Sagem F@st 800 adsl modem werkt niet!!

Pagina: 1
Acties:

• Powersoft744
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-03 19:33

Powersoft744

Maakt werk van Dromen

Topicstarter
volgende probleem is ook gepost op adslonline misschien dat iemand hier me kan helpen. als dit bij internet geplaatst moet worden excuses voor de verkeerde locatie maar denk toch echt dat het in de combinatie tussen sitecom en modem zit:

Ik heb indentiek hetzelfde probleem!! Ben erachter waarom er geen verbinding is!! Het modem wordt wel herkent door WinMe, de drivers worden geinstalleerd alleen de installatie wordt niet goed afgerond waardoor in het hardwareoverzicht in windows er een uitroep teken staat. heb alle drivers al vervangen zowel de nieuwste van het modem als die van de externe usb 2.0 kaart (sitecom met een NEC chipset) bij tiscali zeggen ze dat ik maar het ethernet modem moet nemen maar dat is geen uitkomst op mijn laptop daar ik dan niet kan printen en internetten tegelijk omdat ik maar 1 pcmciaslot heb en dus dan geen usb meer heb!! wie heeft er een idee?

laptop: k6-2 333 met 64 Mb, intel 430 TX. Sitecom USB 2.0 kaart (NEC chip)
Windows ME.. en liever niet aankomen met wat de tiscali helpdesk zei: installeer uw systeem maar opnieuw want daar zitten me toch een stel nono's aan de telefoon.. Als alles perfect werkt zonder het adslmodem moet ik zeker omdat ik iets nieuws aansluit mijn hele installatie over doen rare jongens bij die helpdesk!!

kort samen gevat: perfecte telefoonverbinding, lampjes op modem staan aan. als ik alle software verwijder, daarna opnieuw installeer en dan pas modem in usb plug wordt ie goed herkend! gaat de hardwaredatabase opbouwen en vindt de juiste driver!! gaat deze installeren en houdt dan op. geeft dus niet aan dat ie klaar is. maar het schermpje sluit gewoon. Daarna vindt je het modem in het hardware ovezicht met een uitroep teken terug. Wie heeft er ideeen?

greetz,
Powersoft

StarGazer
Member

Netherlands
186 Posts
Posted - 28 November 2003 : 00:15:24
--------------------------------------------------------------------------------

Even voor de zekerheid...je installeert de driver toch wel eerst vanaf de bijgeleverde CD-ROM hè...

Groet.

Powersoft
Starting Member

Netherlands
6 Posts
Posted - 28 November 2003 : 00:24:30
--------------------------------------------------------------------------------

ja natuurlijk.. maar daarna raadde de helpdesk mij aan om nieuwste driver van sagem zelf te downen.. maakt niks uit... heb ook de nieuwste usb drivers bij sitecom gedownload.. ik heb helaas geen keus om naar ethernet te gaan en tiscali is erg lastig.. die zeggen dat ik dan maar op moet zeggen.. het laten werken dat proberen ze niet echt

Powersoft
Starting Member

Netherlands
6 Posts
Posted - 28 November 2003 : 00:27:15

heb ook de nieuwste intel driver gedownload alleen die worden niet geinstalleerd omdat ze al up 2 date zijn volgens die driver..

ik ben ff lost.. mischien is er een reg-hack.. je kunt bij sagem ook geen support vragen lijkt het wel.. anders had ik dat nog gedaan.. ga dat nog wel bij sitecom proberen

greetz

alvast bedankt voor de te nemen moeite

Powersoft

MacBook Pro 14” (2023), Imac Pro (2017,3 Ghz 10 core Xeon W, 128 Gb, Radeon Pro Vega 64), Mac Mini (Late 2014, i5 2,8 Ghz, 8Gb) IPad Pro 13” 2024

• Powersoft744

Powersoft744

Maakt werk van Dromen

Topicstarter
iemand?? ik weet het echt niet meer

MacBook Pro 14” (2023), Imac Pro (2017,3 Ghz 10 core Xeon W, 128 Gb, Radeon Pro Vega 64), Mac Mini (Late 2014, i5 2,8 Ghz, 8Gb) IPad Pro 13” 2024

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 14:51
Het klinkt lullig maar dat van die ethernetmodem is waar. Ik heb ook adsl van tiscali met dat sagem kreng en in de eerste 4 weken niets anders dan problemen. De ene keer werkte het een uurtje dan weer werdt de modem niet gevonden, dat bleef mijn systeem weer hangen, etc....

Ik had dus ook combinatie AMD-proc + SAGEM-usb-modem + Sitecom(nec) usb-kaart. Nadat ik dus ook een ethernetmodem (Zyxel Prestige 650R-31) en een 3Com NIC had geregeld waren alle problemen weg.

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:49
tsja dat probleem ligt volgens mij aan win Me. haal als de pc helemaal is opgestart je usb kabeltje is los en connect hem dan weer. Je modem word nu herkend en je kan internetten.
Op een of andere manier werkt usb support in WinME niet helemaal lekker

[ Voor 19% gewijzigd door DrNizeGuy op 28-11-2003 15:11 ]

• Powersoft744

Powersoft744

Maakt werk van Dromen

Topicstarter
thanks!! ga ik morgen proberen..

en tja ik had ook liever een ethernet modem maar dat is helaas voor mij geen oplossing.. je hebt weleens pech. ik hoop dat dat van dat kabeltje werkt.. anders probeer ik nog een ander usb modem. wie weet meer geluk..

Powersoft

the story continues...

• Powersoft744

Powersoft744

Maakt werk van Dromen

Topicstarter
dat laatste heeft niet gewerkt! anders usb modem gekocht dat perfect herkend wordt.. alleen nu krijg ik geen linesync!! grrrrrrrrrrrrrrrr |:( misschien dat ie toch nog niet helemaal goed is opgeleverd. anders de juiste instellingen achterhalen.. anders flikker ik gewoon alles het raam uit en kijk wel of het dan wel werkt ;)

Pagina: 1