[A7N8X Deluxe] Ongelijke output rear-speakers

Pagina: 1
Acties:

• AlexAuto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:05

AlexAuto

Parttime Tweaker

Topicstarter
Omdat ik niet het precieze probleem kon vinden met de search:

Alvast eerst wat systeemspecs:
- AMD Athlon XP 2600+ (op 182 MHz fsb)
- Asus A7N8X Deluxe
- 2x 256 MB PC3200 DDR SDRAM
- Chieftec 360W voeding (goede voltages, hier ligt het dus niet aan)
- NIET geaard

Sinds ik mijn 5.1-setje heb aangesloten merk ik dat alle speakers het wel doen, op één speaker na, dit is de rechter 'rear'-speaker. Deze speaker geeft een 1/5de van het geluid wat ik uit mijn linker-rear-speaker hoor. (Bij gelijke volume-instelling)
Die 2/10de moet je zo voorstellen: als je het rechterspeakertje bij het oor houd, dan is het geluid van het linkerspeakertje zo hard dat je die ongeveer 20cm verderweg moet houden.

Het zou misschien zijn gekomen door het aansluiten van het mengpaneel (voordat het 5.1-setje erop is aangesloten) op de rear-uitgang (dat deze dusdanig wat spanning had zodat er iets is kapot gegaan).

In ieder geval heb ik onderstaande geprobeerd:
- CDROM-drivers installeren
- Nieuwe NForce-drivers 3.13
- Andere speakertjes (alle speakers zijn OK)
- "5.1 Surround" ingesteld in het configuratiescherm (Geluid / Multimedia)
- Testtoon uitgevoerd: nogsteeds het ongelijke volume
(Individuele volumes van de boxen staan allemaal op maximaal)
- Heen en weer wrikken met stekkers -> geen resultaat

Zou ik er nog iets aan kunnen doen of wordt het een bordje RMAén (de mijne valt nog in de garantie)?

[ Voor 3% gewijzigd door AlexAuto op 27-11-2003 23:05 ]

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Je hebt al geprobeerd een andere speaker erop aan te sluiten lijkt mij?
Als je alle instelling goed gedaan hebt in windows dan zal die idd defect zijn en dan word het een rma bordje ja :)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het kan natuurlijk ook nog de versterker in de speakerset zelf zijn, die een uitgang brak heeft door de overbelasting van het mengpaneel.

• AlexAuto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:05

AlexAuto

Parttime Tweaker

Topicstarter
Xof schreef op 28 november 2003 @ 03:33:
Je hebt al geprobeerd een andere speaker erop aan te sluiten lijkt mij?
Als je alle instelling goed gedaan hebt in windows dan zal die idd defect zijn en dan word het een rma bordje ja :)
Alle instellingen in Windows lijken goed te staan, speakers omgewisseld maar het geluid blijft zo uit de rear-uitgang komen.
BredeP schreef op 28 november 2003 @ 05:12:
Het kan natuurlijk ook nog de versterker in de speakerset zelf zijn, die een uitgang brak heeft door de overbelasting van het mengpaneel.
In de oude situatie had ik mijn mengpaneel (+restapparatuur) aangesloten op de pc, in de nieuwe situatie alleen het 5.1-setje. (Ik denk zelf dat de speakerset niet de boosdoener is geweest)

Dit gedoe komt ook voor als ik de rear-speakers in de Line-Out heb geplugd, ook ongelijk geluid... Ik vrees een gevalletje RMA.... :'(