Toon posts:

Vanuit WinXP installeren op Win98?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag allemaal,

Ik zit met volgende vraag. Ik heb 2 besturingssystemen staan op mijn PC ... Wim98 en WinXP. Door een probleempje met mijn geheugen kan ik de codec van DivX 5.1 niet meer installeren op mijn Win98-gedeelte. Op WinXP installeren is geen probleem.
Nu zit ik met volgende vraag ... 'Kan ik vanuit WinXP de codec installeren op Win98?'. Of meer algemeen ... 'Kan ik vanuit WinXP eenderwelk programma installeren op mijn Win98-gedeelte, want ik kan in verkenner toch de mappen van mijn Win98-kant zien.
Ik sta dus open voor alle suggesties :-)

Groeten,
Tom.

Verwijderd

Lijkt mij onmogelijk, aangezien de Setup van een programma verwijzingen in je register zal plaatsen. Dus als je een programma installeert in XP, dan zullen de verwijzingen naar het programma in het register van XP komen te staan.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:26

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Nee, helaas. Je hebt in Windows te maken met registers. Dat zijn bestanden van Windows waarin diverse instellingen staan over programma's. Dingen als de kleuren van je titelbalk, wat je standaard-browser is en nog een eindeloze lijst.

Codec-informatie zal ook ingetwijfeld daar staan. Nou zou je misschien wel de info handmatig kunnen overtikken (hoewel XP andere een andere registerstructuur heeft), maar de vraag is dan of dat wel de tijd en moeite waard is ALS het al werkt. Ik gok voor 99% op nee.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• FireWire
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

FireWire

I taste like chicken...

Met VMware je windows 98 starten en kijken of het dan wel werkt, ik snap alleen je verhaal over je geheugen niet, als het virtueel geheugen is maak je swap file dan even wat groter anders..

\__________________________________Niet verwarren met IEEE 1394__________________________________/

Verwijderd

Topicstarter
FireWire schreef op 28 november 2003 @ 02:28:
ik snap alleen je verhaal over je geheugen niet
Ik krijg een boodschap 'Fatale Uitzondering 0E ...'. Hier heb ik wel al wat info over gevonden in dit forum. Er zou een probleem zijn met het geheugen, dat kan, maar wilde even verder proberen met het setje dat nu in mijn PC steekt en zocht daarom naar een andere oplossing.

In ieder geval, bedankt iedereen die gereageerd heeft ... .

DeXzzzLaB