Toon posts:

Internet (adsl) via hub lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig adsl op netwerk aan te leggen, ik heb de modem/router via een cat5 kabel aangesloten op één van de vele hub ingangen, echter ik krijg geen verbinding met één van de pc's.

Ik heb vervolgens de kabel even op één pc aangesloten, en jawel ik kon het internet op.

De kabel terug in de hub, vervolgens geprobeerd met de uplink ingang van de hub, ook nu geen reactie.

Heeft iemand een idee wat er aan schort?

7 PC'S
1 server (eigenlijk de hardeschijf met alle software en de database daarbij)
1 hub
1 modem/router van zyxn (prestige 650/hw series)
1 tiscali adsl
8 windows 98 (ik dacht SE)
1 groot probleem en bron van ergenis 8)7

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:26
Knal de kabel niet in de uplink, maar in een gewone andere ingang en kijk of het dan wel werkt... was jaren terug bij mij het probleem

Verwijderd

Topicstarter
dat had ik dus gedaan, maar geen reactie. nadeel is wel er zitten een heleboel ingangen in die hub

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 00:27:
Ik ben bezig adsl op netwerk aan te leggen, ik heb de modem/router via een cat5 kabel aangesloten op één van de vele hub ingangen, echter ik krijg geen verbinding met één van de pc's.

Ik heb vervolgens de kabel even op één pc aangesloten, en jawel ik kon het internet op.

De kabel terug in de hub, vervolgens geprobeerd met de uplink ingang van de hub, ook nu geen reactie.

Heeft iemand een idee wat er aan schort?

7 PC'S
1 server (eigenlijk de hardeschijf met alle software en de database daarbij)
1 hub
1 modem/router van zyxn (prestige 650/hw series)
1 tiscali adsl
8 windows 98 (ik dacht SE)
1 groot probleem en bron van ergenis 8)7
Als 'ie direct op de pc werkt, dan moet 'ie zowieso in de uplink van je hub. (behalve als 'ie autodetect doet op mdi/mdi-x).

Kun je je probleem specificeren:
- branden er link-lampjes op modem en op hub
- wat kun je wel pingen en wat niet
- hoe is het modem geconfigureerd

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• gridfox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09-2023
Als 'ie direct op de pc werkt, dan moet 'ie zowieso in de uplink van je hub.
:?

Hey, it compiles . . . . Ship it !

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
Ja, als het met pc direct aan het modem werkt, dan houdt dat in dat als je dat modem aan een hub wil koppelen dit via een crosscable of via een uplink poort moet.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• gridfox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09-2023
StevenK schreef op 28 november 2003 @ 09:20:
[...]

Ja, als het met pc direct aan het modem werkt, dan houdt dat in dat als je dat modem aan een hub wil koppelen dit via een crosscable of via een uplink poort moet.
Aaaah, de OP spreekt over een 'modem/router' en ik las dit verkeerd.

Hey, it compiles . . . . Ship it !

Verwijderd

Ik neem aan dat alles in dezelfde IP-range zit en dat je, indien je DHCP gebruikt, maar 1 DHCP-server hebt, dus of de server of de router die de IP-adressen uitdeeld?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties

ik heb inmiddels het probleem opgelost.

Het probleem was uiteindelijk dat de handleiding van de modem/router een fout IP adres opgaven om het apparaat in te stellen.

Pas daarna kon ik alle IP adressen gelijk zetten en de rest in stellen.

zodat het nu eindelijk werkt.
Pagina: 1