Kan Mp3's niet meer afspelen

Pagina: 1
Acties:

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 17:39

Strikie

Athletics

Topicstarter
Na dat PM 7 is vastgelopen heb ik met de rescue disks via PEDIT mn ntfs schijf weer toegankelijk gemaakt.

Bijna alle werkt goed op de helft van mn mp3'tjes na .Wanneer ik er een open bv via Winamp word deze niet afgespeelt.

Nu zie ik dat de bitrate op 0 kbps staat en winamp geeft deze info:

Size: 7457616 bytes
Header found at: 3880 bytes
Length: 532 seconds
MPEG 1.0 layer 2
112kbit, 14796 frames
32000Hz 2 Channel
CRCs: No
Copyrighted: No
Original: No
Emphasis: None

Het rare is dat zeker de andere helft van mn muziek wel gewoon goed is.

Die bitrate van 0 kbps zint me helemaal niet ,ik denk toch dat er iets zwaar verneukt is. :(

Iemand een suggestie om ze weer te repareren :?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Als ik dat zo hoor denk ik toch echt dat je MP3's naar de KL*** zijn. Een bitrate van 0kbps klopt totaal niet. Hoe groot zijn de files? Zijn die toevallig ook kleiner geworden?

Misschien een bug van Winamp. Heb je die al opnieuw geinstalleerd?

[ Voor 19% gewijzigd door Godjira op 27-11-2003 21:58 ]

Profile

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
nee
/me gaf een verkeerd antwoord daarnet

[ Voor 70% gewijzigd door Aphelion op 27-11-2003 21:58 ]

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Strikie

Strikie

Athletics

Topicstarter
Godjira schreef op 27 november 2003 @ 21:57:
Als ik dat zo hoor denk ik toch echt dat je MP3's naar de KL*** zijn. Een bitrate van 0kbps klopt totaal niet. Hoe groot zijn de files? Zijn die toevallig ook kleiner geworden?

Misschien een bug van Winamp. Heb je die al opnieuw geinstalleerd?
Tsja het lijkt een normale filesize, maar of er een paar bytes af zijn weet ik ook niet

Winamp al opnieuw geinstalleerd, ook andere players gebruikt niets werkt.

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

GreenthumB schreef op 27 november 2003 @ 22:04:
[...]

Tsja het lijkt een normale filesize, maar of er een paar bytes af zijn weet ik ook niet

Winamp al opnieuw geinstalleerd, ook andere players gebruikt niets werkt.
Heel wazig... probeer de eigenschappen van de ID3 tags een met een programma speciaal daarvoor te bekijken en aan te passen. Als dat werkt moet de file opzich gewoon in orde zijn en zal er misschien iets niet helemaal in orde zijn met je HD. Kopieer bijvoorbeeld eens een van die niet werkende mp3's naar een andere partitie en kijk of hij uberhaupt wil kopieren.

Profile

• Strikie

Strikie

Athletics

Topicstarter
Godjira schreef op 27 november 2003 @ 22:39:
[...]

Heel wazig... probeer de eigenschappen van de ID3 tags een met een programma speciaal daarvoor te bekijken en aan te passen. Als dat werkt moet de file opzich gewoon in orde zijn en zal er misschien iets niet helemaal in orde zijn met je HD. Kopieer bijvoorbeeld eens een van die niet werkende mp3's naar een andere partitie en kijk of hij uberhaupt wil kopieren.
Hdd is prima in orde, kopieeren naar een andere partitie werkt ook niet.

ID3 tags zal ik nog eens even bekijken.

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

GreenthumB schreef op 28 november 2003 @ 08:25:
[...]

Hdd is prima in orde, kopieeren naar een andere partitie werkt ook niet.

ID3 tags zal ik nog eens even bekijken.
Als het kopieren al niet eens meer werkt, dan denk ik dat je MP3's echt naar hun grootje zijn. Helaas te melden dat je ze dus waarschijnlijk helemaal kwijt bent.

Profile

• Strikie

Strikie

Athletics

Topicstarter
Waarschijnlijk schreef ik het niet duidelijk, het kopieeren werkt wel maar de mp3 speelt dan ook niet af

• Strikie

Strikie

Athletics

Topicstarter
Ondertussen werken mn mp3tjes nog steeds niet :( ik heb nog geprobeerd om ze te renamen, via google andere audioplayers gedownload maar geen succes.

Ze zijn gewoon beschadigd, programma's om te repareren oid kan ik niet vinden.

