Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Everglide polijsten

Pagina: 1
Acties:

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Zou het mogelijk zijn om een Everglide mousepad aan de bovenkant te polijsten? Bij de mijne (Everglide Giganta Optical Smoke) begint in het midden namelijk het reliëf af te slijten en het verschil tussen het midden van de pad en de randen is enigzins vervelend bij het muizen. Nieuw reliëf op de pad zou natuurlijk het mooiste zijn, maar dat lijkt me niet echt te realiseren ;)
Ik heb al wel op de onderkant getest of de muis wel werkt met een gepolijst oppervlak maar dat gaat gewoon :)
edit:
Het gaat dus om deze muismat:
Afbeeldingslocatie: http://www.everglide.de/img/EGGIGOPSM.jpg

edit:
Alternatieven om weer een egaal oppervlak te krijgen zijn natuurlijk ook welkom!

[ Voor 28% gewijzigd door Demo op 27-11-2003 22:07 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik had precies hetzelfde bij precies dezelfde mat. Na een paar weken al versleten ;( . Ik heb het echter gewoon kunnen RMAen en mijn huidige Everglide Giganta OS V3 (met wit logo, had eerst rood logo) is na toch al weer maanden lang intensief gebruik nog zo goed als nieuw.

Maar als die foto jouw muismat moet voorstellen zou dat zeggen dat jij een ook V3 mat hebt, mmm, nou ja je kunt net zo goed een RMA aanvragen natuurlijk.

Anders succes met polijsten. ;)

Verwijderd

Polijsten?
Van wat voor materiaal is die mousmat dan? Steen of glas ofzo?

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-11 07:15
Hard plastic :) 8)7, ik heb zelf een ratpadz en pas naar 3 jaar intensief gebruik zie ik dat die een klein beetje versleten is, hij muist nog steeds fijn.

IIG polijsten moet geen probleem zijn dan he :)

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Polijsten :? Is het niet verstanding om de mat eerst weer helemaal vlak te schuren met fijn schuurpapier ( eerst 600 dan 1000 dan 1200 dan1500 en als laatst 2000) en dan polijsten, dat heb je het beste resultaat. Hoewel ik mij afvraag hoe goed je hard plastic kan polijsten

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25

Epsilon

Ik kan je vertellen, daar wordt ie niet gladder op :)

Overigens, is een everglide niet eens ZO geweldig. Veel beter dan een standaard muismatje maar daar houdt het wel mee op.

Het plastic is overigens te zacht om te polijsten. Droog schuren zou misschien kunnen.

Ik heb nogal wat muismatten geprobeert en dan staat de everglide onder de 3 andere grote spelers op de 4e plaats.

1. Steelmat (heb ik zelf niet omdat ik ze net ff te prijzig vindt)
2. Func surface 1030(de gladde kant, de ruwe kant is vergelijkbaar met de everglide)
3. Icemat (deze staat op voetjes wat onhandig is en de gliders onder je muis sluiten echt abnormaal snel. Verder maakt het ook behoorlijk wat lawaai)
4. Everglide (glijd minder goed dan de bovenstaanden en is ook behoorlijk hoog)

• Demo

Demo

Topicstarter
bassGunner schreef op 28 november 2003 @ 00:45:
Ik had precies hetzelfde bij precies dezelfde mat. Na een paar weken al versleten ;( . Ik heb het echter gewoon kunnen RMAen en mijn huidige Everglide Giganta OS V3 (met wit logo, had eerst rood logo) is na toch al weer maanden lang intensief gebruik nog zo goed als nieuw.

Maar als die foto jouw muismat moet voorstellen zou dat zeggen dat jij een ook V3 mat hebt, mmm, nou ja je kunt net zo goed een RMA aanvragen natuurlijk.

Anders succes met polijsten. ;)
Ik heb ook de eerste versie (met een rood logo idd) dus misschien moet ik inderdaad maar RMA aanvragen :) Ik had het plaatje van de V3 genomen omdat ik niet anders kon vinden ;)
Epsilon schreef op 28 november 2003 @ 12:57:
Ik kan je vertellen, daar wordt ie niet gladder op :)

Overigens, is een everglide niet eens ZO geweldig. Veel beter dan een standaard muismatje maar daar houdt het wel mee op.

Het plastic is overigens te zacht om te polijsten. Droog schuren zou misschien kunnen.

Ik heb nogal wat muismatten geprobeert en dan staat de everglide onder de 3 andere grote spelers op de 4e plaats.

1. Steelmat (heb ik zelf niet omdat ik ze net ff te prijzig vindt)
2. Func surface 1030(de gladde kant, de ruwe kant is vergelijkbaar met de everglide)
3. Icemat (deze staat op voetjes wat onhandig is en de gliders onder je muis sluiten echt abnormaal snel. Verder maakt het ook behoorlijk wat lawaai)
4. Everglide (glijd minder goed dan de bovenstaanden en is ook behoorlijk hoog)
Ik heb de everglide genomen omdat ik een vriend van me ging bestellen bij Everglide en ik dan kon delen in de verzendkosten :) Misschien kan ik als ik het lief vraag een Func of een Steelmat krijgen ipv een Everglide als ik hem terug stuur. Zijn deze matten trouwens allemaal wel geschikt voor optische muizen?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
welke muis heb je? ik geloof dat niet elke mat alle optische muisjes lief vind, als je een Logitech MX hebt zit je iig goed :)

• Demo

Demo

Topicstarter
Logitech MouseMan Dual Optical, ik geloof dat het beestje aardig met de meeste matjes op kan schieten :)

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

An00bis schreef op 28 november 2003 @ 08:10:
Polijsten :? Is het niet verstanding om de mat eerst weer helemaal vlak te schuren met fijn schuurpapier ( eerst 600 dan 1000 dan 1200 dan1500 en als laatst 2000) en dan polijsten, dat heb je het beste resultaat. Hoewel ik mij afvraag hoe goed je hard plastic kan polijsten
Wat je hier omschrijf heet polijsten!!!!!
De 600 is enkel voor het "groffere" werk te doen. Een 2000 is al extreem glad hoor.

>Systeemspecs<

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25

Epsilon

Demoniac schreef op 01 december 2003 @ 19:21:
Logitech MouseMan Dual Optical, ik geloof dat het beestje aardig met de meeste matjes op kan schieten :)
mwa
icemat kan je wel vergeten
Doet het dus niet :)

heb ik ook gehad toen, had nog dual optical en die icemat op lan gekocht (geen muismat :/) heel de lan in mn tas gelegen omdat die muis flipte

maar dit wordt way offtopic :P

• Demo

Demo

Topicstarter
Kameraad van me (waar ik de Everglide mee besteld heb) heeft een mailtje gestuurd, misschien krijg ik dus gewoon een nieuwe :D

Pagina: 1