[SSH] SSH Forwarden met Winroute

Pagina: 1
Acties:

• TheCameleon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 09:59
Ik heb de volgende netwerk configuratie

Server (Win2K) 192.168.0.10
|
|---Andre (WinXP) 192.168.0.3
|---Richard (Linux RH9) 192.168.0.2

Ik heb op Richard RedHat 9 geinstalleerd en automatisch SSH mee laten installeren
Ik gebruik PuTTy om in te loggen op SSH
Ik zit nu achter Andre

Als ik nu direct naar richard verbind met Putty werkt het als een trein.
Ik heb op mijn server WinRoute Pro lopen met daarop port 22 geforward van mijn inet ip of <unspecified> (beide geprobeerd) naar 192.168.0.2 op poort 22 via het TCP protocol

Zodra ik nu via putty naar 192.168.0.10 of mijn inet ip verbind geeft putty meteen een connection refused error.

Om te testen of ik goed geforward hebt heb ik de seagate test gebruikt op mijn server:
http://scan.sygatetech.com/
En deze geeft de volgende regel terug:
Secure Shell Open = SSH-1.99-OpenSSH_3.5p1

Omdat dit het geval is en omdat hij meteen een connection refused error geeft hebik het gevoel dat hij wel goed geforward is maar dat mijn security regels op mijn linux bak het niet toestaan om het zo te doen..

Ik weet dat hier al veel over is gezecht op tweakers, maar ik heb helemaal niets kunnen vinden wat op mij van toepassing is en werkt. Ik hoop dus dat hier nog iemand is die met een goed idee kan komen voor deze situatie

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Wat is er niet duidelijk aan:

Het Grote Poortmappingsverhaal
Opgelet !!!
Een poortmap werkt enkel van buiten naar binnen.

code:
1
2
3
4
5
Wel:
-----> router (met poortmap) ------> interne server

Niet:
 router (met poortmap) <------> interne server

Dus als je zelf je poortmap test van je interne netwerkje op je externe adres, dan zal dit niet lukken.
Dit betekent niet dat je poortmap niet werkt !
Laat dus even iemand anders je poortmap uittesten.

Gebruik zelf je interne ip, of maak gebruikt van een je dns naam en map die naar je lokale ip in het hosts bestand.

• TheCameleon
Erkens schreef op 27 november 2003 @ 23:20:
Wat is er niet duidelijk aan:

Het Grote Poortmappingsverhaal
Opgelet !!!
Een poortmap werkt enkel van buiten naar binnen.

[...]
Het werkt wel met mijn andere portmaps van bijvoorbeeld een internet server...
Erkens schreef op 27 november 2003 @ 23:20:
Gebruik zelf je interne ip, of maak gebruikt van een je dns naam en map die naar je lokale ip in het hosts bestand.
ik gebruik het lokale ip van mijn server, inet ip en een dnsnaam die daadwerkelijk bij een echte dns server is aangemeld.

Ook al wantrouw ik het verhaal van forwarding alleen van buiten, uiteraard zal ik zo snel mogelijk proberen om vanuit buiten te verbinden, alleen is er nu ff niemand online aan wie ik dat kan vragen (is al vij laat :p)

Hartstikke bedankt alvast hiervor, het geeft me wel weer hoop :p

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

TheCameleon schreef op 27 november 2003 @ 23:26:
Het werkt wel met mijn andere portmaps van bijvoorbeeld een internet server...
wellicht gebruik je een proxyserver van buitenaf? ;)
Ook al wantrouw ik het verhaal van forwarding alleen van buiten, uiteraard zal ik zo snel mogelijk proberen om vanuit buiten te verbinden, alleen is er nu ff niemand online aan wie ik dat kan vragen (is al vij laat :p)
waarom wantrouw je dat? het is gewoon zo :)
overigens is er op irc altijd wel iemand bereid om je te helpen met forwardings problemen en het testen ervan ;)
#netwerken @ irc.tweakers.net

• TheCameleon
Je had idd gelijk (niet via IRC gedaan.. vond nog iemand) maarre snap niet wrom de rest wel werkt maarja ik zit er niet meer mee...

He hartstikke bedankt ajuus.. :p

(Kan ik morgen op school tenminste op mijn server werken ipv die school zut)