[XP] Kan niet aanloggen ivm Domein

Pagina: 1
Acties:

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Hallo, ik heb hier een laptop. De gebruikelijke user had bij zijn computer naam een domein ingesteld staan. Nu hebben we dat domein bij de computer naam weg gehaald en hem in een werkgroep geplaats. Als we nu de computer aanzetten kunnen we niet aanloggen:

"The system could not log you on. Make sure your User name and domain are correct, then type your password again. Letters in passwords must be typed using the correct case. Make sure the Caps Lock is not accidentally on."

Ik vermoed dat hij dat desbetreffende domein op zijn werk gebruikt. Maar ik wil dus gewoon dezelfde user kunnen aanloggen zonder een domein te gebruiken. (ivm met al zijn e-mail instellingen enzo.)

(Ik heb overigens een administrator password waarmee ik kan aanloggen)

P.S. System restore staat uitgeschakeld..

[ Voor 4% gewijzigd door F0kke op 28-11-2003 04:03 ]

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dat kan niet meer. Je hebt de computer immers uit het domein gehaald en je kan dus niet meer inloggen met een domein account.

edit:
Wat je beter had kunnen doen is de computer gewoon in het domein laten en proberen in te loggen met het domein account. Afhankelijk van een group policy instelling cached XP namelijk een x aantal domain logons, voor wanneer het domein niet beschikbaar is. Maar dat is nu al te laat, want je hebt de computer al uit het domein gehaald. :)

[ Voor 59% gewijzigd door Joni op 28-11-2003 08:10 ]