffen ofzo... (weet overigens niet of dat kan in een studentenhuis...)

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Verwijderd

Ben zelf nogal bezig geweest met GPRS maar elke mobiele verbinding, of die nu via GPRS (sneller) of inbellen (met je mobiele telefoon) is erg duur. Voor het inloggen op tweakers.net met GPRS ben je zo een paar euro's verder. Als je het echt zo wil doen zou ik alleen nog maar mijn email checken wil je niet direkt de hele basisbeurs (bestaat die nog??) er door heen jassen.

Als ik jou was zou ik investeren in een vaste telefoonlijn met ADSL...

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

party42 schreef op 28 november 2003 @ 09:28:
...(weet overigens niet of dat kan in een studentenhuis...)
Ja dat kan, alleen bepaalde aanbieders verbieden het delen in studentenhuizen expliciet (oa. XS4ALL!). Ze kunnen niet weigeren omdat je in een studentenhuis woont!

Het nadeel is dat je een KPN bel-abo nodig hebt (belbuget is ca 10e pm?) en daar op komt nog je adls abo (bv demon 20e pm).

letop:
1 Dat je aan een jaar telefoon abo vast zit, opzeggen kan daarna met behoud van ADSL (line sharing, bij ADSL niet van KPN). Het kan zijn dat je desondanks dan ook nog 10e pm moet betalen (omdat KPN waarschijnlijk toch huur in rekening brengt aan je provider, en die zal het wel doorbereken!)
2 dat je van te voren checkt of KPN de lijn naar je kamer aan kan leggen. (anders moet je zelf de lijn in huis aanleggen)
3 check hoever je van de centrale zit
4 Bij somige providers kun je je abo niet verhuizen gedurende het eerste jaar (oa demon)

Everything is better with Bluetooth

Verwijderd

Als je GPRS te langzaam vindt dan zou ik geen 6310i kopen. Er zijn andere telefoons die veel meer timeslots kunnen gebruiken.

Wat ook mogelijk is, is om internetverbindingen te verdelen over meerdere telefoons (net als bij ISDN dubbel inbellen). Ik heb zo van het weekend een 19200 bps internetverbinding (CSD) opgezet. Met meerdere telefoons kun je gemakkelijk de 33K6 halen :)