[adsl] xs4all : Lijn helemaal plat?

Pagina: 1
Acties:

• CHeeCH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
*zucht* Ik probeer hier m'n 2 weken oude xs4all 2m/640k adsl-verbinding weer aan de gang te krijgen ....maar zonder succes :( Is er misschien iemand die er voldoende van weet en me uit de brand kan helpen ( ..moet over een uurtje dringend ut'en ;) )

Heb natuurlijk ook de nodige info klaarstaan. Zou iemand iets missen aan logs/instellingen/etc.. geef een gil. Probeer ik het op te zoeken ( ..of ik vraag ff waar het te vinden is ;) )

PS: Het heeft tot gisteren altijd perfect gewerkt. Ik ben er 99.99% zeker van geen relevante instelling gewijzigd te hebben. WinXP staat er trouwens pas weer sinds 4 dagen op...alleen drivers/paar basic proggies. Nog geen firewall of andere netwerktoestanden. Wel net virusscan gedaan ...zonder resultaat. geen problemen met adsl van good ol' w2k naar wXP...tot vandaag dan :/

modem:
Speedtouch 510i
versie:4.2.3.0.0

netwerkkaart:
Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC

Heb alle instellingen terug naar default gezet. Modemreset uitgevoerd.
Hieronder enkele info uit de advanced diagnostics. Bij onderdelen LAN en SYSTEM staan er geen '?' of rode kruisjes bij. Ben de log doorgelopen en ziet er ook goed uit (volgens mij als voorheen). Ik beperk me dus tot de WAN entries uit de diagnostics (waar naast de titel een vraagteken staat ipv een groen vinkje..)

/connections/
pppoa_pppoa
Connection Type = PPPoA
kBytes Tx/Rx = 23 / 0
Username = xxxxxx@xs4all.nl
Password = ********
Last Connection Error = None
Uptime = 01:10:02

IP Connectivity
Ping Address = 19x.1xx.2xx.1xx
Ping Address Description = Remote peer IP address (DNS was not reachable)
Ping Packetsize (in bytes) = 20

IP
Local IP Address = xxx.xxx.xxx.xxx
Remote IP Address = 19x.1xx.2xx.1xx <--- en hier staat een rood krijsje naast...kan niks aanklikken ofzo.
Other IP Addresses = Not Configured
Primary DNS = 194.109.104.104
Secondary DNS = 194.109.6.66
MTU Size = 1500
Address Translation = pat
UnicastPackets Tx/Rx = 336 / 6
BroadcastPackets Tx/Rx = 0 / 0
Packets Dropped = 0

PPP
Username = xxxxx@xs4all.nl
Password = ********
MRU Size = 1500
Admin. State = up
Oper. State = up
Link State = connected
LCP State = opened
IPCP State = opened
Retry interval = 25

ATM
Phonebook Name = pppoa
Address = 8.48
Encapsulation = vc-mux
Auto Configured = no
QoSbook Name = _auto_8_48
QoS Type = ubr

Ik kan verder niet pingen (-t heb 'm tot een kwartier op verschillende adressen/IP's probeert)....direct timeouts, elke keer.
Tracert geeft het volgende (ping en tracert zijn trouwens ontzettend traag met het geven van output)

tracert www.tweakers.net:
C:>tracert www.tweakers.net
Unable to resolve target system name www.tweakers.net.

C:>tracert 213.239.154.35
Tracing route to 213.239.154.35 over a maximum of 30 hops

1 <1 ms <1 ms <1 ms 10.0.0.138
2 6 ms 6 ms 6 ms 195.190.244.178
3 * * * Request timed out.
4 * * * Request timed out.
5 * * * Request timed out.
6 * * * Request timed out.
7 ^C
etc............ :O

De lampjes van de alcatel 510i staan allemaal op groen...na de reset bleef het adsl-lampje wel verdacht lang op oranje (niet knipperend)
.
.
.
.
..en toen een uitgebreide ISDN got/google search naar actuele of bekende (xs4all) storingen en/of oplossingen niets opleverde besloot ik toch maar het bovenstaande te posten :) (8>

Ps: sorry voor de lap tekst en bij voorbaat dank :)

edit:
typo

• Yosemite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 00:35
Je zou eens kunnen proberen of je met de nieuwe ADSL Test account van KPN wel een goede verbinding krijgt.

