Meerdere applicaties starten traag op

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:08
Hoop dat dit het goeie forum is voor deze vraag:

Ik heb sinds 2 dagen m'n hele spul omgezet naar NTFS, hiervoor altijd tevreden FAT32 gedraaid maar wilde wat meer beveiliging erin etc. dus omgezet.
Nou heb ik van begin af aan dat alle sites die ik wil openen waar ik nog niet geweest ben zo traag als dikke stront opstarten, c.a. 20sec. wachttijd.
Sites waar ik al geweest ben runt ie vanuit cache?, die doen het prima.
Ook programma's als bijv. Cute ftp duren echt ellenlang, zo rond de 30sec. voor ik echt in het prog zit.
Als laatste valt het me op dat Windows zelf ook heel erg lang duurt qua booten, veel langer als voorheen iig.
Heb gekeken of alle schijven op DMA staan, dat is het geval.
Op advies van iemand anders heb ik bij al mijn schijven nog het indexeren om zoekacties te versnellen uitgezet maar ook dit mocht niet baten.
Kan verder niets verzinnen dan dat ik misschien nog een andere instelling moet veranderen mbt NTFS?
De search heeft me vooralsnog niet kunnen helpen.

• 4VAlien
  • Laatst online: 02-08 23:13

4VAlien

Intarweb!

"Sites waar ik al geweest ben runt ie vanuit cache?, die doen het prima."

Het lezen gaat dus goed, misschien is je schijf extreem vol (>95%), dan kan het zijn dat NTFS moeite heeft om ruimte voor nieuwe files te alloceren, maar dan nog lijkt het me sterk dat dat 20 seconden kan duren. Ik denk persoonlijk niet dat het aan NTFS ligt

edit: heb je windows ook opnieuw geinstalleerd of alleen andere partities overgezet?

[ Voor 14% gewijzigd door 4VAlien op 28-11-2003 04:01 ]

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 22:06

Xof

4VAlien schreef op 28 november 2003 @ 03:59:
edit: heb je windows ook opnieuw geinstalleerd of alleen andere partities overgezet?
Ja dat vraag ik me ook al af.. want als hij gewoon de partitie geconverteerd heeft dan vind ik het niet gek dat alles niet zo lekker loopt.

• ScooBY_DoO
Alles heb ik leeggehaald, dus schone instalatie.
M'n C-schijf is 10GB groot en 50% gebruikt.... zou die partitie groter moeten misschien?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

50% is zat, ik zit thuis rond de 2% wat nog best gaat :+

Over welk OS hebben we eigenlijk? Aangezien het over heel Windows gaat, lijkt een move.to/Windows Operated Systems me op z'n plaats maar ik verdenk een virusscanner oid ervanm dat die moeilijk doet. Check je processorload eens als het zo traag gaat.

Oeh en welke hardware heb je? Drivers installeren is afhankelijk van je hardware natuurlijk erg nodig.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ScooBY_DoO
F_J_K schreef op 28 november 2003 @ 13:18:
50% is zat, ik zit thuis rond de 2% wat nog best gaat :+

Over welk OS hebben we eigenlijk? Aangezien het over heel Windows gaat, lijkt een move.to/Windows Operated Systems me op z'n plaats maar ik verdenk een virusscanner oid ervanm dat die moeilijk doet. Check je processorload eens als het zo traag gaat.

Oeh en welke hardware heb je? Drivers installeren is afhankelijk van je hardware natuurlijk erg nodig.
XP pro...... evt HW staat in me sig..... draai eigenlijk al tijden hetzelfde, nooit problemen gehad.
Virusscanner en Firewall ook uitgehad, geen verschil.

Verwijderd

Servicepack of patches geinstalleerd?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Xaser 5000+-Asus P4S533E-PIV 2,4Ghz @2,7Ghz-Zalman 6500B CU-768MB pc 2700 cas 2-IBM 61GB IBM + 40GB Maxtor -Hercules Fortissimo II-ASUS Ti4600 Ultra Deluxe -SCSIultraplex40x-SCSI 12/10/32S-Eizo F930 21'-Cambridge PS2000 Digital-Logitech Cordless Op
dus. Ik heb signatures hier uitstaan dus dat kon ik niet zien. Ook kan je over een maand een andere sig hebben terwijl dit topic nog steeds in de search staat. Ik quote het hier dus even, heb er speciaal sigs voor aangezet O-) :+

Maar er lopen dus geen processen veel te snoepen en je hebt de juiste drivers?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ScooBY_DoO
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 13:39:
Servicepack of patches geinstalleerd?
Ja ik heb alle updates gehaald via windowsupdate (iets wat ik voorheen niet deed)

• ScooBY_DoO
F_J_K schreef op 28 november 2003 @ 13:47:
[...]

Xaser 5000+-Asus P4S533E-PIV 2,4Ghz @2,7Ghz-Zalman 6500B CU-768MB pc 2700 cas 2-IBM 61GB IBM + 40GB Maxtor -Hercules Fortissimo II-ASUS Ti4600 Ultra Deluxe -SCSIultraplex40x-SCSI 12/10/32S-Eizo F930 21'-Cambridge PS2000 Digital-Logitech Cordless Op
dus. Ik heb signatures hier uitstaan dus dat kon ik niet zien. Ook kan je over een maand een andere sig hebben terwijl dit topic nog steeds in de search staat. Ik quote het hier dus even, heb er speciaal sigs voor aangezet O-) :+

Maar er lopen dus geen processen veel te snoepen en je hebt de juiste drivers?
Heb de processen in de gaten gehouden en zie geen rare dingen lopen.
Drivers.... tsja, heb een driver van mn soundcard erop die ik al tijden gebruik, de 45,23 voor m'n Vga, en verder alle drivers van m'n mobo-cd.
Pagina: 1