Hallo mensen,
Ik heb even een kort vraagje (hoop ik). Ik heb de paswoorden van mijn gebruikers opgeslagen en encrypted in MD5..
Gaat goed, maar nu wil ik via een ander login script. Nu heb ik dit:
Dit paswoord is niet encrypted. Waar zet ik de md5 tag in dit script?
ik had zelf dit in gedachten:
Maar ik weet niet of dit gaat werken. En aangezien ik al info in de DB heb staan kan ik het niet 123 testen.
Wees gegroet,
/Eddy
Ik heb even een kort vraagje (hoop ik). Ik heb de paswoorden van mijn gebruikers opgeslagen en encrypted in MD5..
Gaat goed, maar nu wil ik via een ander login script. Nu heb ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
| <?php include("config.php"); $connect = mysql_connect("$user_hostname", "$user_username", "$user_password"); mysql_select_db("$user_database", $connect); session_start(); if(!isset($username)) { echo "<form method=\"POST\" action=$PHP_SELF> <center> <table> <tr> <td>Username:</td> <td><input type=\"text\" name=\"username\" size=\"20\"></td> </tr> <tr> <td>Password:</td> <td><input type=\"password\" name=\"password\" size=\"20\"></td> </tr> <tr> <td colspan=\"2\"> <p align=\"center\"><input type=\"submit\" value=\"Submit\" name=\"submit\"></td> </tr> </table> </center> </form>"; exit; } session_register("username"); session_register("password"); $sql = "SELECT * FROM _users WHERE username = \"$username\" AND password = \"$password\""; $result = @mysql_query($sql) or die("No."); if(mysql_num_rows($result) == "0") { session_unregister("username"); session_unregister("password"); echo "<h2 align=center>Wrong username and password, try again</h2>"; exit; } $username = mysql_result($result,0,"username"); mysql_close($connect); ?> |
Dit paswoord is niet encrypted. Waar zet ik de md5 tag in dit script?
ik had zelf dit in gedachten:
code:
1
| session_register(md5("password")); |
Maar ik weet niet of dit gaat werken. En aangezien ik al info in de DB heb staan kan ik het niet 123 testen.
Wees gegroet,
/Eddy
Nederlander in het enge Florida