Ik heb een probleem mijn mijn query voor wat statistieken in php
Wanneer ik in de onderstaande tabel deze code loslaat gaat het goed!
output = Totaal = 12 ( dat klopt)
Waneer ik hierbij andere kolomen toevoeg met het volgende sql statement krijg ik als output:
totaal screensize aantal
7 1024x768 7
3 1152x864 3
2 800x600 2
Wat ik eigenlijk wil in de kolom totaal is dat daar 12 staat. Het lijkt me dat dit in een query mogelijk is. Dit wil ik graag omdat ik meerder soortgelijke kolomen heb en anders veel te veel query's moet doen en het overzicht helemaal kwijt ben. Ik wil ook liever niet mijn tabellen aanpassen, maar als er echt geen andere oplossing is .... Wie kan me verder helpen.
Wanneer ik in de onderstaande tabel deze code loslaat gaat het goed!
code:
1
| SELECT sum(aantal) as totaal FROM screensize |
output = Totaal = 12 ( dat klopt)
Waneer ik hierbij andere kolomen toevoeg met het volgende sql statement krijg ik als output:
code:
1
| SELECT sum(aantal) as totaal, screensize, aantal FROM screensize GROUP BY ID |
totaal screensize aantal
7 1024x768 7
3 1152x864 3
2 800x600 2
Wat ik eigenlijk wil in de kolom totaal is dat daar 12 staat. Het lijkt me dat dit in een query mogelijk is. Dit wil ik graag omdat ik meerder soortgelijke kolomen heb en anders veel te veel query's moet doen en het overzicht helemaal kwijt ben. Ik wil ook liever niet mijn tabellen aanpassen, maar als er echt geen andere oplossing is .... Wie kan me verder helpen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| CREATE TABLE screensize ( id int(5) NOT NULL auto_increment, screensize tinytext NOT NULL, aantal int(11) NOT NULL default '0', PRIMARY KEY (id), UNIQUE KEY id (id) ) TYPE=MyISAM; |