Toon posts:

1 Win2k3 Server en 1 WinXP Pro op Demon DSL Express

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou naast mijn WinXP Pro alles-in-1-bak eens willen proberen een Win2k3 Server Web Edition testserver te installeren.

Ik heb een Sweex routertje gekocht, zodat de server aangesloten kan worden, maar hoe zit dat dan met de IP-nummers? Demon DSL Express geeft maar 1 IP-nummer en als ik dat nu intik, dan kom ik in mijn huidige alles-in-1-bak.

Wat ik zou willen is dat de nieuwe server het vaste IP-nummer van Demon krijgt toegewezen en dat de router een IP-adres voor mijn huidige WinXP bakkie verzint. Kan dit? En hoe stel ik dat in op de router (im mijn geval Sweex BroadBand Router 4 port 10/100 switch)?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Zoals je het beschrijft wil niet.
Je ROUTER krijgt het vaste IP van Demon, je beide PC's zullen allebei een intern IP van je routertje krijgen. Vervolgens zul je alle standaard poorten (http 80/81, pop 110 etc, zie grote poortmappingsverhaal topic ding) moeten forwarden naar je webserver PC.
Houdt er rekening mee dat die Sweex dingen vrij beperkt zijn in de ruimte m.b.t. forwardingsmogelijkheden. Zie ook het grote Sweex Router topic...
Allemaal wel te vinden met de search.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, ik dacht dat iemand van Demon zei toen ik een keer belde hierover dat je het ip-nummer van hun wel "hard" in de server kon zetten... maar hoe vaak heb ik het al niet gehad bij bedrijven en instellingen dat degeen die je eerst aan de lijn krijgt totaal iets ander beweert dan nummer twee en drie? :)

ik ga de topics even doorspitten. maar alle tips over deze speciefieke situatie (Demon en Sweex xDSL routertje) zijn natuurlijk welkom hier!

Verwijderd

dat zal vast kunnen, maar dan heb je je routertje voor jan met de korte achternaam gekocht :)

Verwijderd

Topicstarter
dat maakt me niet uit :)

maarre, ik zal toch ergens die 2 utp kabels in moeten pluggen :?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die een PC + een eigen servertje heeft draaien op Demon ADSL?

Of zal ik een nieuwe topic moeten openen in telefonie, zoals "thuis PC + server installeren op Demon DSL express"?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 11:05:
Is er niemand die een PC + een eigen servertje heeft draaien op Demon ADSL?

Of zal ik een nieuwe topic moeten openen in telefonie, zoals "thuis PC + server installeren op Demon DSL express"?
Mja, je snapt niet echt hoe het werkt denk ik. En ik snap niet wat jij nou wilt.

Je wil een server met het IP-adres van Demon achter een router EN je wilt een tweede computer achter diezelfde router die een non-routable IP-adres krijgt. Dát kan niet :)

Wat je wél kunt doen is beide computers achter de router zetten en poort 80 (=webserver) doormappen (=doorverwijzen) naar de computer die als webserver draait.

Lees dit eens door: Het Grote Poortmappingsverhaal.

Oh, en een nieuw topic openen doe je maar niet!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 13:15:
[...]
Wat je wél kunt doen is beide computers achter de router zetten en poort 80 (=webserver) doormappen (=doorverwijzen) naar de computer die als webserver draait.
Ja dit wil ik! Okee thanks en nee ik zal het niet doen! :)

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Andere optie is, om met VM-ware je Win2k3-server onder WinXP Pro te installeren. Je deelt dan het IP-adres tussen Win2k3 en WinXP Pro (afhankelijk welke actief staat op dat moment).

@Bromaster Dat is inderdaad zo.

[ Voor 11% gewijzigd door RMYuma op 01-12-2003 14:04 ]

| Specs Aurora24 | My music |

Verwijderd

The_Prince_of_Mu schreef op 01 december 2003 @ 13:30:
Andere optie is, om met VM-ware je Win2k3-server onder WinXP Pro te installeren. Je deelt dan het IP-adres tussen Win2k3 en WinXP Pro (afhankelijk welke actief staat op dat moment).
Maar dan staat die andere machine niks te doen
Pagina: 1