Toon posts:

nova.planet.nl problemen en veranderingen

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn de laatste dagen heleboel problemen geweesd met de test nieuwsserver van planet: nova.planet.nl

Sinds 2 dagen heb ik al last gehad van DNS problemen (Unable to resolve host).
Vanmorgen kreeg ik de error "Connection refused" en vanmiddag kreeg ik "Access denied for your node".

Nu net zijn die problemen opgelosd en lijkt alles weer normaal te werken.
Nou BIJNA dan... want de article count van elke newsgroup is niet groter dan 5121.

Is er iemand hier op de hoogte van de ontwikkelingen van nova.planet.nl?

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:22

pistole

Frutter

Kan je dit niet beter in een newsgroup of forum van planet vragen?

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet posten in de speciale nieuwsgroep die hierover gaat. (Kom ik net pas achter)

En ik weet zeker dat er onder de tweakers ook wel gebruikers zijn van nova.

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

K heb al 3 weken last van deze problemen zelfs...
Ben je aan het downloaden, stopt hij er gewoon opeens mee "server not found".
Doet de normale newsserver van Planet hier ook wel eens bdw...

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Je zegt het zelf al: test newsserver. Komt vanzelf wel weer goed, ooit :)

Verwijderd

gaat inderdaad hier ook een stuk minder met nova.

denk dat het te maken heeft met de adsl/telecom problemen van de afgelopen paar dagen.

hopen dat ze hem snel weer in orde hebben.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MikeN schreef op 27 november 2003 @ 22:34:
Je zegt het zelf al: test newsserver. Komt vanzelf wel weer goed, ooit :)
Standaard onzinargument wat veel providers denken te kunnen gebruiken als het gaat om de 'experimentele nieuwsservers' :{.

Een provider zonder goede NNTP-server die binaries voert kán natuurlijk niet en dat wist Planet maar al te goed bij het opzetten van Nova. Evenals XS4ALL bij het opzetten van Newszilla. En dan verschuilen ze zich achter dit argument als het weer eens buitengewoon kut draait :{.

Trek er dan ook geen klanten mee...

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 21:21
dit is HEEEL irritant....
ik mis nu alle hotspots :(
maar als die nieuwe snelheidsverhoging niet wat is
ga ik me abbo opzeggen, want het gaat steeds harder
achteruit met planet©

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat meldingen kunnen vinden in planet.adsl.
Hierin wordt ook uitgelegd waarom men van die vage errors krijgen.
De backend omgeving loopt nu weer dus de spool gaat weer vollopen. Dat
betekent dat ik de frontends zometeen ook weer aan ga zetten. Echter zal
ik alle toegang nog wel blokkeren. Oftewel ze zullen wel reageren maar
er zal een melding komen ala "Access to your node denied" (weet de
precieze melding even niet uit mijn hoofd).

Zodra alles gestabaliseerd is zal ik de connecties weer beperkt toestaan
en gefaseerd uitbreiden naar hoe het was. Als ik alles in een keer weer
open zet dan gaat de omgeving nl. er gelijk weer onderuit dus vandaar
dat dit gefaseerd gaat gebeuren.

Oftewel dit gaat nog wel een groot deel van de avond duren. Dus gaarne
nog enig geduld

Pascal

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 15:20

Godjira

To infinity and beyond!

De nova.planet.nl server is nog altijd onder TEST fase en er wordt dus niet gegarandeerd dat deze altijd even vlekkenloos draait. De tests worden nog altijd gewoon gedraaid en daarnaast wordt de server regelmatig bijgewerkt. Eer de server is zoals ze hem willen hebben zijn we wel een paar maandjes verder.

Profile

• Genghis Khan
  • Niet online
Godjira schreef op 27 november 2003 @ 22:41:
De nova.planet.nl server is nog altijd onder TEST fase en er wordt dus niet gegarandeerd dat deze altijd even vlekkenloos draait. De tests worden nog altijd gewoon gedraaid en daarnaast wordt de server regelmatig bijgewerkt. Eer de server is zoals ze hem willen hebben zijn we wel een paar maandjes verder.
Dat ding is maandenlang bruut getest door warez-kiddies man. Denk je nou echt dat Nova ooit nog uit de experimentele fase komt? Zal wel een gevalletje Newszilla worden.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 15:20

Godjira

To infinity and beyond!

Genghis Khan schreef op 27 november 2003 @ 22:42:
[...]

Dat ding is maandenlang bruut getest door warez-kiddies man. Denk je nou echt dat Nova ooit nog uit de experimentele fase komt? Zal wel een gevalletje Newszilla worden.
Ik heb geen idee, echt niet. Sowieso is het mij niet allemaal duidelijk wat betreft die server. Ik mag dan bij Planet werken, maar over die server is nooit echt veel losgelaten richting ons. Daarom durf ik over het uit de testfase komen totaal geen voorspellingen te doen. Misschien zijn die warez-kiddies wel het gehele probleem op die server en houden ze inderdaad een keer op met die server.

Profile

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:52
had er vandaag ook last van, nu doet alles het weer!

• Genghis Khan
  • Niet online
Godjira schreef op 27 november 2003 @ 22:44:
[...]

Ik heb geen idee, echt niet. Sowieso is het mij niet allemaal duidelijk wat betreft die server. Ik mag dan bij Planet werken, maar over die server is nooit echt veel losgelaten richting ons. Daarom durf ik over het uit de testfase komen totaal geen voorspellingen te doen. Misschien zijn die warez-kiddies wel het gehele probleem op die server en houden ze inderdaad een keer op met die server.
Als ik de verhalen en onderzoeken over Planet mag geloven verbaast het me sowieso niet veel dat je er als werknemer ook niet veel van te horen krijgt :{.

Overigens denk ik dat Planet de warez-kiddies keihard kan nailen als ze die eens vriendelijk doch dringend op de FUP wijzen waar zij voor getekend hebben. Dat zou Nova al veel bandbreedte schelen denk ik. Natuurlijk weet ik niet of er hardnekkige leechers nog op Nova zitten of dat die al gekicked zijn, maar meestal is dit wel een veelvoorkomend probleem bij binary-servers natuurlijk.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb bij tijd en wijle toch hard aan die server getrokken. Man, dat is zo ongeveer wat ADSL voor mij werkelijk betekent. De gewone Planet newsserver heeft alleen een erg korte retentie, dat is wel een probleem. Zaken die echt ellende geven met upload, zoals Kazaa of DC++, daar hebben ze aan mij bij Planet geen probleem mee. Ik gebruik ze namelijk niet.
Pagina: 1