Hopelijk brengt een tweaker meer succes ;)

• Strikie

Strikie

Athletics

Topicstarter
Ik heb net mp3/tag studio gedownload daar zit een fix proggie in, zodra ik een mp3 succesvol heb gerepareerd is het een bak file. Dit is naar mijn weten een text bestand?

Een andere optie geeft de melding geen ID3 tag aanwezig :?

Ik weet het niet meer, maar het lijkt er verdomt veel op dat ik de enige ben die reply"s geeft :'(

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 15:02

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt, toen ik win2k er opnieuw had opgezet. Ik was vergeten die patch te installeren voor grootte schijven, hij herkende me 200 gb schijf als 130, maar stond wel 200gb aan data op, toen waren alle bestanden die er als laatst waren bijgezet weg (70gb). Nouja ze stonden er wel, precies even groot, en bij die mp3's had ik precies hetzelfde, maar ook films plaatjes txt files enz. Allemaal de goede grootte, maar ze deden het alleen niet. Met allemaal repair proggies geprobeerd, maar niks werkte, dus ik gok dat je pech hebt.

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bak fille kun je toch wel renamen naar mp3. Dan even horen of ie gefixt is.
Mischien dat NTFS voor dos wel de toegang heeft voor het copyeren:?

• Strikie

Strikie

Athletics

Topicstarter
Mm ik heb van mn ouders geleerd de aanhouder wint..... dus hoop ik toch op een oplossing ;)

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:37

SkyStreaker

Move on up!

Cross-linked files misschien?

Start je command-prompt (start->uitvoeren->cmd of via bureau-accesoires) en type chkdsk #: /F in, waar # de driveletter is van de HD waar je mp3's opstaan.

Als het goed is vraagt chkdsk om biij een herstart te controleren, type J en herstart je PC. Vertel ons je bevindingen...

Het is WEL zo dat je mp3-bestanden kan kwijtraken, maar dan heb je de foute er wel uit. Eventueel kan je ze nog terugvinden in bijv. \Found.000\ etc. in de root van je HD met de mp3's

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 15:02

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Hehe ik heb ook nog steeds al die data apart staan, in de hoop dat ik ooit een topic tegen kom waarin het probleem wordt opgelost :).

• Strikie

Strikie

Athletics

Topicstarter
tranztaz schreef op 05 december 2003 @ 18:00:
Cross-linked files misschien?

Start je command-prompt (start->uitvoeren->cmd of via bureau-accesoires) en type chkdsk #: /F in, waar # de driveletter is van de HD waar je mp3's opstaan.

Als het goed is vraagt chkdsk om biij een herstart te controleren, type J en herstart je PC. Vertel ons je bevindingen...

Het is WEL zo dat je mp3-bestanden kan kwijtraken, maar dan heb je de foute er wel uit. Eventueel kan je ze nog terugvinden in bijv. \Found.000\ etc. in de root van je HD met de mp3's
chkdsk vraagt niet om een herstart maar scant wel de D schijf ,geen problemen gevonden, de mp3's doen het dus nog steeds niet :r

Verwijderd

wat valt er te zien als je de schijf benaderd in systemmanagement of systeembeheer?
kun je daar iets doen met de schijf? wat voor grootte word er aangegeven?

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

Kun je anders eens een kleine mp3 die bij u niet wil afspelen online zetten zodat wij eens kunnen proberen? Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar de filestructuur.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 18:28:
wat valt er te zien als je de schijf benaderd in systemmanagement of systeembeheer?
kun je daar iets doen met de schijf? wat voor grootte word er aangegeven?
mocht het zo zijn dat ie hier een onjuiste grote aangeeft en overige ruimte als ongebruikt ofzo aangeeft....dan kun je daar wel wat mee denk ik

• Strikie

Strikie

Athletics

Topicstarter
mahi schreef op 05 december 2003 @ 18:59:
Kun je anders eens een kleine mp3 die bij u niet wil afspelen online zetten zodat wij eens kunnen proberen? Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar de filestructuur.
Ik ben nu niet thuis,morgen zorg ik voor en mp3 bestand.

Ben ik nu GOT verslaafd :?

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Een optie die ik nog niet heb gehoord:

Probeer de files (bijvoorbeeld met Jetaudio, etc) te rippen. Door ze eerst een andere naam de geven, en ze dan nog om te zetten in MP3. Misschien dat de PC hem dan weer herkend als volledige MP3-file.

P.S. Misschien ook niet ;) Worth a shot...

• Strikie

Strikie

Athletics

Topicstarter
Ojjorz schreef op 06 december 2003 @ 23:53:
Een optie die ik nog niet heb gehoord:

Probeer de files (bijvoorbeeld met Jetaudio, etc) te rippen. Door ze eerst een andere naam de geven, en ze dan nog om te zetten in MP3. Misschien dat de PC hem dan weer herkend als volledige MP3-file.

