Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bitpower Invertor CCFL 2x kapot

Pagina: 1
Acties:

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-11 21:30
Dag tweak menen,

Ik een CCFL (blauw) gekocht van 30 centimeter.
Ik alles aansluiten. Doet het perfect na tien minuten gaat lampje uit en invertor hardstikke warm. Ik een nieuwe geëisd, en gekregen. Ik vandaag binnen en aangelsoten. 10 minuten later een stank die niet te harde is en lamp brand heel zwak. Maar kan ik iets verkeerd gedaan hebben. Omdat ie 2 x na 10 minuten branden als verrot is.

Mijn dank is alvast heel groot.

Winux

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Doet je voeding niet hele vreemde dingen die die inverter niet leuk vind? Het is wel typisch als er 2 achter elkaar doorfikken. En zo moeilijk zijn die dingen nou ook weer niet aan te sluiten (de types die ik ken moet je echt moeite voor doen wil je ze verkeerd aansluiten).

• winux
Hoe bedoel je rare dingen. Ik kan hem niet verkeerd aansluiten want daar moet je echt moeite voor doen en dan sloop je hem. Maar heb hem twee keer op een andere molex gezet express. Dus daar kan het volgens mij ook niet aan liggen. Maar die lust hem weer door naar hetzij me harde schijf of me brander.

[ Voor 3% gewijzigd door winux op 28-11-2003 00:12 . Reden: Typo's ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Of die voeding geen hele rare spanningen geeft (flinke afwijkingen dus) dat zou het enige zijn dat ik kan bedenken waar het ecth fout door zou kunnen gaan.

• winux
Hoe kan ik daar achter komen of die voeding niet in orde is????
Wat zou het anders nog kunnen zijn. Ze zeiden powerparts dat dat wel vaker voor komt. Dus en er zit een jaar garantie op.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 21:32

Turkish

zhé germans

Of je maakt ergens kortlsluiting met je kast...

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• winux
Turkish schreef op 28 november 2003 @ 00:21:
Of je maakt ergens kortlsluiting met je kast...
Nou volgens mij niet want mij pc draait al meer als twee jaar op de zelfde voeding. En er is alleen maar een keer mij moederbord kapot geweest en me andere mobo zit een brandplek op. Maar hoe kan ik dat controleren.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 21:16 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

winux schreef op 28 november 2003 @ 00:20:
Hoe kan ik daar achter komen of die voeding niet in orde is????
Doormeten met een multimeter is een goede manier.
Of in de bios kijken (hoewel dit niet op ieder plankje betrouwbaar is).

• winux
Terw_Dan schreef op 28 november 2003 @ 00:26:

Doormeten met een multimeter is een goede manier.
Of in de bios kijken (hoewel dit niet op ieder plankje betrouwbaar is).
Wat moet ie dan aangeven en wat moet ik meten want ben daar niet zo in thuis.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 21:15 ]

Verwijderd

Grappig dat je dit precies nu post, na een levensduur van slechts 2 maandjes is de mijne vanochtend ook om het leven gekomen.

Het was een blauwe ccfl van coolermaster. Khad hem vannacht losgekoppeld en vanochtend weer aangesloten. Nadat ikd e pc aanzette begon de inverter te sissen, kwam er rook uit en was het gedaan met de pret.
Ding open genoobt (hey, hij had schroefjes onder de sticker, dus ik hoefde hem niet als een blikje open te rijten... :| ) bleek dat 1 van de 2 transistors een mooi steekvlammetje had geproduceerd.
Hij was goed aangesloten, er was niets veranderd... Op dezelfde groep zaten 4 fan's en een andere inverter met ccfl. (Waren eerder 3 fans, had de 4e per ongeluk bij diezelfde groep aangesloten...)
Iemand enig idee hoe, o hoe is m'n inverter gefrituurd? :|

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

winux schreef op 28 november 2003 @ 00:27:
Wat moet ie dan aangeven en wat moet ik meten want ben daar niet zo in thuis.
Het gaat met name om afwijkingen die op de verschillende lijnen zitten. de 3.3+, 5+ en 12+ staan meestal gewoon in de bios. Maar met een multimeter kun je het helemaal makkelijk doormeten (even de juiste draadjes pakken en zorgen dat je altijd aarde hebt).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 21:16 ]

• winux
Ik kwam op een spanning van 7 volt klopt dat?

mod-remark: Zou je niet onder elke post "Grtz, Winux" willen zetten? zie ook: Faq: # reageren
Bij voorbaat dank :)

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 21:15 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Volgens mij zijn die Bitspower inverters gewoon troep, op het Casejunkies-forum heb ik ook al een aantal users gezien die er een opgeblazen hadden.. 2 CCFL's er op schijnen ze ook niet leuk te vinden. Neem gewoon Sunbeam inverters (ik weet het, het zou niet nodig moeten zijn) die zijn veel beter :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• winux
Ik ga gewoon me geld terug vragen en dan maar een ander merk maar weten jullie nog een paar goede casemodding website/webshop waar ik ze kan halen.

mod-remark: Pricewatch: inverter @ Overclocking, Cooling & Mods en aan de Shopsurvey Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/pw/h1.gif scores kun je zien wat de ervaringen met die winkels zijn

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 01:25 ]

Pagina: 1