[IR] infrarood past niet?

Pagina: 1
Acties:

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 11:27
Afbeeldingslocatie: http://www.infrarotport.de/tfds_plan.GIF

Zo ziet mijn IR kabeltje er uit (5 pinnetjes ondereen)...

ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/manual/english/is7.pdf

Als je hier in de manual van mijn moederbord kijkt zie je dat er 2 rijtjes pinnetjes zijn op mijn moederbord en dus past dat ding totaal niet :(
Hoe kan dit? Is mijn IR ontvanger verouderd? Of heb ik iets verkeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door codemann op 28-11-2003 02:05 ]

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

Nou zeg, de pinlayout staat netjes in de handleiding van je moederbord (of toch zeker in de PDF-manual waarnaar je linkte - pagina 2-11). Het is dan toch kinderspel om even een andere verbindingsstekker te fabriceren. Als je geen twee linkse handen hebt en een vaag benul hebt van wat een soldeerbout is, dan is dit karweitje in geen minuut gepiept :)

Je infrarood-device is niet verouderd, de aansluiting is gewoon veranderd. Fabrikanten schijnen er een sport van te maken om de stekkers zo vaak mogelijk te veranderen zodat onervaren gebruikers telkens een nieuwe unit kopen. Kassa, kassa, he :)

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 11:27
Ik heb vrees ik wel 2 linkse handen maar ik heb een superhandige vader dus dan ga ik even bij hem zeuren ;)
Ik wou alvast even zeker weten of het inderdaad een kwestie was van een andere aansluiting, bedankt om dit te verduidelijken !