*zucht* Ik probeer hier m'n 2 weken oude xs4all 2m/640k adsl-verbinding weer aan de gang te krijgen ....maar zonder succes
Is er misschien iemand die er voldoende van weet en me uit de brand kan helpen ( ..moet over een uurtje dringend ut'en
)
Heb natuurlijk ook de nodige info klaarstaan. Zou iemand iets missen aan logs/instellingen/etc.. geef een gil. Probeer ik het op te zoeken ( ..of ik vraag ff waar het te vinden is
)
PS: Het heeft tot gisteren altijd perfect gewerkt. Ik ben er 99.99% zeker van geen relevante instelling gewijzigd te hebben. WinXP staat er trouwens pas weer sinds 4 dagen op...alleen drivers/paar basic proggies. Nog geen firewall of andere netwerktoestanden. Wel net virusscan gedaan ...zonder resultaat. geen problemen met adsl van good ol' w2k naar wXP...tot vandaag dan
modem:
Speedtouch 510i
versie:4.2.3.0.0
netwerkkaart:
Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Heb alle instellingen terug naar default gezet. Modemreset uitgevoerd.
Hieronder enkele info uit de advanced diagnostics. Bij onderdelen LAN en SYSTEM staan er geen '?' of rode kruisjes bij. Ben de log doorgelopen en ziet er ook goed uit (volgens mij als voorheen). Ik beperk me dus tot de WAN entries uit de diagnostics (waar naast de titel een vraagteken staat ipv een groen vinkje..)
/connections/
pppoa_pppoa
Connection Type = PPPoA
kBytes Tx/Rx = 23 / 0
Username = xxxxxx@xs4all.nl
Password = ********
Last Connection Error = None
Uptime = 01:10:02
IP Connectivity
Ping Address = 19x.1xx.2xx.1xx
Ping Address Description = Remote peer IP address (DNS was not reachable)
Ping Packetsize (in bytes) = 20
IP
Local IP Address = xxx.xxx.xxx.xxx
Remote IP Address = 19x.1xx.2xx.1xx <--- en hier staat een rood krijsje naast...kan niks aanklikken ofzo.
Other IP Addresses = Not Configured
Primary DNS = 194.109.104.104
Secondary DNS = 194.109.6.66
MTU Size = 1500
Address Translation = pat
UnicastPackets Tx/Rx = 336 / 6
BroadcastPackets Tx/Rx = 0 / 0
Packets Dropped = 0
PPP
Username = xxxxx@xs4all.nl
Password = ********
MRU Size = 1500
Admin. State = up
Oper. State = up
Link State = connected
LCP State = opened
IPCP State = opened
Retry interval = 25
ATM
Phonebook Name = pppoa
Address = 8.48
Encapsulation = vc-mux
Auto Configured = no
QoSbook Name = _auto_8_48
QoS Type = ubr
Ik kan verder niet pingen (-t heb 'm tot een kwartier op verschillende adressen/IP's probeert)....direct timeouts, elke keer.
Tracert geeft het volgende (ping en tracert zijn trouwens ontzettend traag met het geven van output)
tracert www.tweakers.net:
C:>tracert www.tweakers.net
Unable to resolve target system name www.tweakers.net.
C:>tracert 213.239.154.35
Tracing route to 213.239.154.35 over a maximum of 30 hops
1 <1 ms <1 ms <1 ms 10.0.0.138
2 6 ms 6 ms 6 ms 195.190.244.178
3 * * * Request timed out.
4 * * * Request timed out.
5 * * * Request timed out.
6 * * * Request timed out.
7 ^C
etc............
De lampjes van de alcatel 510i staan allemaal op groen...na de reset bleef het adsl-lampje wel verdacht lang op oranje (niet knipperend)
.
.
.
.
..en toen een uitgebreide ISDN got/google search naar actuele of bekende (xs4all) storingen en/of oplossingen niets opleverde besloot ik toch maar het bovenstaande te posten
Ps: sorry voor de lap tekst en bij voorbaat dank
Heb natuurlijk ook de nodige info klaarstaan. Zou iemand iets missen aan logs/instellingen/etc.. geef een gil. Probeer ik het op te zoeken ( ..of ik vraag ff waar het te vinden is
PS: Het heeft tot gisteren altijd perfect gewerkt. Ik ben er 99.99% zeker van geen relevante instelling gewijzigd te hebben. WinXP staat er trouwens pas weer sinds 4 dagen op...alleen drivers/paar basic proggies. Nog geen firewall of andere netwerktoestanden. Wel net virusscan gedaan ...zonder resultaat. geen problemen met adsl van good ol' w2k naar wXP...tot vandaag dan
modem:
Speedtouch 510i
versie:4.2.3.0.0
netwerkkaart:
Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Heb alle instellingen terug naar default gezet. Modemreset uitgevoerd.
Hieronder enkele info uit de advanced diagnostics. Bij onderdelen LAN en SYSTEM staan er geen '?' of rode kruisjes bij. Ben de log doorgelopen en ziet er ook goed uit (volgens mij als voorheen). Ik beperk me dus tot de WAN entries uit de diagnostics (waar naast de titel een vraagteken staat ipv een groen vinkje..)
/connections/
pppoa_pppoa
Connection Type = PPPoA
kBytes Tx/Rx = 23 / 0
Username = xxxxxx@xs4all.nl
Password = ********
Last Connection Error = None
Uptime = 01:10:02
IP Connectivity
Ping Address = 19x.1xx.2xx.1xx
Ping Address Description = Remote peer IP address (DNS was not reachable)
Ping Packetsize (in bytes) = 20
IP
Local IP Address = xxx.xxx.xxx.xxx
Remote IP Address = 19x.1xx.2xx.1xx <--- en hier staat een rood krijsje naast...kan niks aanklikken ofzo.
Other IP Addresses = Not Configured
Primary DNS = 194.109.104.104
Secondary DNS = 194.109.6.66
MTU Size = 1500
Address Translation = pat
UnicastPackets Tx/Rx = 336 / 6
BroadcastPackets Tx/Rx = 0 / 0
Packets Dropped = 0
PPP
Username = xxxxx@xs4all.nl
Password = ********
MRU Size = 1500
Admin. State = up
Oper. State = up
Link State = connected
LCP State = opened
IPCP State = opened
Retry interval = 25
ATM
Phonebook Name = pppoa
Address = 8.48
Encapsulation = vc-mux
Auto Configured = no
QoSbook Name = _auto_8_48
QoS Type = ubr
Ik kan verder niet pingen (-t heb 'm tot een kwartier op verschillende adressen/IP's probeert)....direct timeouts, elke keer.
Tracert geeft het volgende (ping en tracert zijn trouwens ontzettend traag met het geven van output)
tracert www.tweakers.net:
C:>tracert www.tweakers.net
Unable to resolve target system name www.tweakers.net.
C:>tracert 213.239.154.35
Tracing route to 213.239.154.35 over a maximum of 30 hops
1 <1 ms <1 ms <1 ms 10.0.0.138
2 6 ms 6 ms 6 ms 195.190.244.178
3 * * * Request timed out.
4 * * * Request timed out.
5 * * * Request timed out.
6 * * * Request timed out.
7 ^C
etc............
De lampjes van de alcatel 510i staan allemaal op groen...na de reset bleef het adsl-lampje wel verdacht lang op oranje (niet knipperend)
.
.
.
.
..en toen een uitgebreide ISDN got/google search naar actuele of bekende (xs4all) storingen en/of oplossingen niets opleverde besloot ik toch maar het bovenstaande te posten
Ps: sorry voor de lap tekst en bij voorbaat dank
edit:
typo
typo