Owke mensen ik heb de search al gebruikt maar aangezien mijn verstand van de TV kaart in de PC 0,0 is heb ik maar even een topic geopend (en ja ik heb de search al gebruikt)
Het volgende is het geval.
Ik heb nu sinds een maand een Shuttle SB61G2 in de huiskamer staan als I-net PC e.d (ik doe weinig anders op de PC
) en nu zat ik er aan te denken om daar een extra LCD/TFT aan te knopen om TV op te gaan kijken en mijn gewone TV lekker de woonkamer uit te tyfen want dat ding is me veel te groot en een LCD/TFT staat gewoon veel stoerder/netter/patseriger 
Nu wil ik dus TV gaan kijken/opnemenPC en daarvoor heb ik dus een TV kaart nodig. Nu is de vraag alleen welke moet ik hebben.
Ik wil een beetje fatsoenlijk op kunnen nemen zodat ik de video recorder ook de deur uit kan trappen (want die is toch aan vervanging toe) en mijn opgenomen beelden daarna desnoods op DVD o.i.d kan fikken. (niets mooiers als een F1 seizoen op DVD dacht ik zo aangezien we de winter toch door moeten komen zonder de races).
In mijn shuttle zit een celly 2400 en ja ik weet het das waarschijnlijk niet voldoende om op een hoge kwaliteit te kunnen capturen vandaar dat ik op zoek ben naar een kaart die al hardware matig de zooi om zet naar MPEG2 (is dat goed genoeg?).
Systeemspecs:
- Shuttle SB61G2
- Radeon 9600 Pro met tv uit en dvi uit en de gewone monitor uitgang.
- 512MB DDR3200
- 120GIG WD Harddisk S-ATA
- Onboard geluid (zal wel moeten want een TV kaart vreet een PCI slot en ik heb er maar 1
)
- DVD fikker (ga ik zaterdag halen op de HCC dagen)
Budget van +/_ 150€
Het volgende is het geval.
Ik heb nu sinds een maand een Shuttle SB61G2 in de huiskamer staan als I-net PC e.d (ik doe weinig anders op de PC
Nu wil ik dus TV gaan kijken/opnemenPC en daarvoor heb ik dus een TV kaart nodig. Nu is de vraag alleen welke moet ik hebben.
Ik wil een beetje fatsoenlijk op kunnen nemen zodat ik de video recorder ook de deur uit kan trappen (want die is toch aan vervanging toe) en mijn opgenomen beelden daarna desnoods op DVD o.i.d kan fikken. (niets mooiers als een F1 seizoen op DVD dacht ik zo aangezien we de winter toch door moeten komen zonder de races).
In mijn shuttle zit een celly 2400 en ja ik weet het das waarschijnlijk niet voldoende om op een hoge kwaliteit te kunnen capturen vandaar dat ik op zoek ben naar een kaart die al hardware matig de zooi om zet naar MPEG2 (is dat goed genoeg?).
Systeemspecs:
- Shuttle SB61G2
- Radeon 9600 Pro met tv uit en dvi uit en de gewone monitor uitgang.
- 512MB DDR3200
- 120GIG WD Harddisk S-ATA
- Onboard geluid (zal wel moeten want een TV kaart vreet een PCI slot en ik heb er maar 1
- DVD fikker (ga ik zaterdag halen op de HCC dagen)
Budget van +/_ 150€