[oc][old] Packard Bell Celeron 333MHZ OC'en mbv solderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:08
Ik heb aan een computertje geraakt om wat mee te prutsen, en ik zou em wel eens wat willen OC'en.
Het is een Packard Bell (opstartregel bios: 4N4VE0X3.11A.0002.P02) met een onbekend moederbord (sound en VGA OB), waar een Celeron Mendocino 333MHz 128kb geprikt zit (slot model). Verder nog 128MB SD-RAM en een oude HD, en 2 netwerkkaartjes (hij speelt nu servertje).
Ik heb geen info gevonden over het moederbord :/ maar ik heb wel de B21 truuk ( http://www6.tomshardware.com/cpu/19980514/index.html ) gevonden. ff afgeplakt, maar het moederbord ondersteund maar tot 333MHz.
Ik heb nogal wat rondgegoocheld en niets toepasbaar gevonden.

Is er iemand die weet op welke manier (PLL of kristal vervangen, andere chips op solderen schrik ik niet voor terug) ik dit beesje wat kan overclocken, om wat bij te leren?

Edit: Op de NB staat:
Intel
AGP set
FW82443EX
L828TD48
SL2SA

En op de SB:
Intel
PCI set
FW82371E6
L829ST63
SL2MY

(8 kan ook B zijn, die chippie's zijn moeilijk leesbaar)

[ Voor 11% gewijzigd door naftebakje op 27-11-2003 22:59 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je heel toevallig het typenummer van die bak. Dan zoek ik even het juiste plankje erbij. Vanuit daar kun je misschien wat meer :)

Ik begin te neigen naar een tempest of tacoma plankje.

[ Voor 18% gewijzigd door TERW_DAN op 27-11-2003 23:30 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:53

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Je moet bij die packard bell pc's gewoon op moederbord zelf kijken

Staat bij de pci sloten gewoon wel wat het is :)

Meestal was het bij die ouwe pc's een gigabyte of een msi..

MAAR let op!

Vaak is het een aangepast mobo met aangepast bios en kun je dus niet altijd zomaar een bios eroverheen gooien.

De huidige bios is zeer beperkt en op het mobo zelf valt ook weinig te oc'en.

Tweakers Discord

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wie heeft een Packard Bell en wil die OCen?
Packard Bell OC pagina online

Kijk, heeft dion_b ooit eens gemaakt. denk precies wat jij zoekt :)

• naftebakje
  • Laatst online: 13-02 15:08
Onderste link werkt niet.
Er staat nergens op het MB een typenr, kheb ff op dat bovenste forum gepost...

[ Voor 21% gewijzigd door naftebakje op 28-11-2003 01:40 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

naftebakje schreef op 28 november 2003 @ 01:36:
[...]

Onderste link werkt niet.
Er staat nergens op het MB een typenr, kheb ff op dat bovenste forum gepost...
Weet je toevallig iets meer van het systeem op zich (welk type het is? clubje, multimedia, platinum oid). dan kunnen john en ik er wel achter komen wat voor plank het is :P

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 15:21

Twarp

just grin...

Lijkt erop dat je chipset niet verder gaat dan 66 MHz. Niet echt iets om te wijzigen omdat dat dan ook meteen een nieuw BIOS vereist.

deze tekst.

The 440EX chipset, which only supports a single processor, two DIMM sockets, support for up to 256 megabytes of memory (2x128) Universal Serial Bus,and three PCI slots. The chipset will support 1X Accelerated Graphics Port but will run on a 66MHz system bus.The EX chipset does not support ECC ram and also no support for SCSI.

Op deze site.

http://www.geocities.com/SiliconValley/Horizon/5693/ex.html

via deze site

http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

Beetje zoeken doet wonderen dus.

Meh ...

• Remy
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

^^^ Wat Twarp zegt, even wat zoekwerk verrichten en je komt al een heel eind :) Bovendien is dit naar verhouding nogal wat oudere hardware, en dus eigenlijk niet meer zo interessant om in DOC te bespreken. Vandaar dat deze dicht gaat.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.