Je kan dan inloggen met willekeurigegebruikersnaam@adsltest en een willekeurig wachtwoord. Via de testaccount kan je alleen op www.kpn.com komen, maar als dat wel werkt dan zit het probleem zeer waarschijnlijk bij je provider.

Als het met de testaccount ook niet werkt dan zit het probleem bij KPN of in jouw eigen configuratie.

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:20

MAZZA

Barbie is er weer!

Remote IP Address = 19x.1xx.2xx.1xx <--- en hier staat een rood krijsje naast...kan niks aanklikken ofzo.
Moet dat niet 10.0.0.138 zijn :?

/edit: ik mik wel ff een screenie van mijn instelling hier neer.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~cucme/adsl.gif

Zo :)

[ Voor 33% gewijzigd door MAZZA op 28-11-2003 00:33 ]

• CHeeCH
  • Niet online
Thx Yosemite _/-\o_
Maar helaas werkt 't nog steeds niet...

Met de test-account kom ik wel op www.kpn.com. Lijkt dus qua instellingen goed. Als ik met m'n account van xs4all inlog geeft ie ook aan dat alles ok is (status UP, connected, modem krijgt IP etc)

Wat zou er nou aan de hand kunnen zijn of moet ik echt morgen maar gaan bellen :( En echt geen andere instellingen die ik kan proberen misschien? )

En ook bedankt Mazza :) : ...ik weet eigenlijk niet waar ik dat remote IP kan veranderen :? Moet ik via commandprompt op het modem inloggen? En welk commando? En daarnaast...de gegevens uit de startpost komen van het modem zelf (en IP van modem is 10.0.0.138 ...kan het ook gewoon bereiken op dat ip)

..maar nogmaals bedankt...waren al goeie tips!

edit:
toevoeging

[ Voor 39% gewijzigd door CHeeCH op 28-11-2003 00:45 ]

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:20

MAZZA

Barbie is er weer!

Ik neem aan dat je hier wel wat aan hebt dan :)

http://www.xs4all.nl/help...catel/multipc/router.html

/edit: Ik heb zelf geen 510i dus ik weet het ook niet precies vanaf hier :)

[ Voor 25% gewijzigd door MAZZA op 28-11-2003 00:46 ]

• CHeeCH
  • Niet online
MAZZA schreef op 28 november 2003 @ 00:45:
Ik neem aan dat je hier wel wat aan hebt dan :)

http://www.xs4all.nl/help...catel/multipc/router.html

/edit: Ik heb zelf geen 510i dus ik weet het ook niet precies vanaf hier :)
Ik zou hopen van wel maar die zaken zijn me wel duidelijk. Het complete menu van de speedtouch ( en het menu is een stuk uitgebreider met de actuele firmware) geeft geen afwijkingen behalve dat remote IP... De (basic)diagnostics geeft ook 3 groene vinkjes bij System Self Test, LAN, DSL. Alleen een rood kruis bij /advanced diagn/wan/

• Yosemite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 00:35
Ik denk dat het probleem bij je provider in de routering zit. Dubbel uitgegeven IP-adres, IP-adres dat gekoppeld is aan de verkeerde wijkcentrale of helemaal niet gekoppeld; iets in die richting.

Verwijderd

Test of je een lokaal ip-adres krijgt met het volgende gebruikersnaam en wachtwoord:

'kpn@adsltest' (gebruikersnaam)
'kpn' (wachtwoord)

Als het werkt dan krijg je een lokaal ip-adres en dan betekent het dat in ieder geval de verbinding tussen je ADSL modem en Dslam in orde is.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 09:50 ]

• CHeeCH
  • Niet online
Bedankt nogmaals voor alle reacties!

Het probleem is opgelost. Het bleek dat xs4all m'n bak had afgesloten omdat er een mailserver opstond die half nederland lag te spammen :/ :r

Ik heb m'n win partitie dus maar helemaal leeggegooid. win-install, up to date firewall + virusscanner geinstalleerd.
(Ivm problemen met de ftp-server heb ik m'n firewall vorige week (tijdelijk)uitgezet...en weer vergeten aan te zetten dus |:( }:O en tja ...toen is m'n bak waarschijnlijk gekaapt...^&$#%$ :( )

Was natuurlijk wel een wijze les. Zal voortaan beter op security letten ;)
Pagina: 1