Toon posts:

[Debian] Webservertje

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ondanks dat debian gehackt is ben ik een gelukkige debian gebruiker. Alleen zit ik met een aantal problemen waar ik niet uit kom en die ik wel gezocht heb zowel op deze forum als bij google.

Het probleem is als volgt. Ik draai een apache webserver met daarop mysql en php. Nu is het php versie 4.1.2 geloof ik. In andere woorden niet de nieuwe versie. Maar waar kan ik die apt-getten?

Nu gaat het probleem ook niet daarom maar op het feit dat ik niet al m'n php scripten ergoed op kan testen (het gaat hier om een test systeem voor m'n website's.).

Ik gebruik zo nu en dan de link: index.php?contact <-- dit geeft dan netjes de contact formulier. En bij contact zeg ik dan bijboorbeeld: index.php?contact=verzenden

Maar door een raar manier wil hij de ?contact niet pakken tenzij ik: ?contact=1 ofzo doe. Er moet dus wat achter. Maar dat wil ik helemaal niet. Op het internet ken ik het ook gewoon doen als een ?blaat waarom dan niet op mijn interne servertje.

Ik heb nu meerdere php.ini files door gezocht /gelezen van webservers waar het allemaal wel goed op draait. Maar behalve dat ik alles goed heb laten crashen werkt het nu nog steeds niet.

Ik heb bij php.net gekeken naar een goede oplossing maar die hebben het na mijn idee alleen maar over een ?blaat=aap idee.

Kan iemand me vertellen waar ik de fout maak? Waar ik dit moet aanpassen? Of moet ik gewoon de nieuwe PHP 4.3.2 (geloof ik) downloaden en installeren? zoja waar apt-get ik deze of kan ik een mooie .deb downen hiervan. (Met een tar.gz file heb ik het niet altijd zo. Heb dit wel vaker gedaan maar ik kreeg dit nooit goed draaiend vandaar mijn vraag over de apt-get en eventueel .deb bestand hiervan.)

offtopic:
Sorry moderators. Ik zien net dat ik een beetje een vage titel gebruikt heb voor dit topic. Ik had hem al verzonden voor ik me dat realiseerde.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 21:45 ]

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

PHP apt-getten? Gaat dat niet gewoon met apt-get install php?

Note: ik heb geen Debian en ik heb er nog nooit mee gewerkt maar volgens mij heb ik zoiets wel eens zien staan.

Misschien heb je een wat andere sources list nodig, maar die kan je hier op GoT zeker vinden.

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:42
misschien het volgende in php.ini
register_globals = On

[ Voor 54% gewijzigd door a casema user op 27-11-2003 21:57 . Reden: ik had niet goed gelezen ]

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Verwijderd

Topicstarter
MM- schreef op 27 november 2003 @ 21:51:
PHP apt-getten? Gaat dat niet gewoon met apt-get install php?

Note: ik heb geen Debian en ik heb er nog nooit mee gewerkt maar volgens mij heb ik zoiets wel eens zien staan.

Misschien heb je een wat andere sources list nodig, maar die kan je hier op GoT zeker vinden.
ik heb php4 geinstalleert. en php zelf werkt voorderest perfect.

Daarnaast heb ik de register_globals = on geprobeert. dit zonder suc6. Andere php.ini versie's die ik heb liggen van de 4.3.4 hebben ook register_globals = off staan en dan werken ze wel.

Ik denk dat het met m'n versie te maken heeft van m'n php. Ik ben nu dus ook bezig om m'n source.list uit te breiden in de hoop dat dit de juiste php zal vinden.

• MIT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-03-2025

MIT

KerMIT

Ik heb het id dat het niet aan je PHP versie ligt, lijkt eerder een php.ini setting.
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 21:44:
Maar door een raar manier wil hij de ?contact niet pakken tenzij ik: ?contact=1 ofzo doe. Er moet dus wat achter. Maar dat wil ik helemaal niet. Op het internet ken ik het ook gewoon doen als een ?blaat waarom dan niet op mijn interne servertje.
Je GET dus neem ik aan. Wat pakt hij niet? Staat het niet in de adres balk, of komt de var niet aan in het opvolgende script? Denk dat je meer geluk hebt in webscipting dan in NOS.

No Signature

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Dit heeft helemaal niets met Non-Windows Operating Systems te maken, maar met Programming & Webscripting, maar ook daar zullen ze een topic hierover dichtgooien, aangezien het best in de search is te vinden, zoals we je ook in de NOS policy - updated 01/04/03 en in Welkom in P&W: FAQ en Beleid *updated: 27-10* aanraden.

Daarom, een slotje..
Ohja.. Het antwoord waar je naar zoekt is : Multiviews

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.