P.S. Misschien ook niet ;) Worth a shot...
Na het rippen is de file nog steeds niet te luisteren :(

No bitrate found

• Strikie

Strikie

Athletics

Topicstarter
Hiebij 1 van mn mp3's:

Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen.

[ Voor 86% gewijzigd door Strikie op 06-05-2004 21:43 ]

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
GreenthumB schreef op 15 december 2003 @ 14:11:
Hiebij 1 van mn mp3's:

ftp://people.zeelandnet.nl/

Even username en wachtwoord?

Verwijderd

Zojuist geprobeerd op mijn Mac, iTunes en Quicktime kunnen er niets mee..
Kan hem in iTunes zelfs niet in een playlist slepen.
De rechten en bestandskoppelingen staan wel goed.

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:53

Zeddicius

Conscience do cost

Keb zelf een maandje geleden ook een crash met PM 7 gehad, kon ik twee partities (waaronder mijn mp3 partitie) niet meer betreden. Daarna nog geprobeerd met recovery tool om alle data weer terug te krijgen. Lukte ook, was heel blij. Alleen was 98 % van de mp3'tjes of niet af te spelen of het bestond uit delen van hele andere liedjes.... 8)7

Zo te horen is er iets vergelijkbaars bij jou gebeurd :(

/* off topic

komt dat vaker voor met PM & eigenlijk?

*/

[ Voor 6% gewijzigd door Zeddicius op 15-12-2003 14:36 ]

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

Geen enkele tool herkent het bestand als geldige mp3. Zelfs niet analyzeprogramma's als EncSpot en GSpot. Even met een HEX editor het bestand bekeken en er vielen me enkele zaken op:

- Achteraan het bestand zit een geldige, maar volledig lege ID3v1 tag. Zeer waarschijnlijk heeft een of ander programma die daar zelf gezet na het voorval.
- De mp3 begint gewoon met willekeurige data. Normaal dient een mp3 steeds te starten met een vaste identificatiestring. Dat is hier niet het geval. Zelf de identificatiestring schrijven heeft geen effect.
- De identificatiestring van de mp3 frames komt wel nog voor in de bestanden. Er zit dus wel degelijk mp3 data in de bestanden, maar ik vrees dat ze volledig door elkaar zit. Zelfs wanneer ik één enkel frame uit het bestand haal en probeer af te spelen wordt het niet herkend als geldige data.

Ik vrees dus het ergste voor je data... De data is er nog wel, maar ze is zo dooreengeschud dat er niets zinnigs meer van te maken valt.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

• Strikie

Strikie

Athletics

Topicstarter
Mahi bedankt voor de inzet, naar mijn ziens weet je wel hoe een mp3 werkt. Ik ben dus idd bang dat ik ze niet meer werkend krijg.

Op het www ben ik ook naarstig opzoek geweest naar een mp3 repair tool, tot mijn spijt niets kunnen vinden wat werkt :(

Toch verwijder ik ze nog niet van mn hdd, ik blijf op een oplossing hopen :)

• Strikie

Strikie

Athletics

Topicstarter
[quote]GreenthumB schreef op 15 december 2003 @ 14:11:
Hiebij 1 van mn mp3's:

offline andere provider

login: verwijderd
pass: verwijderd

Edit: Ik zet deze weer even onderaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Strikie op 06-05-2004 21:42 ]

Verwijderd

Een maatje van mij heeft hetzelde probleem en het gekke is dat mp3's die er eerder op zijn gezet van zijn oude hd het wel doen maar mp3's die sindsdien hij zijn nieuwe schijf heeft niet meer terwijl ze het altijd wel deden.
Hij heeft ook een foutmelding gehad over zijn schijf, de precieze weet hij niet meer maar het had wat te maken met bestandsysteem vokgens hem zo ben ik hier ook terecht gekomen aangezien jij hetzelfde probleem hebt.
Ik heb zijn schijf in mijn systeem gehangen zelfde probleem, heb chkdsk gedraaid helpt niks ik heb uncook gedraaid, ze op een andere bitrate proberen te zetten maar ze blijven op 0 staan en een aantal op 256 maar die stoppen na 2 of 3 seconden
Het bestandsysteem is NTFS en het draait onder XP, mijn pc ook btw

Ik bedoel de muziek eropnieuw opzetten is te doen maar ik vind het wel een uitdaging, heeft iemand nog enig idee?
Pagina: 1