[TV Kaart] Welke bij dit systeem?

Pagina: 1
Acties:

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Owke mensen ik heb de search al gebruikt maar aangezien mijn verstand van de TV kaart in de PC 0,0 is heb ik maar even een topic geopend (en ja ik heb de search al gebruikt)

Het volgende is het geval.
Ik heb nu sinds een maand een Shuttle SB61G2 in de huiskamer staan als I-net PC e.d (ik doe weinig anders op de PC :P) en nu zat ik er aan te denken om daar een extra LCD/TFT aan te knopen om TV op te gaan kijken en mijn gewone TV lekker de woonkamer uit te tyfen want dat ding is me veel te groot en een LCD/TFT staat gewoon veel stoerder/netter/patseriger :+

Nu wil ik dus TV gaan kijken/opnemenPC en daarvoor heb ik dus een TV kaart nodig. Nu is de vraag alleen welke moet ik hebben.

Ik wil een beetje fatsoenlijk op kunnen nemen zodat ik de video recorder ook de deur uit kan trappen (want die is toch aan vervanging toe) en mijn opgenomen beelden daarna desnoods op DVD o.i.d kan fikken. (niets mooiers als een F1 seizoen op DVD dacht ik zo aangezien we de winter toch door moeten komen zonder de races).

In mijn shuttle zit een celly 2400 en ja ik weet het das waarschijnlijk niet voldoende om op een hoge kwaliteit te kunnen capturen vandaar dat ik op zoek ben naar een kaart die al hardware matig de zooi om zet naar MPEG2 (is dat goed genoeg?).

Systeemspecs:
- Shuttle SB61G2
- Radeon 9600 Pro met tv uit en dvi uit en de gewone monitor uitgang.
- 512MB DDR3200
- 120GIG WD Harddisk S-ATA
- Onboard geluid (zal wel moeten want een TV kaart vreet een PCI slot en ik heb er maar 1 :+ )
- DVD fikker (ga ik zaterdag halen op de HCC dagen)

Budget van +/_ 150€

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien niet helemaal een antwoord op je vraag, maar hoeveel ruimte heb je voor airflow in die shuttel.
Heb zelf een mirovideo PCTV pro kaartje (een antieke:P) maar dat kreng kan toch een behoorlijke warmte produceren (De tuner iig).

Je zou eens kunnen kijken naar een matroxkaartje met TV in erop. die hebben best goede capture prestaties.

• R2D2
  • Niet online
De temperatuur nu in de shutlle op dit moment (staat ie de hele dag al aan en een beetje te niksen) is 39 graden.

Niets warmer als mijn oude pc dus.

Nu je het alleen zegt -> Gaat het allemaal wel passen?
De PCI sleuf waar ie in moet zit tenslotte direct naast mijn AGP slot.

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 12:24

Spikey

Making the web accessible!

dat past wel hoor.. de tuner zit aan de onderkant namelijk :)
warm doen ze idd echter behoorlijk (heb ook een PCTV kaartje)Hier in mijn pc geen probleem aar in een shuttletje kan ik me voorstellen dat de boel een paar graden omhoog gaat. Wellicht iets om rekening mee te houden.

Verder heb ik eigenlijk weinig verstand van de nieuwe tv-kaartjes... Daar kan ik je dus helaas weinig mee helpen. Gisteren nog wel een review gezien van een Ati All in Wonder 9000 waar de tv-in betere kwaliteit gaf dan een standaard tv-kaartje btw..

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

• R2D2
  • Niet online
Hmmmm oké.

Naja het is standaard zo'n 40 graden in de shuttle dus op zich moet het wel kunnen.
Heb nu namelijk standaard smartfan draaien en als die staat altijd op z'n laagste stand. Dan zou die dus harder gaan draaien zodra het te warm word en is het probleem dus in princiepe opgelost.

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 20:48
Zit in de shuttle de agp en de pci niet net andersom? dacht dat agp kaart aan de buitenkant zat met fan naar buiten toe en dus komt die tuner met de dikke kant naar de bovenkant van de agpkaart.

Kan het ook verkeert hebben :), maar dan nog moet het passen.

• R2D2
  • Niet online
Omebas schreef op 28 november 2003 @ 12:34:
Zit in de shuttle de agp en de pci niet net andersom? dacht dat agp kaart aan de buitenkant zat met fan naar buiten toe en dus komt die tuner met de dikke kant naar de bovenkant van de agpkaart.

Kan het ook verkeert hebben :), maar dan nog moet het passen.
Yep das helemaal waar.

Passen gaat het dus wel, maar welke kaart moet er nou in?

Pagina: 1