Toon posts:

[ Gigabyte R9200 ] Geen beeld 3D stuff

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg geen beeld bij 3d applicaties / games, zodra hij DirectX/OpenGL stuff moet doen, doet hij dit c.a. 10 sec., en daarna geeft mn scherm: no signal.

Kaart: Gigabyte Radeon 9200 (niet SE)
Videokaart drivers: Catalyst 3.9
Windows: WinXP Pro SP1
DirectX versie: 9 (5.03.0900)

Het rare is, is dat ik de kaart reeds geruild heb bij de winkel, en ik heb een nieuwe terug gekregen. Maar deze geeft hetzelfde probleem. Wat kan dit zijn. Ik heb als leenkaart een Club3D Radeon 9200SE gehad, die deed het perfect...

Testcasus:
3dMark 2001 -> c.a. 10 mins voor crash, soms lukt de benchmark zelfs gewoon, de volgende keer weer niet
Unreal Tournament 2003 -> c.a. 1 minuut
Splinter Cell -> ook 1 minuut
Quake III Arena / Elite Force 2 (zelfde engine) -> 1 minuut tot 10 minuten
NoLimits! coaster sim (OpenGL) -> c.a. 2 minuten

minuten> minuten tot crash

Het scherm is een TFT, ik ga nu eerst proberen of hij het bij een CRT ook doet, gezien het detail dat mn numlock knopjes het nog doen, dat wanneer het bij een spel gebeurd, dat het geluid doorgaat (in een soort loop, dat wel), en dat mn HDD af en toe ratelt. Uitgaan wil mn PC echter niet.

Mijn vraag is nu> wat gebeurd er, en bovenal, wat kan ik eraan doen. Geheugen is reeds vervangen geweest, maar omdat de 9200SE van Club het wel doet, snap ik dit niet.

Werk zelf in een comp. winkel, maar dit is me echt een raadsel. :'(

[edit] bij een CRT blijft het beeld stilstaan (freeze) en geeft ie dus geen - no signal - maar dat zegt dus niks...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 23:20 ]

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 18:50

Pubbert

random gestoord

Denk soort van incompatabiliteit van die Gigabyte kaart met je mobo o.i.d. Probeer eens de nieuwste bios, andere drivers, (Gigabyte drivers?)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
Dond3r schreef op 27 november 2003 @ 23:21:
Denk soort van incompatabiliteit van die Gigabyte kaart met je mobo o.i.d. Probeer eens de nieuwste bios, andere drivers, (Gigabyte drivers?)
Wat stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Ik heb idd een nieuw bord omdat mn oude was opgeblazen door de voeding. Aangezien daardoor sindsdien mn videokaart het ook niet meer deed, dacht ik dat ie ook beetje dood was door de voeding.

Overige specs btw:
Main: Asus A7V8X-X (brak, kweet t)
Proc: Athlon XP 2200+
Geheuhen: Twinmos PC3200 256 mb

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:43
en anders fastwrites uit in bios :) wil ook weleens helpen! _/-\o_

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

Topicstarter
Heb via de Asus site mn bios gedownt en geflasht, mocht helaas niet baten :(