Toon posts:

gegevens naar SATA brengen met GHOST

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zit met een vraag.
Ik wil graag al mijn gegevens van een 40GB IDE schijf (4partities) overzetten
naar een SATA 80GB schijf (met 4 partities maar dan twee keer zo groot)
zonder dat ik dus alles opnieuw moet gaan installeren, want dat kost zoveel tijd....pfff.
Ik heb begrepen dat Ghost geen SATA disken zou herkenne ? Klopt dat ?
Dus dan zal het dus nooit mogelijk zijn om met een goed programma te bereiken wat ik wil ?
groetjes van Jochem

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hmmm, hier kan ik met Norton Ghost gewoon een image maken van mijn 2 Raptors in Raid(0). volgens mij moet het dus gewoon lukken.
Gewoon proberen misschien?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het ligt er volgens mij nogal aan welke versie van Ghost je gebruikt. Met de oude versie van Ghost die hier stof ligt te verzamelen (euhhh, 5.1 ofzo?) lukt het iig zeker niet, maar recentere versies moet het werken. Misschien dat dit documentje van Symantec je iets verder kan helpen:
http://service1.symantec....d/2003032512525325?Open&s

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ghost herkende bij mij een raptor prima.

echter: als ik een ata 133 hdd naast die raptor hing (beide op de intel southbridge controller) dan flipte ghost. (wilde niet opstarten)

driveimage heeft hier allemaal wat minder problemen mee is mijn ervaring. echter dan nog, ook al krijg je al je data over, de vraag is of windows dan wil gaan opstarten van je s-ata drive. (hij start wel op natuurlijk alleen de vraag is of hij het slikt dat hij opeens van die s-ata controller boot en of hij niet op zijn bek gaat)

ik heb ooit mijn winxp van ide naar scsi geghost en met een paar kunstgrepen hem weer aangezwengeld, dit ging prima. het probleem bij mij was dus vooral dat xp dacht: 'he, de c: schijf zat op de ide controller, die kan ik nu niet vinden dus ik ga niet verder dan het welkomstscherm.' via het register kon ik hem vertellen dat de c: schijf toch echt de scsi schijf was, en daar tuinde hij in (dit is eigenlijk hetzelfde wat je in schijfbeheer doet maar dan keihard in je register omdat je in schijfbeheer geen systeempartities mag wijzigen, die registertruuk had ik van dit forum)

[ Voor 40% gewijzigd door smvs op 28-11-2003 00:35 ]

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

ghost moest ik aanzwengelen met n bepaalde switch:
staat hiero
Ghosten enz op Sata schijven?/

heb je niet gezocht of zo :)

edit:
ik gebruik overigens 2002 versie
LOL , bevat de zelfde link als koraks

[ Voor 24% gewijzigd door bratos op 28-11-2003 00:39 ]

eerst kijken dan zeiken

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat staat gewoon in het handboekje dat je bij Ghost meekrijgt :) (de download-versie heeft hem natuurlijk niet, maar da's jouw keuze).

Daarnaast is dit zoals hierboven aangegeven ook nog met Search te vinden. Twee erg simpele keywords zijn al voldoende om het antwoord reeds in de eerste hit te krijgen: [search=ghost sata] :)

Omdat hier op GoT van jou wordt verwacht dat je eerst vooronderzoek doet eer je een topic opent en je dat gezien dit topic overduidelijk niet hebt gedaan, wil ik je vriendelijk doch dringend verzoeken om de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte eens aandachtig door te nemen. Dan krijg je een beter beeld van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten en zodoende kunnen we meer plezier aan elkaar hebben ;)

[ Voor 70% gewijzigd door BalusC op 28-11-2003 07:53 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.